اخبار داغ

نگاهی اجمالی به بزرگترین معضل سالهای اخیر کشور؛

بیکاری با زنجان چه کرد؟

بیکاری با زنجان چه کرد؟
شهرک های صنعتی استان که کارگاه ها و شرکت های کوچک مقیاس و بنگاه های به اصطلاح زود بازده را در خود جای داده اند، گواه این هستند که کسب و کار و تولید در استان حال و روز خوبی ندارد. عده ای تعطیل کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، روزگاری استان زنجان را که به هر طرف می رفتی مانند کارگاهی مشغول فعالیت بود و در اکثر نقاط شهر عملیات عمرانی و ساخت و ساز های عمومی در حال انجام بود. سد سازی تا جاده سازی، ایجاد پایانه های سوختی در داخل شهر و خارج شهر، انجام پروژه های عمرانی بر سر زنجان آوار شده بود و در این میان پروژه هایی مانند سبزه میدان، پل امام حسین و... نیز به سرانجام خود نرسید و هنوز هم نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

نقش دولت به قدری در این میان مهم بود که با تغییر ساختار قدرت در استان عملا این فعالیت ها خاموش شد و با بهانه هایی چون نبود اعتبار کافی، عقلانی نبودن پروژه ها، عدم کار کارشناسی در میزان وسعت پروژه و سود آور نبودن برای استان، این فعالیت به فراموشی سپرده شد.

,

کار به قدری بیخ پیدا کرد که مسئولین استانی در مناسباتی مانند هفته دولت و  دهه فجر، اقدام به افتتاح پروژه هایی می کردند که اصلا قابل قیاس با گذشته نبوده است که اواخر، افتتاح پارکینگ طبقاتی به عنوان کارنامه و ثمره فعالیت عمرانی، یک نمونه از این اقدامات بود.

,

با قدردانی از همه تلاشهای مسئولین و تشکر از فعالیت های شبانه روزی آنها، نمی توان کارنامه قابل دفاعی از این عزیزان در مدت 4 سال مشاهده کرد و دادن نمره قبولی به فعالیت های عمرانی و صنعتی نمایندگان دولت یازدهم در استان زنجان قدری سخت به نظر می رسد.

,

شهرک های صنعتی استان که کارگاه ها و شرکت های کوچک مقیاس و بنگاه های به اصطلاح زود بازده را در خود جای داده اند، گواه این هستند که کسب و کار و تولید در استان حال و روز خوبی ندارد.

,

عده ای تعطیل کرده اند، برخی توان بازپرداخت بدهی های بانکی خود را ندارند و افرادی نیز با کمترین توان و ظرفیت در حال گذران عمر خود هستند و جوانان بیکار زنجانی همچنان در جست و جوی کار هستند و یا کار خود را از دست داده اند.

,

در بخش هایی که دولت به تنهایی نقش ایفا نمی کند و گاهی اصلا نقشی ندارد و مقصر نیست و حتی نمایندگان استانی دولت های سابق نیز نتوانستند و یا نخواستند کاری را از پیش ببرند، همچنان حرکت مثبتی از نهاد های مربوطه مانند شورای شهر یا شهرداری و امثالهم مشاهده نکردیم.

,

فرصتی که در پروژه سبزه میدان در مدت این چند ده سال سوخت شده و عایدی هایی که می توانسته برای شهر به ارمغان بیاورد و ارزش افزوده ای که برای شهر می توانست ایجاد شود و تا به امروز نشده، ضرباتی را مستقیم و غیر مستقیم بر پیکره توسعه استان وارد کرده است.

,

طرح های اجرایی در شهر یا ناقص بوده اند و به سرانجام نرسیده اند و یا به قدری کوچک دیده شده اند که تا زمان بهره برداری خود و استفاده از آنها، دیگر پاسخگوی وضع موجود نیستند.

,

آنچه به نظر می رسد، حلقه مفقوده این ساز و کار در شهر زنجان، نبود برنامه ریزی و وحدت رویه بین مسئولین زنجانی است. شهر زنجان به تعداد اعضای شورای شهر خود طرز تفکر و سلیقه دارد، که هر کدام برای خود یک روش و مدل را دارند و کمتر پیش می آید که بتوانند با وحدت رویه اقدام و عمل کنند.

,

مسئولان دولتی نیز اغلب اسیر یک سری ملاحظات همیشگی سیاسی بوده اند و همین امر منجر شده که طرح های اقتصادی و صنعتی که قاعدتا نباید خیلی اسیر زد و بندهای سیاسی و ملاحظات سیاسی باشند روی زمین بماند.

,

نوشتار بالا قصد ندارد زحمات و کارهای انجام شده مسئولین استانی در هر کِسوت و مسئولیتی را زیر سوال ببرد؛ بلکه درصدد این است که کارها با قدرت بیشتر و به نحو مطلوب تر پیش بروند؛ چراکه باید شهر و استانی را توسعه داده و آباد کنیم که مردمان همیشه در صحنه اش هرجا که لازم بوده به پای انقلاب آماده به کار بوده اند و رهبر خود را در کوران بحران ها حمایت و همراهی کرده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه