اخبار داغ

گفتگو با تنها لکوموتیوران کردکوی/لکوموتیورانی از هیجان انگیز ترین مشاغل است

گفتگو با تنها لکوموتیوران کردکوی/لکوموتیورانی از هیجان انگیز ترین مشاغل است
حمیدرضا رضایی لکوموتیورانی را شغلی بسیار پر مسئولیت در برابر جان انسانها میداند و به جهت همین اهمیت، دقت نظر، حوصله و صبر زیادی را طلب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ بسیاری از مواقع وقتی انسان از یک خدمات بهره می گیرد به زوایای مختلف آن می نگرد و مثلا عظمت فیزیکی وسیله ای چون قطار هزاران سوال را برای هر کدم از ما ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

کنترل این وسیله یزرگ با ویژگی های خاص فیزیکی و وسایل حرکت دهنده و شتاب دهنده، مسیر های حرکت و بالاخص به لکوموتیو ران (راننده) آن چه دارای چه ویژگیهایی شغلی و اجتماعی و شخصیتی هستند و گاها آرزوی دیدن فضای مدیریت و کنترل آن وسیله نقیله در اذهان می آید.

,

یکی از این شغلها که ممکن است بسیاری از ماها از خدمات آن بارها استفاده کرده باشیم و همین دست از سوالات در ذهن مانده باشد و وسیله نقلیه ریلی به نام قطار ” لکوموتیو ” و راننده آن است.

,

از سالهای گذشته شنیدم که یکی از جوانان بالاجاده در این شغل فعالیت دارند و شغلش راننده لکوموتیو است و همیشه در این فکر بودم تا گپ و گفتی را با ایشان داشته باشم از شغلش برای جوانان آشنایی یابیم و بیشتر آگاهی پیدا کنم.

,

حمیدرضا رضایی فرزند حاج رجب که تحصیلات تکمیلی خود را بصورت تخصصی راه آهن با عنوان کاردان راهبری لوکوموتیو آغاز کرد و پس از طی دوره های آموزشی موفق به کسب گواهینامه پایه یک لکوموتیو رانی از دانشکده راه آهن و تحصیلات آکادمیک و عالیه را در رشته ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد گذرانده است.

, حمیدرضا رضایی فرزند حاج رجب که تحصیلات تکمیلی خود را بصورت تخصصی راه آهن با عنوان کاردان راهبری لوکوموتیو آغاز کرد و پس از طی دوره های آموزشی موفق به کسب گواهینامه پایه یک لکوموتیو رانی از دانشکده راه آهن و تحصیلات آکادمیک و عالیه را در رشته ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد گذرانده است.,

حمیدرضا که دارای سابقه ای 15ساله خدمت در صنعت راه آهن می باشد می گوید در 4 سال اول فعالیت و خدمت در راه آهن تهران و یکسال هم در شهرستان فیروزکوه برای گذراندن دوره آموزشی قطارهای سنگین در شیب و عبور از منطقه کوهستانی فیروزکوه و پل ورسک گذراندم.

,

رضایی از اهمیت خدمت در شرکت راه آهن در پست راننده لکوموتیو ران در مسیرهای سخت و صعب چون جاده ریلی شمال کشور می گوید و گذراندن دوره های تخصصی آموزشی لکوموتیورانان شمال کشور در کلاسهای آموزشی سطح یک و برای لکوموتیوهای مدل جی ام ساخت شرکت جنرال موتور و زیمنس آلمان را لازم دانستند.

,

حمیدرضا رضایی این جوان خوشنام و متعهد بالاجاده ای ادامه خدمت خود را در اداره کل راه آهن شمال شرق کشور به مرکزیت استان گلستان در حال خدمت است.

,

وی لکوموتیورانی را شغلی بسیار پر مسئولیت و در برابر جان انسانها میداند و به همین اهمیت از دقت نظر و حوصله و صبر زیادی را طلب دارد.

,

رضایی از نقش بسیار پر رنگ همکارانش در نگهداری، ایمنی، امنیتی، توسعه و مدیریت کنترل و سوزن بانی و… دیگر مشاغل در این مسیر نیز میگوید که اگر همه این همکاران به شایستگی ماموریتهای خود را انجام ندهند موجب بروز مشکلاتی بسیار در ایمنی و امنیتی و حتی خطرات جانی خواهد بود.

,

به همین سنخیت همه نقشها در این صنعت به حساسیت و اهمیت شغل لکوموتیو رانی می باشد و از تلاش همکارانش در سراسر کشور و اداره کل شمال شرق بالاخص مدیران این مجموعه که در نظام دهی به خدمات بی خطر برای ملت بزرگوار ایران اسلامی شبانه روزی فعالیت می نمایند را موثز دانسته و تقدیر و تشکر دارد.

,

حمیدرضا از مشکلات این شغل میگوید؛ دوری از خانواده و تقابل لحظه ای با خطرات در این مسیر و تعهد بالا برای حفظ جان مسافران و حفاظت از کالا و خدمات، خدمات گیران از سیستم ریلی کشور و حضور دائمی در سرما و گرمای هوا در شرایط جوی مختلف در طول سال نیز اشاراتی داشتند.

,

رضایی: بروز خطراتی تلخ از تصادف و خطر برخورد عابرین و خودرو در برخی از شرایط و شادی مسافران در ارائه خدمات مطلوب و شایسته در شأن مسافران نیز اشاره کرد و از بیان و ذکر آن در مجال عبور کرد.

,

این لکوموتیوران جوان روستای بالاجاده با علاقمندی بسیار به این شغل در قالب بورسیه تحصیلی شرکت راه آهن در دانشگاه جامع علمی و کاربردی موفق به ورود به این شغل شد و این شغل را از هیجان انگیز ترین مشاغل میداند، خصوصا خدمت در مسیر ریلی شمال کشور و عبور از پل ورسک و خطوط ریلی پیچ در پیچ مسیر کوهستانی فیروزکوه تا قائمشهر میداند.

,

وی اولین و تنها لکوموتیو ران بالاجاده ای و منطقه کردکوی است که سنواتی را با تلاش و ایثار در خدمت رسانی صادقانه به ملت بزرگ ایران عزیز اهتمام دارد و با همه مرارتها و سختیها و مشکلات شغلی استوار و با صلابت خدمت به مردم را در سرلوحه امور خود قرار داده است.

,

از درگاه حضرت حق سلامتی و سفرهای بی خطری را برای این جوان شایسته بالاجاده ای مسئلت داریم.

,

انشالله در مباحث آینده از خاطرات تلخ و شیرین و کارکردهای اجتماعی این شغل و روابط متقابل خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان و ادبیات و فرهنگ انحصاری این صنعت با گفتگوهایی تخصصی با حمیدرضا رضایی عزیز بیشتر آشنا می شویم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه