اخبار داغ

در اثر بی‌توجهی به تذکرات دامپزشکی؛

آنفولاآنزای مرغی به روستاهای شرقی فریدونشهر رسید

آنفولاآنزای مرغی به روستاهای شرقی فریدونشهر رسید
مواردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی بر اثر بی توجهی اهالی دو روستای شهرستان فریدونشهر به تذکرات و هشدارهای مقابله با این بیماری، در این دو روستا مشاهده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پونه زار؛ در حالی که با وارد شدن به فصل گرما بیماری آنفولانزای مرغی در استان اصفهان رو به نابودی می رود، به علت عدم توجه تعدادی از روستائیان فریدونشهر به تذکرات و هشدارهای داده شده، اکنون مواردی از این بیماری در این شهرستان مشاهده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پونه زار,

این موضوع در شرایطی رخ داده است که تاکنون حتی در اوج گسترش آنفولانزای مرغی، فریدونشهر از ابتلای به این بیماری مصون مانده بود.

,

شبکه دامپزشکی فریدونشهر در این دو روستا برای جلوگیری از شیوع بیماری مجبور به معدوم کردن همه پرندگان محدوده مشاهده بیماری شده است.

,

رئیس شبکه دامپزشکی فریدونشهر در گفتگویی از مردم خواست برای پیشگیری از این بیماری از هر گونه خرید پرنده زنده خودداری نموده و پرندگان خانگی خود از جمله مرغ، کبوتر و غیره را محصور کرده به شکلی که با پرندگان آزاد و ترشحات آن ها تماسی نداشته باشند.

,

نصرت اله اصلانی اظهار کرد: حامل بیماری یا پرنده زنده خریداری شده بوده و یا پرندگان آزادی که با پرندگان خانگی تماس داشته اند.

,

وی افزود: برای پیشگیری از این بیماری باید آب، غذا و محیط زندگی پرندگان خانگی را از دسترس پرندگان مهاجر و آزاد و یا ترشحات آن ها دور کرد.

,

از علایم این بیماری در پرندگان می توان به تورم سر و تاج، کاهش اشتها، ترشحات بینی، سرفه، مشکل در راه رفتن، تیره شدن تاج و ریش، افت تخم گذاری و مرگ ناگهانی اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه