اخبار داغ

برای اولین بار در آران و بیدگل؛

نکوداشت هنرمندان و معماران کویر برگزارشد/ همایشی برای احیای هویت گمشده شهر + تصاویر

نکوداشت هنرمندان و معماران کویر برگزارشد/ همایشی برای احیای هویت گمشده شهر + تصاویر
نخستین همایش نکوداشت هنرمندان و معماران کویر با عنوان «روزگاری از روایت های معماری» در آران و بیدگل برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به به نقل از خطب شکن؛ نخستین همایش نکوداشت هنرمندان و معماران کویر با عنوان «روزگاری از روایت های معماری» آران و بیدگل شامگاه امروز در زورخانه حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن؛,
 
,
دبیر همایش در این مراسم اظهار کرد: جرقه این همایش از پویشی کاملا مردمی که با هدف حفظ و احیای آثار در حال فراموشی و نابودی آران و بیدگل تشکیل شد؛ دوست داران معماری سنتی در این پویش تصمیم گرفتند در قالب نکوداشتی از هنرمندانی که در عرصه حفظ و احیای شاکله تاریخی و معماری اصیل سنتی و اسلامی این شهرستان نقش داشتند تقدیر کنند.
,
 
,
زهرا دانش با ابراز نگرانی از فراموشی هویت قدیم در دنیای مدرنیته امروز تصریح کرد: این گونه همایش ها می تواند در بازسازی فرهنگ و معماری اصیل ایرانی اسلامی که از سوی کشورهای دیگر الگوبرداری شده نقش موثری ایفا کند.
,
 
,
وی با بیان این که معماری سنتی سرشار از تازگی و طراوت است اضافه کرد: آران و بیدگل با معماری اصیل و هم‌ساز با اقلیم خود یکی از کم نظیرترین سبک های معماری اصیل ایرانی اسلامی را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
تجلیل از ۱۸ معمار متوفی و ۳۲ نفر از هنرمندان معاصر شهرستان که در خاندان های مختلف نسل به نسل کار معماری ایرانی اسلامی و ساخت و ساز هنری را بر عهده داشتند از جمله برنامه های این همایش بود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه