اخبار داغ

گردشگری ورزشی، پدیده ای قابل توسعه در دلیجان

گردشگری ورزشی، پدیده ای قابل توسعه در دلیجان
شرایط جغرافیایی دلیجان به گونه‌ای است که ظرفیت گردشگری ورزشی را در تمام فصول دارد و با برنامه ریزی‌های مدون می توان در این زمینه موفق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان؛ شهرستان دلیجان دارای ظرفیت‌های بالقوه طبیعی و خدادای است که این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه‌ جذب گردشگر ورزشی را فراهم سازد و بستری مناسب برای رشد و توسعه این شهرستان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

گردشگری ورزشی، یکی از اقسام گردشگری و در زمره بخش‌هایی از گردشگری است که متاسفانه در بخش داخلی هنوز شاهد رشد چندانی در کشور نیستیم. گردشگری ورزشی صنعتی است از ترکیب دو صنعت «گردشگری» و «ورزش» که افراد بسیاری در سرتاسر جهان در آن اشتغال دارند.

,

در بخش گردشگری ورزشی سالانه ۱،۲ میلیارد گردشگر در جهان جابجا می شود و علاوه بر درآمدزایی موجب بهبود کیفیت زندگی بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

,

رودخانه «اناربار» و دریاچه سد ۱۵ خرداد شهرستان دلیجان از جمله ظرفیت‌های درخور توجه برای جذب گردشگر ورزشی در این شهرستان است. به واقع شرایط جغرافیایی دلیجان به گونه ای است که ظرفیت گردشگری ورزشی را در تمام فصول دارد و با برنامه ریزی‌های مدون می‌توان در این زمینه موفق بود.

,

 

,

, ,

 

,

محمد یوسفی مسئول هئیت ماهیگیری ورزشی دلیجان در گفتگو با پیام دلیجان گفت: با توجه به اهمیت گردشگری ورزشی مدیران و  برنامه‌ریزان بخش گردشگری و ورزش کشور باید اهتمام لازم را در جهت توسعه و بالندگی این صنعت از خود نشان دهند.

, پیام دلیجان,

وی افزود: گردشگری ورزشی یک بازار روبه رشد است که شهرها و کشورهای زیادی در تلاش هستند تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، سهمی از این بازار پرسود داشته باشند که کشور ما نیز به دلیل دارا بودن چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند در این بخش فعال باشد و وجود رودخانه «اناربار» و دریاچه سد ۱۵ خرداد در شهرستان دلیجان نیز فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری ورزشی و توسعه 

,

یوسفی علاوه بر ماهیگیری ورزشی در ایام هفته، به رصد حوزه دریاچه و رودخانه اناربار نیز می پردازد و در صورت مشاهده دام های غیر مجاز، شخصا اقدام به جمع آوری آن نموده و ماهیان گرفتار را آزاد می کند.

,

, ,

 

,

 رونق کوهنوردی در دلیجان موجب جذب گردشگران بسیار خواهد شد

,

در حوزه رشته کوهنوردی ظرفیتهای بسیاری در دلیجان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی علاقه‌مند وجود دارد که باید از این فرصت به منظور جذب گردشگر ورزشی استفاده شود.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

کوه دومیر بلندترین قله استان مرکزی است و قله دومیر پس از کرکس و شاهین سومین قله مرتفع کوه‌های مرکزی ایران با ارتفاع ۳۴۵۰ محسوب می‌شود که هر سه این کوه‌ها در این شهرستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در گردشگری ورزش‌های زمستانی بهره گرفت چراکه امروزه کشورهایی که در مناطق سردسیر و پر برف قرار دارند به راحتی گردشگران بسیاری را جذب می کنند.

,

به دلیل شرایط اقلیمی دلیجان و کوه‌هایی که در اطراف این شهر قرار دارد این منطقه، مستعد جذب گردشکر ورزشی است. 

,

در حال حاضر ۶ گروه کوهنوردی در سطح شهرستان به صورت سازمان یافته این ورزش را دنبال می کنند  و در طول سال اداره ورزش و جوانان دلیجان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر همایش‌های کوهنوردی در مناسبت های مختلف برگزار می کند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه