اخبار داغ

نخاله های ساختمانی بلای جان طبیعت شده است

نخاله های ساختمانی بلای جان طبیعت شده است
بی توجهی شهروندان به فضای شهری و ریختن نخاله در مسیر جاده های روستایی به یک معضل اساسی برای طبیعت خلخال تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو ،بی توجهی مردم به طبیعت و ریختن نخاله های ساختمانی وز باله ها در مسیر جاده ها اصلی ، فرعی ور وستایی  به یک معضل اساسی برای طبیعت خلخال تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

در حال حاضر در مسیر روستای علی آباد به کوثر ، خانقاه سادات در جاده سیددانیال وحواشی کارخانه نئوپان، منطقه گردشگری فینارود از پشت جایگاه سوخت خوجین تا پلیس راه ، در حاشیه روستای مجره، و خروجی خلخال به هشجین می توان این نخاله هارا به وضوح دید.

,

در کنار اقدامات شایسته شهرداری خلخال در جهت جمع آوری زباله ها و تصمیم کارگروه پسماند شهرستان خلخال بر تسریع در مکان یابی برای نخاله،  ولی این مردم هستند که باید با توجه به محیط زیست و طبیعت از ریختن زباله و نخاله به زمین و در نهایت به پاک سازی این طبیعت زیبا کمک کنند.

,

مردم بایدبدانند همانطور که خانه خود راتمیز نگاه میدارند باید طبیعت نیز به مثابه خانه دوم آنان برای آیندگاه تمیز باشد..

,

اقدام شبانه شهروندان در جابجایی نخاله دور از چشم ارگان های زیربط از ساختمان خود به کناررودخانه ها ، جاده های روستایی کار شایسته ای نیست و هر چند هنوز هم این اقدام در شهر خلخال ادامه دارد.

,

درکنار انبوه نخاله های ساختمانی دام های که در حاشیه شهر قرار دارند با تغذیه از زباله و نخاله نیز با بیماری ها درگیر بوده و طبیعت نیز زیر خروارها نخاله جان خودرا ازدست میدهد.

,

در آخرین جلسه کارگروه سلامت و کارگروه پسماند شهرستان خلخال فرماندارخلخال بر لزوم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان تاکید داشتند که این اقدام باعث خواهدشدعلاوه بر کاهش حجم زباله، زباله هایی مانند شیشه و پلاستیک که در طبیعت عمر زیادی دارند به چرخه تبدیل به محصولات دیگر برگردند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه