اخبار داغ

در گفتگو با فرماندار بناب مطرح شد؛

کاندیداهای شورای شهر خارج از وظایف به مردم وعده ندهند/ کلیه رفتارها و تحرکات داوطلبان رصد می شود/ انتخاب افراد باتقوا و متعهد جلوی فساد را خواهد گرفت

کاندیداهای شورای شهر خارج از وظایف به مردم وعده ندهند/ کلیه رفتارها و تحرکات داوطلبان رصد می شود/ انتخاب افراد باتقوا و متعهد جلوی فساد را خواهد گرفت
فرماندار بناب از داوطلبان انتخابات شورای شهر خواست ضمن پرهیز از تخریب یکدیگر و پرهیز از زیر سوال بردن اقدامات دیگران در چارچوب قانون و مقرارت، طبق وظایف شورا به مردم وعده دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به ویژگی های اعضای شورا شهر، گفت: اصل ششم قانون اساسی کاملا اشاره کرده، برای اداره امور کشور، شهر و روستا، نمایندگان مردم با آرای عمومی انتخاب و شهر و روستا را اداره می کنند و به استناد آیه شریفه قرآن «و امرهم شورا بینهم» در اصل هفتم قانون اساسی شورای استان، شهرستان، شهر، بخش و روستا تشکیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب, انعکاس بناب,

فرماندار بناب با بیان اینکه اهمیت شورا از دیدگاه اسلام بسیار بالاست، عنوان کرد: خداوند متعال و ائمه(ع) همگی به اهمیت مشورت تاکید داشته اند، چون نتیجه ای که از مشورت حاصل می شود عقلانی و قابل استناد و فواید آن برای مردم بسیار خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه در ۴ دوره گذشته، شورای اسلامی شهر و روستا با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است، افزود: افراد متفاوتی از طبقات مختلف در این ۴ دوره وارد شورا شده اند، انتظار این است که در پنجمین دوره شورا افراد متخصص و متبهر در امر برنامه ریزی و امورات شهری انتخاب شوند.

,

فرج اللهی در عین حال تاکید کرد: اگر مردم عزیز و رای دهندگان به دور از تعصب فامیلی، طایفه ای و گروهی و فارغ از وابستگی افراد به دانش و تخصص و تعهد داوطلبان رای دهند، ما شاهد انتخاب شورایی پویا و متعهد خواهیم بود.

,

مقام عالی رتبه دولت در بناب تصریح کرد: نتیجه انتخاب اصلح، اداره بهتر شهر و توسعه شهر و روستا خواهد بود.

,

فرماندار بناب با اشاره به تخلفات مالی صورت گرفته اخیر در شورا و شهرداری، افزود: با توجه به اینکه انتخاب شهردار بر اساس قانون از وظایف شورای اسلامی شهر می باشد و شهردار هم به نوعی زیر نظر شورا فعالیت می نماید، امکان سوء استفاده از موقعیت شورا در هر زمان وجود دارد، بنابراین فقط تعهد و تقوا می تواند جلوی مفاسد را بگیرد.

,

وی عنوان کرد: انتظار دارم مردم عزیز بناب برای جلوگیری از هر گونه تخلف، در انتخاب افراد به صورت آگاهانه به تعهد و تخصص افراد دقت بیشتری نمایند.

,

فرج اللهی با بیان اینکه وظیفه شورا برنامه ریزی و تعیین سیاستهای شهرداری و جلب مشارکتهای مردمی برای اداره امور بهتر شهر می باشد، گفت: از کاندیداهای عزیز می خواهم از دادن وعده های خارج از قانون که از نظر اخلاقی و قانونی تخلف محسوب می گردد، پرهیز نمایند.

,

مقام عالی رتبه دولت در بناب خاطر نشان کرد:چنین افرادی که وعده توخالی می دهند، اگر انتخاب هم شوند، این وعده ها را قطعا عملیاتی نخواهد کرد، در کنار آن شخصیت خودشان را هم زیر سوال خواهند برد.

,

فرماندار بناب از داوطلبان انتخابات شورای شهر خواست ضمن پرهیز از تخریب یکدیگر و پرهیز از زیر سوال بردن اقدامات دیگران در چارچوب قانون و مقرارت، طبق وظایف شورا به مردم وعده دهند.

,

وی با بیان اینکه تبلیغات کاندیداها شورای شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت شروع و تا ۲۴ ساعت مانده به روز اخذ رای پایان می پذیرد، گفت: قبل از این موعد هرگونه تبلیغات تخلف محسوب می گردد، در همین راستا هیئتهای اجرایی و نظارت و مسئولین مربوطه کلیه رفتارها و تحرکات کاندیداها را رصد نموده و اگر تخلفی از طرف کاندیدایی محرز شود برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

,

فرج اللهی ادامه داد: به محض تایید نهایی لیست کاندیداها، جلسه توجیهی برای نحوه انجام تبلیغات با کاندیداهای شورای شهر و روستا تشکیل خواهد شد.

,

فرماندار بناب با بیان اینکه یکی از هدفهای اصلی برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی اتکا به آرای مردم به منظور تعیین سرنوشت کشور است، افزود: آنچه که مهم است مشارکت بالای مردم در پای صندوقهای رای می باشد که موجب شادی دوستان و یاس و نامیدی بدخواهان و دشمنان خواهد بود.

,

وی در خاتمه از مردم ولایتمدار بناب خواست با حضور حداکثری خود در پای صندوقهای رای و انتخاب آگاهانه در سرنوشت کشور، شهر و روستای خود سهیم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه