اخبار داغ

مدیر کل دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت مطرح کرد

لزوم انگ‌زدایی از بیماری‌های روحی

لزوم انگ‌زدایی از بیماری‌های روحی
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: فقر سواد سلامت روان در جامعه، انگ ایجاد می‌کند؛ بر همین اساس رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید در انگ‌زدایی و ارتقای دانش و آگاهی و اصلاح نگرش مردم در خصوص بیماری‌های روحی و افسردگی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، احمد حاجبی در همایش حمایت طلبی در حوزه سلامت روانی و اجتماعی در تبریز، اظهار کرد: اختلالات روانپزشکی در انسان از دوران پیش از بسته‌ شدن نطفه وجود دارد و حتی مادر باردار یک ماه پس از بارداری نیز در معرض این اختلالات قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه افسردگی در حال حاضر به بحرانی جهانی تبدیل شده است، گفت:  بر همین اساس شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "بیایید در رابطه با افسردگی صحبت کنیم" است و این شعار نشان می‌دهد باید در رابطه با مبارزه با افسردگی همه پای کار بیایند.

,

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد: شیوع بیماری افسردگی در اغلب موارد در سنین جوانی است، همین مسئله هزینه زیادی را به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند؛ چرا که شخص به یک فرد منفعل و با کارآیی پایین تبدیل می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای جهانی سالانه یک میلیون نفر به علت خودکشی فوت می‌کنند، یکی از پیامدهای منفی بروز افسردگی خودکشی است که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به خانواده و اجتماع وارد کند.

,

وی با طرح این سئوال که چگونه افسردگی را کنترل کنیم؟ گفت: علایم و نشانه‌های افسردگی را بشناسیم، انگ ناشی از اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی را کاهش دهیم، با علم به تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر افسردگی، از جنبه بیولوژیک آن غافل نباشیم و نظام سلامت، خدمات حوزه سلامت روان از لحاظ کمی و کیفی را ارتقا دهد.

,

حاجبی تأکید کرد:  برآوردها نشان می‌دهد در جهان بیش از 350 میلیون نفر مبتلا به افسردگی هستند و در کشور ما نیز 12.7 درصد از جمعیت یعنی شش میلیون و 400 هزار نفر به درجاتی از این عارضه مبتلا هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه