اخبار داغ

وعده های دولت برای ساخت بیمارستان دوم میناب در بلاتکلیفی مطلق

وعده های دولت برای ساخت بیمارستان دوم میناب در بلاتکلیفی مطلق
پروژه احداث بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان میناب پس از سال ها انتظار هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،دولتمردان تدبیر با نگاه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در دور دوم سفر به هرمزگان به این نتیجه رسیدند که باید بیمارستانی مجزا با تخت های بیشتر برای بهبود بخشیدن به امر درمان مردم شرق هرمزگان در میناب ساخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

هیئت دولت در مکاتبات و تلاش های شبانه روزی خود موفق شدند زمینی در مساحت مورد نظر در محدوده دوراهی تیاب تا پل بصره را بعنوان مرکز سقل اجرای طرح خود انتخاب کنند و  نوید ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی به مردم شرق هرمزگان بدهند و نام پروژه خود را با نام ام البنین  زینت دهند.

,

هفدهم خرداد ماه سال گذشته بود که نماینده سابق شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان درآئین کلنگ زنی این پروژه چنان کلنگی به زمین زدند که نه امروز و نه  فرداها هم این پروژه عملیاتی نشود.

,

طبق اعلام یکی از مسئولان بهداشت و درمان استان هرمزگان قرار بود بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ام البنین در هشت طبقه و در مساحت ۴۲ هزار متر مربع و زیر بنای ۱۳ هزار و ۵۳۱ متر در مدت معین به بهره‌برداری برسد اما تا کنون هیچ اقدامی برای عملیاتی نمودن این پروژه انجام نشده است.

,

شهرستان میناب که مرکز شرق استان هرمزگان است از دیر زمان موردتوجه بهداشت ودرمانی بوده اما فعالیت تنها مرکز درمانی در شرق استان جوابگوی مراجعه کنندها نیست و با توجه به اهمیت حوزه سلامت ایجاد بیمارستانی مجهز نیاز شرق هرمزگان است.

,

طبق تحقیقات به عمل آمده بخش اورژانس تنها مرکز درمانی مجهز شرق هرمزگان روزانه به صورت میانگین در ماه به ۱۲هزار نفر می رسد، در حالی است که میناب به واسطه مشکلات ناشی از نامناسب بودن جاده ها، نبود فرهنگ استفاده از موتورسیکلت و تردد خودرو های حامل سوخت قاچاق از حجم بالای تصادفات و حوادث ترافیکی  رنج می برد و امکانات و پرسنل محدود بیمارستان میناب را به خود مشغول کرده است.

,

اینک در پس وعده وعید های دولت که نوید بخش تحولی عظیم  و گشایش در تسهیل روند بهداشتی در حوزه خدمات دهی و خدمات رسانی به مردم شهرستان و استان بود، در اوج بی توجهی ها امید مردم به داشتن یک بیمارستان مجزای دیگر در این شهرستان به یاس تبدیل شده است.

,

از آنجایی که سلامت مبنا رشد و توسعه جامعه است باید آحاد جامعه برای توسعه و ارتقای این بخش تلاش کنند و از همه مهمتر احداث بیمارستان دوم در این شهرستان با توجه به افزایش جمعیت و کمبود امکانات در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.

,

شواهد حاکی از آن است که یا مصوبات سفرهای دولت مربوط به بهداشت و درمان با جدیت پیگیری نمی شود یا ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شرق هرمزگان وعده ای بیش نبوده است.

,

براساس شرایط موجود، با وجود پروژه احداث بیمارستان دوم میناب در دومین سفر هیت دولت، مردم شرق استان باید به خاطر نبود تخت خالی در بخش آی سی یو مجبور شوند بیماران خود را برای مداوا به مرکز استان انتقال دهند.

,

توجه به دغدغه بهداشت و درمان امری مهم و ضروری در این شهرستان است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود و از آنجایی که مردم  شهرستان میناب خاطره خوشی از طولانی بودن پروژه‌ها را ندارند، امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی شاهد تسریع در روند احداث و بهره برداری این پروژه باشیم.

,

شهرستان میناب در ۹۰کیلومتری استان هرمزگان با ۲۵۶هزار نفر جمعیت هم اکنون دارای یک بیمارستان با۹۵تختخواب بوده که با بهره برداری از بیمارستان جدید تعداد تخت های آن به ۲۵۵ تخت می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه