اخبار داغ

درد و دل انتخاباتی مردم کرمان با کاندیداهای شورای شهر؛

امکانات شهری کرمان در حد یک مرکز استان نیست/کرمان دچار سیاست زدگی شده است، کسی به فکر مردم نیست

امکانات شهری کرمان در حد یک مرکز استان نیست/کرمان دچار سیاست زدگی شده است، کسی به فکر مردم نیست
نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شده است شورا اصلی است عقلی که اموزه های دین اسلام در کتاب و سنت بر آن صحه گذاشته است با توجه به اینکه امروز مقارن با روز شوراهاست و چهار دوره از شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور می گذرد ،نظر مردم را در خصوص عملکرد این نهاد جویا شده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از آرمان کرمان شهر یک موجود زنده است و اداره آن نیازمند تفکر سیستمی اســت. بعد از روی کار آمدن شوراها در کشور قرار بود اداره امور شهرها به شوراها سپرده شود هر چند این امر به طور کامل محقق نشده است ولی نقش تاثیر گذار شوراها در امور شهری را نباید نادیده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

انتخابات شــورای شهر در پیش است و کاندیداهای شهر کرمان، کمربندهایشــان را به مقصد کرسی شورای شهر محکم بسته و در میدان رقابت پا به عرصه ظهور نهاده اند.

,

هر کسی بنا به شرایطی که مد نظرش است وعده ای می دهد و به بهانه های مختلف آدم ها را دعوت می کنند به ضیافت شام و ناهاری که حین صرف غذا از خودشان تعریف کنند و در آخر هم با گرفتن عکسی یادگاری و قراردادن آن در صفحات مجازی خود به مخاطبان خود یادآوری کنند که ما این قدر کارمان درست است که با فلان قشر و فلان سرمایه داران شهر شام می خوریم تا عده ای روی آن ها حساب کنند و این گونه آراء بیشتری را جذب کنند.

,

این در حالی است که دغدغه مردم هیچ کدام از این شعارها و عکس های یادگاری آن ها با سرمایه داران و ورزشکاران و فلان قشر خاص نیست، مردم کسی را می خواهند که دلسوز آن ها باشد و درد آن ها را بفهمد، گویی خسته شدند از این همه شعارهای تو خالی و وعده هایی که هیچ وقت جامه عمل به تن نمی کند.

,

اصلا چرا من بگویم، بهتر است به جای این حرف ها خواسته مردم کرمان، از شورای شهر را مطرح کنیم خواسته هایی که حرف یک یا دو نفر نیست، حرف دل همه مردمی است که سال هاست منتظرند کرمان؛ پهناورترین استان کشور دیگر شاهد این همه محرومیت و بی مهری نباشد و چهره یک کلان شهر را به خود بگیرد.

,

در طول این سال ها شهر کرمان پیشرفت خاصی نکرده است

,

خانمی جوان بر روی یکی از نیمکت های پارک نشسته بود و مشغول صحبت با خانمی دیگر بود، نزدیک تر که رفتم متوجه شدم در رابطه با انتخابات با هم بحث می کنند، فرصت را غنیمت شمرده و جلو رفتم، از او در رابطه با ویژگی های مورد نظرش برای انتخاب اعضای شورای شهر کرمان سوال کردم که در پاسخ گفت:  من برای انتخابات شورای شهر برخلاف برخی ها، حزب و جناحی عمل نمی کنم، فردی را انتخاب می کنم که مومن باشد و اخلاص داشته باشد.

,

وی در ادامه اظهار کرد: انتخاب فردی کارآمد برای حضور در شورای شهر، در پیشرفت شهر کرمان بسیار تاثیر گذار است؛ در طول این سال ها در شهر کرمان متاسفانه تغییر چندانی احساس نمی شود،  مقصر شورای شهر است یا فرد دیگری را نمی دانیم ولی ما تغییر خاصی حس نمی کنیم.

,

فردی را انتخاب می کنیم که برای شهر کرمان و آبادانی آن تلاش کند

,

دو خانم مسن در گوشه ای دیگر از پارک مشغول حرف زدن با هم بودند، میان حرف آن ها دویدم و خودم را معرفی کردم، با یک لبخند از من استقبال کردند و در خصوص انتخابات شورای شهر و ویژگی های فرد مورد نظرشان گفتند:  ما فردی را انتخاب می کنیم که برای شهر و آبادانی آن تلاش کند، جمعیت کشور رو به پیری است و با توجه به اینکه اکثر مردم آپارتمان نشین هستند نیاز به پارک ها و فضای سبز بیشتر می شود.

,

این دو در ادامه بیان کردند: لذا فردی باید انتخاب شود که به همه اقشار جامعه توجه داشته باشد و برای ما افراد مسن نیز ارزش قائل شود، همین فضای سبز  در حفظ روحیه ما تاثیر زیادی دارد ولی متاسفانه فضای سبز کرمان در حد یک مرکز استان نیست و جای کار بیشتری دارد.

,

در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان اقدام موثری از شوراها ندیدیم

,

یکی دیگر از بانوان کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه در این چهار دوره که از تشکیل شوراهای شهر می گذرد اقدام خاصی برای مردم انجام نشده است، شورای شهر بیاید شفاف سازی کند که چه کارهایی برای ما جوانان انجام داده است، همه ما بیکار هستیم در راستای ایجاد اشتغال اقدام موثری در کرمان ندیدیم.

,

وی افزود: اصلا فضای شهری کرمان امکانات حداقلی یک شهر و یک مرکز استان را ندارد و در طول این سال ها به جای پیشرفت، پسرفت داشتیم، ما که راضی نیستیم.

,

استان کرمان دچار سیاست زدگی شده است، کسی به فکر مردم نیست

,

شهروند کرمانی دیگری در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:  من فردی را انتخاب می کنم که از نظر علمی  در سطح مناسبی باشد و از طرفی کاردان و مردمی باشد چرا که تجربه کاری در کارنامه افرادی که کاندید شده اند می تواند در پیشرفت و آبادانی شهر موثر باشد.

,

این معلم بازنشسته ادامه داد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که از بعد فرهنگی هم در سطح بالایی باشند و تنها سطح علمی بالایی داشتن فایده ای ندارد، مهم تر از همه تجربی بودن دانش ان ها چه در زمینه فرهنگ و چه در زمینه علمی نیز گزینه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی در ادامه با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود شهر کرمان، تصریح کرد: استان کرمان از پهناورترین و ثروتمندترین استان های کشور است چرا که در بخش کشاورزی از پسته رفسنجان گرفته تا خرمای بم و مرکبات جیرفت و سایر شهرها خود از مزیت های این استان است و از همه مهم تر اینجا بهشت معادن کشور است ولی متاسفانه هیچ پیشرفتی نسبت به سایر استان ها و شهرها نداشته است.

,

این شهروند فرهنگی کرمانی ادامه داد: متاسفانه استان کرمان دچار سیاست زدگی شده است و گروه های مختلف سیاسی همه نقاط شهر را تصاحب کردند و این وسط مردم لطمه دیدند لذا آنچنان که در خور مردم کرمان باشد اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

,

هر کسی وارد شورا می شود فقط به دنبال فراهم کردن موقعیت مناسب برای آشناهای خودشان هستند

,

چند خانم که زیر اندازی را در گوشه ای از پارک پهن کرده بودند در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص انتخابات شورای شهر، بیان کردند: شورای شهر هیچ کاری برای مردم نمی کنند، همه جوانان ما بیکار هستند و به دلیل همین بیکاری رو به اعتیاد آورده اند و ما مادرها باید فقط اشک بریزیم، کار دیگری از دستمان بر نمی آید.

,

یکی از آن ها گفت: با نگاه سرسری به سطح شهر متوجه مشکلات عدیده آن می شوید، کدام کوچه و خیابان شهر آسفالت درستی دارد؟ هر کسی که به مسئولیتی می رسد اول به دنبال این است که آشناهای خودش را سر کار ببرد و برای آن ها موقعیت شغلی و درآمدی مناسب فراهم کند، دلشان که به حال مردم نمی سوزد.

,

فرق ما با پسر دهیار چیست؟

,

یکی دیگر از این خانم ها که دل پری هم داشت، گفت: من قائم آباد زندگی می کنم و دهیار فقط کوچه ای که پسر خودش در آن کوچه زندگی می کند آسفالت کرده و بقیه کوچه ها خاکی هستند، این تبعیض نیست؟ این به فکر مردم بودن است؟مگر ما با پسر او چه فرقی داریم؟

,

شعارها فقط برای قبل از انتخابات است، نشستن بر صندلی شورا فراموشی می آورد

,

آقای کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه همه کاندیداها وقتی به مقام و موقعیتی که می خواهند می رسند شعارهای تبلیغاتی خود را فراموش می کنند و نشستن بر روی صندلی شورا، آن ها را از مردم دور می کند.

,

وی افزود: ما هر سال در انتخابات جزء اولین افرادی هستیم که شرکت می کنیم ولی این افرادی که مردم به ان ها اعتماد می کنند و با رای مردم بر کرسی مقام می نشینند و بعد ان ها را فراموش می کنند در برابر این مردم مسئولند و حقی بزرگ به گردن آن هاست، من به آن ها می گویم از خدا بترسید.

,

وضعیت کوچه های شهر کرمان وحشتناک است، چه کسی مسئول این مشکلات است؟

,

یکی دیگر از شهروندان کرمانی عنوان کرد: شهر کرمان اصلا امکانات شهری مناسبی ندارد، امکانات سیرجان بهتر از کرمان است، این پل ها را هنوز راه اندازی نکردند و دوباره وعده جدید به مردم می دهند، آسفالت کوچه ها وضعیت وحشتناکی دارد، چند قطره باران که ببارد دریاچه ای از گل و آب روان می شود و نمی توانی از خانه بیرون بیایی، چه کسی مسئول این مشکلات است؟

,

فرد دیگری در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: فردی باید انتخاب شود که دلسوز مردم بوده و اهل شعار نباشد، این نباشد که شعار بدهد ولی وقتی وارد شورای شهر شد هیچ کسی را نشناسد، کسی که می خواهد وارد شوای شهر کرمان شود باید به وعده های خود عمل کند.

,

کارگر شهرداری: شورای شهر هیچ کاری برای ما نکرده است

,

در آخر سراغ یکی از کارگران شهرداری که در کوچه مشغول فعالیت بود رفتیم، از او در رابطه با انتخابات شورای شهر سوال کردیم و چه سوال کردنی، گویی منتظر همین لحظه بود تا فاش کند دردهای درونش را که مدت ها در سینه خود پنهان کرده بود و این گونه پاسخ ما را داد:  من کارگر شهرداری هستم و شهرداری زیر مجموعه شورای شهر است ، شورای شهر برای ما هیچ کاری نمی کند.

,

وی افزود: می دانند ما الان سه ماه است که حقوق نگرفتیم فقط قول می دهند که کار ما را درست کنند ولی هیچ کاری نمی کنند، ما هنوز عیدی هم نگرفتیم.

,

رئیس جمهورهم فقط به ما وعده داد و رفت

,

این کارگر شهرداری تصریح کرد: شهرداری کارگری که 11 سال کار کرده است را به شرکت واگذار کردند این در حالی است که رئیس جمهور وقتی به کرمان آمد گفت کارگران باید با خود ارگان قرارداد مستقیم ببندند ولی خبری نشد و ما الان حیران هستیم که باید چه کار کنیم.

,

وی تاکید کرد: ما توقع زیادی از شورای شهر نداریم، همین که به حق و حقوق ما کارگران نیز توجه کنند و حقوق ما را سر موقع بدهند نیز برای ما کافی است.

,

یکی به داد دل ما کارگران برسد

,

این کارگر شهر داری خاطر نشان کرد: یکی وارد شورا شود که به داد دل ما کارگران نیز برسد ما قشر ضعیف جامعه هستیم و من الان با سه فرزند هنوز مستاجر هستم ولی وقتی امنیت شغلی داشته باشم و حقوق من سر وقت داده شود می توانم وام بگیرم و زندگی خودم را جلو ببرم.

,

با شعورتان به شعارها پایان دهید

,

این ها بخشی از صحبت ها مردم کرمان با شغل ها و فرهنگ های متفاوت بود که نقطه مشترک حرف همه ان ها این بود که کسی که وارد شورا می شود فراموش نکند که با رای هر کدام از همین مردم بر کرسی شورا نشسته و وظیفه او خدمت به مردم است، نکند باز مثل همیشه منافع مردم به فراموشی سپرده شود و غرق در مقام و مسئولیت خود شوند.

,

بازی با احساسات مردم و استفاده ابزاری از اعتقادات دینی یک ضربه مهلک دوسویه به شورای شهر و شهروند خواهد بود  لذا به کاندیداهای محترم توصیه می کنیم با شعورتان به شعارها پایان دهید، البته اگر هدف و نیت ، خدمت به خلق خدا باشد .

,

گزارشم را با سخنی از حضرت علی (ع) به پایان می رسانم که "هر آمدنی رفتنی است و هر انتصابی عزلی را و خوشا آنان که به خلق خدا صادقانه خدمت کردند ."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه