اخبار داغ

یادداشت؛

سهم مردم نظرآباد از مراکز فرهنگی کم است

سهم مردم نظرآباد از مراکز فرهنگی کم است
فرهنگسرای مهر نظرآباد متاسفانه به دلایل نامعلوم برای شهروندان از سوی شهرداری و گویا به دلایل حقوقی به دیگران واگذار شده که تخریب نیز شده است. از سوی دیگر برنامه هایی که از سوی مراکز فرهنگی باید در شهرستان نظرآباد انجام گیرد، بسیار کم محتوا و گاهی بی محتوا می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، شناخت فرهنگ و ارزشهای مشترک اجتماعی از عوامل پایداری و قوام هر کشوری است. امروزه اکثر نظامهای سیاسی در کنار سایر عوامل ، گسترش و حفظ ارزشهای دلخواه خود را جزء اهداف و منافع ملی به حساب می آورند. با چنین برداشتی ، عواملی که منجر به تضعیف یا نابودی این ارزشها و فرهنگ مشترک شوند ، باید جزء تهدیدات فرهنگی و اجتماعی امنیت ملی تلقی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی کشور ایران نشات گرفته از تمدن غنی و چند هزار ساله تاریخی آن است ، فرهنگی متعالی و مذهبی که اجتماع آن با توجه به رویدادهای چهار دهه اخیر انقلاب یک هویت فرهنگی مذهبی-زملی را یدک می کشد که آرمان های خود را بر اساس اصولی متعالی اسلامی جست و جو می کند. در برنامه ریزی های بلند مدت توسعه و آمایش سرزمین، حفظ هویت اسلامی، ایرانی و حراست از میراث فرهنگی از محورهای مهمی می باشد که در بیانات مقام معظم رهبری نیز سرچشمه می گیرد. در این میان شهرها به عنوان مرکز اصلی زندگی و تمرکز جمعیت نقش مهمی را در قرهنگ و اجتماع ایفا می کنند.

,

شهرهایی ایرانی اسلامی دارای هویت خاصی برای خود در طول تاریخ بودند که به ترویج شهرنشینی مدرن و ساخت و سازهای جدید، این هویت کم کم رخت بر بست. شهر نظرآباد به عنوان شهری مهاجرپذیر در استان البرز واقع می باشد که فرهنگ اصیلی را امروزه در بین خود نمی بیند. سطح سواد، ویژگی های جمعیتی اعم از سن و جنس، ویژگی های قومی و مذهبی، ویزگی های اتشغال و … . نکته دیگری که مطرح است، وضعیت مراکز فرهنگی- اجتماعی در سطح شهرستان به لحاظ کمی و کیفی می باشد.

,

مهم ترین نکته ای که به چشم می آیند کمبود این مراکز است که فرهنگسرای مهر نظرآباد متاسفانه به دلایل نامعلوم برای شهروندان  واگذار داده شد که احتمالا تخریب می شود. از سوی دیگر برنامه هایی که از سوی مراکز فرهنگی باید در شهرستان نظرآباد انجام گیرد، بسیار کم محتوا و گاهی بی محتوا می باشد.

,

برای این منظور ابتدا باید تعداد مراکز فرهنگی بیشتر شده و از سوی دیگر برنامه های مطلوب و متناسب با نیازهای جمعیتی و سن مخاطبین تنظیم و از نظر زمانی و مکانی بهترین قابلیت اجرایی را داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه