اخبار داغ

دبیر کار گروه اشتغال شهرستان:

9 کارگاه غیر فعال در کوهرنگ وجود دارد/ نرخ بیکاری شهرستان بالاست

9 کارگاه غیر فعال در کوهرنگ وجود دارد/ نرخ بیکاری شهرستان بالاست
دبیر کار گروه اشتغال شهرستان کوهرنگ گفت: تعداد 9 کارگاه غیر فعال در کوهرنگ داریم که در حال تزریق تسهیلات به آنها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیر کار گروه اشتغال شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: 9 کارگاه راکد و نیمه فعال در سطح شهرستان وجود دارد.

 فرج الله چراغپور با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارگاههای راکد و نیمه فعال 9 کارگاه است بیان داشت: در حال تزریق تسهیلات به این کارگاهها هستیم.

چراغپور به میزان بیکاری در سطح شهرستان هم اشاره کرد و افزود: میزان بیکاری در کوهرنگ حدود 20 درصد است.

دبیر کار گروه اشتغال شهرستان کوهرنگ در ادامه تصریح کرد: هم اکنون استخدام 19 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم در شرکت آبمعدنی زاگرس بختیاری غلام آباد
در راستای تحقق شعارسال، که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است، اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاههای مختلف در راستای ایجاد اشتغال در دولت صورت گرفته بود که بعضی از پروژه ها افتتاح و برخی در شرف افتتاح هستند.

مهندس چراغپور خاطر نشان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری استان ما و به تبع آن نرخ بیکاری شهرستان ما متاسفانه نسبت به استانهای دیگر بالاست که یک تلاش فرابخشی و فراجناحی نیاز است که بتوان این نرخ را بهبود و از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی نیز در ایجاد اشتغال جدید استفاده کرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهرنگ افزود: البته دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی در راستای کاهش نرخ بیکاری انجام داده است که به لطف خداوند در این دولت تبدیل شهرستان از اشتغال کشاورزی و سنتی به اشتغال صنعتی نقطه عطف و کار بسیار بزرگی بوده که با تمام قوت ادامه پیدا خواهد شد.

وی گفت: در این دولت شهرک صنعتی تولید و بسته بندی آبمعدنی دیمه به فضل خداوند با سرعت هرچه بیشتر در حال تکمیل و راه اندازی واحدهای آن هستیم.

چراغپور بیان داشت: از جمله برنامه های خوبی که در دست اجرا داریم طرح رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات به بنگاههای نیمه فعال از طرف بانک صنعت معدن و بانک توسعه تعاون بوده است.

دبیر کار گروه اشتغال شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: طرح توسعه اقتصادی روستاها از جمله برنامه های موفق دولت تدبیر و امید بوده است که کمک شایانی به افزایش اشتغال و رشد اقتصدی روستاها نموده است که انشالله در سال جاری نیز با قدرت هرچه بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

چراغپور گفت: طرح تکاپو از دیگر طرح های در دست اجرای وزارت کار میباشد که در صدد ایجاد  اشتغال پایدار و افزایش کمی و کیفی تولید در بنگاههای اقتصادی می باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه