اخبار داغ

درگیری در فضای مجازی با نزدیک شدن به انتخابات؛

توهین به شخصیت ها در قالب نقد و با هدف تخریب

توهین به شخصیت ها در قالب نقد و با هدف تخریب
تخریب کاندیدا شورای شهر و روستا در فضای مجازی در قالب نقد و تحلیل به جا یکی از واقعیت های امروز جامعه است که بسیار تاثیرگذار برای پیدا کردن فرد اصلح است ولی متاسفانه در بعضی از اوقات شاهد بی اخلاقی ها و توهین های در شبکه های اجتماعی به برخی از کاندیدا هستیم که چهره خوبی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "ناصرون "در دین مبین اسلام بر لزوم نقد و انتقاد سازنده تأکید فراوانی شده است. به طوری که مسلمانان باید نسبت به مشکلات جامعه حساسیت داشته باشند و در صدد رفع آن مشکلات باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "ناصرون ", "ناصرون ",

روایت معروف «المؤمن مراه المؤمن» به خوبی گویای این واقعیت است. امام صادق (ع) فرموده است: «محبوب‌ترین برادرانم نزد من کسی است که عیب‌هایم را به من هدیه کند.» امام علی(ع) نیز در این بحث می‌فرمایند: «باید برگزیده‌ترین مردم نزد تو آن کسی باشد که عیب تو را به تو هدیه کند و در پیکار با نفست تو را یاری رساند.» بنابراین آنچه در آیات و روایات بر آن تأکید شده است ارائه نقد سازنده و نشان دادن عیب به منظور اصلاح و رفع آن می‌باشد.

,

اکنون با گذشت روزهای متوالی و نزدیک شدن به ۲۹ اردیبهشت ماه؛ روز برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با ریاست جمهوری بازار تبلیغات بسیار گرم شده است و حامیان کاندیدها با طرفداری از کاندیدای خود فعالیت های چشمگیری در شبکه های اجتماعی انجام می دهند که این فعالیت ها مثل همیشه خالی از حواشی نیست و در کنار تبلیغات برای حامیان خود جلب رضایت رای مردم برای فرد مورد نظر خود، تخریب های را انجام می دهند.

,

 

,

, ,

هرچند هنوز تا زمان تبلیغات قانونی برای شوراهای شهر و روستا چند روزی باقی مانده است اما این روزها نه تنها تبلیغات گسترده داوطلبان در فضای واقعی، بلکه در فضای مجازی نیز شکل گسترده ای به خود گرفته است و افراد از هر فرصتی برای معرفی خود استفاده می کنند.

,

فضای انتخابات در شهرستان دشتستان همیشه تنوری گرم دارد و بسیار پرشور برگزار می شود و این مهم را می توان در میزان افراد ثبت نامی و داوطلب نیز به عینه مشاهده کرد و به همین دلیل میزان شور و نشاط برای پیروزی افراد و حضور در این پارلمان محلی افزایش پیدا کرده است.

,

در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری استفاده گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وارد فضایی تازه ای شده است و افراد سعی می کنند که از فرصت های این بخش به خوبی بهره برداری کنند و به همین دلیل تنور انتخابات در فضای مجازی در دشتستان داغ تر از فضای واقعی و حقیقی است.

,

در این بین افرادی هستند با هویت نامعلوم درحال تخریب کاندیدها هستند و به نوعی می توان گفت آتش بیار معرکه شده اند و مدام در حالت انتقاد به کاندیدها هستند که این افراد بیش تر هویت مجازی دارند.

,

, ,

تشکیل گروه ها و کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی رد بدل شدن انواع کلمات تهمت های زدن های فراوان به کاندیدها شورای اسلامی شهرها، در حالی این روزها در اوج خود قرار دارد که مسئولان و مدیران از رصد این فعالیت ها و برخورد با افراد خاطی خبر می دهند .

,

افراد متعددی این روزها در فضای مجازی و با هویت های نامشخص بدترین تهمت ها را به کاندیداها می زنند و در پوشش منتقد سعی در به در کردن رقیب از صحنه دارند و متاسفانه در این بین و در غیاب رسانه های دارای هویت افراد به دنبال جایگاه و شان اجتماعی برای خود هستند.

,

تخریب نامزد رقیب و انتشار شایعات مهمترین تخلف های انتخاباتی

, تخریب نامزد رقیب و انتشار شایعات مهمترین تخلف های انتخاباتی,

سرگرد مهدی قاسمی سرپرست پلیس فتا استان بوشهر درباره وضعیت فعالیت های انتخاباتی در استان بوشهر بیان داشت: رعایت قانون در عرصه تبلیغات معرفی کاندیداهای انتخاباتی یک ضرورت محسوب شده و در این راستا برای جلوگیری از تخلف ها در عرصه فضای مجازی، شیوه، روش و محتوای تبلیغات کاندیداها مورد بررسی قرار می گیرد.

,

قاسمی از تشکیل تیم‌های تخصصی برای بررسی فضاهای مجازی در فعالیت کاندیداهای انتخاباتی خبر داد و گفت: این تیم ها بصورت شبانه ‌روزی فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری را رصد می‌کنند.

,

قاسمی افزود: در صورت بروز تخلف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری با احضار مسئول مربوطه ، تذکرات لازم به وی داده می شود.

,

, ,

وی با بیان اینکه مسئولیت هر تخلف انتخاباتی در فضاهای مجازی مدیران شبکه‌های اجتماعی هستند تاکید کرد: دست‌اندرکاران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری باید با مصادیق تخلفات انتخاباتی آشنا شوند تا از بروز تخلف های احتمالی در این عرصه جلوگیری شود.

,

همچنین در اعلامیه ای از سوی  ستاد انتخابات کشور در تاریخ ششم اردیبهشت ماه،  آمده است: تاکنون 61 مورد تخلف انتخاباتی 10 رسانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است.

, همچنین در اعلامیه ای از سوی  ستاد انتخابات کشور در تاریخ ششم اردیبهشت ماه،  آمده است: تاکنون 61 مورد تخلف انتخاباتی 10 رسانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است., همچنین در اعلامیه ای از سوی  ستاد انتخابات کشور در تاریخ ششم اردیبهشت ماه،  آمده است: تاکنون 61 مورد تخلف انتخاباتی 10 رسانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است.,

بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه های رسانه ای برخوردار از منابع عمومی می باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است.

, بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه های رسانه ای برخوردار از منابع عمومی می باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است., بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه های رسانه ای برخوردار از منابع عمومی می باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است.,


شایان ذکر است نظارت بر شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخاباتی بسیار تاثیر گذار است زیرا با رشد افسار گسیخته بعضی از شبکه های اجتماعی در بین مردم خطرآفرین است و باید مورد توجه بسیاری واقع شود.

,
,

در فضای مجازی دین‌سوزی و توهین به افراد به واضح دیده می شود و  به صورت جدی رواج داده می‌شود و این موضوع از همه لحاظ برای زندگی و جامعه تاثیر گذار است و عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد که فتنه 88 نمونه ای از تحرکات دشمنان نظام در شبکه های اجتماعی بوده است.

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه