اخبار داغ

گزارشی از خیابان سراب در مشکین دشت فردیس:

معمای حل نشدنی سمساری ها در مشکین دشت فردیس/ رفع معضلات شهری تنها به شعار انتخاباتی محدود نشود

معمای حل نشدنی سمساری ها در مشکین دشت فردیس/ رفع معضلات شهری تنها به شعار انتخاباتی محدود نشود
سمساری ها بیش از ۸۰ درصد باند جنوبی بلوار تقی پناه شهر مشکین دشت م را اشغال کرده اند و رسیدگی به این موضوع پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به دست فراموشی سپرده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فردیسان، مشکین دشت با جمعیتی بالغ بیش از ۶۰ هزار نفر بخش دوم شهرستان فردیس می باشد که در جنوب استان البرز واقع شده است.بلوار تقی پناه شهر مشکین دشت معروف به بازار سمساری هابه یکی از معضلات شهروندان این شهر تبدیل شده است و مردم این شهر خواهان جمع آوری و ساماندهی این  خیابان پر ازدحام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان،,

سمساری ها بیش از ۸۰ درصد باند جنوبی بلوار تقی پناه را اشغال کرده اند و رسیدگی به این موضوع پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به دست فراموشی سپرده شده است.در ادامه دردو دل تعدادی از شهروندان مشکین دشتی را دنبال می کنید…

,

م . ر یکی از ساکنین شهر مشکین دشت در این رابطه به خبرنگار ما گفت:سمساری ها بیشتر در خیابان تقی پناه (سراب) مستقر شده اند که یکی از اصلی ترین مشکلات ترافیک ناشی از پارک کردن یک تا سه خودرو در این خیابان است که رفت و آمد در این خیابان را به معضل بزرگی تبدیل کرده است.

,

وی افزود: حتی گاهی دیده می شود برخی از مغازه دارها وسایل خود را از قبیل فرش ، لوازم چوبی و غیره  را به بیرون از مغازه ی خود (قسمتی از خیابان) منتقل می کنند که تردد عابرین پیاده را نیز سخت و دشوار می کند.

,

یکی از دیگر اهالی مشکین دشت می گوید: خیابان تقی پناه یکی از مهم ترین خیابان های شهر است چرا که راه عبوری از خیابان شهید هدایتکار به سمت خیابان چهل و پنج متری است و به طور طبیعی شلوغ و پرترافیک است و مغازه داران و سمساری های حاشیه این خیابان باعث تشدید ترافیک انسانی و وسائل نقلیه شده اندو او با گلایه از عدم اقدام موثر مسئولین در ساماندهی این خیابان می گوید: به نظر نمی رسد اعضای شورای شهر در این موضوع عملکرد مثبتی داشته باشند و حتی چاره ایی اندیشیده باشند چرا که در چهار سال گذشته هیچ تغییری در این شهر نداشته ایم و همه مردم خواهان خلوت شدم این خیابان هستند.

,

شهروند دیگری می گوید: علاوه بر اینکه این خیابان یکی از اصلی ترین خیابان های شهر است حضور مسجد و مدرسه در این مکان نیز بر شلوغی این خیابان افزوده است.او می گوید: هنگام تعطیلی مدارس، رفت و آمد سرویس دانش آموزان و خودرو ها با مشکل مواجه می شوند و همچنین وجود وسایل سمساری در برخی از پیاده رو ها و خیابان ها باعث شده است که شلوغی این خیابان دو چندان شود.

,

نجفعلی برزگران معاونت خدمات شهری شهرداری مشکین دشت در این خصوص به خبرنگار فردیسان گفت: در آخرین اقدامات انجام شده توسط شهرداری و بخش سد معبر خدمات شهری مشکین دشت با حکم دادستانی ۹۰ مغازه پلمپ شد.

,

وی افزود: پس از اجرای این حکم صاحبان مغازه ها با گذراندن مراحل اداری اقدام به رفع پلمپ نمودند، اما این اقدام باعث شد بیش از ۹۰ درصد سمساری ها وسایل مغازه را به خیابان منتقل نکنند.به گفته معاونت خدمات شهری مشکین دشت نیروهای بازرسی سد معبر به صورت مداوم در حال بازدید و رسیدگی و همچنین جمع آوری وسایل سمساری ها در خیابان ها هستند و درصورت تکرار و ایجاد سد معبر به طور قانونی برخورد خواهد شد.

,

برزگران خاطر نشان کرد: عمده مشکل این خیابان عدم وجود پلیس راهنمایی رانندگی و پارک خودرو و گاهی هم پارک ها دوبل است که موجب ترافیک در این خیابان می شود.

,

به گفته وی حضور نیروی راهنمایی و رانندگی در این خیابان ضروری است و میتواند کمک به سزایی در این راستای داشته باشند. به نظر می رسد اقدامات انجام شده نتوانسته است به رفع معضل این خیابان کمکی نماید و مردم این شهر هم چنان با ازدحام  و شلوغی بی حد این خیابان دست به گریبان هستند.

,

شایان ذکر است اعضای شورای شهر مشکین دشت  بارها در این رابطه وعده هایی داده اند اما طی ۴ سال گذشته هیچ اقدام مثبتی در رفع این معضل شهری انجام نداده اند و کارشناسان شهرداری راهکار و برنامه  چامعی برای رفع این مشکل و مطالبه مردمی نداشته اند.با توجه به نزدیک شدن انتخابات شورای شهر،بیان مشکلات شهری فردیس و مشکین دشت تنها به یک شعار انتخاباتی تبدیل شده است و برخی  نامزدها با سوء استفاده از این معضلات تنها به فکر کسب آراء و همراه کردن شهروندان شهرهستند.

,

مطالبه مردم مشکین دشت خلوت شدن خیابان سمساری ها و ایجاد نظم در شهر است چر اکه وجود وسایل سمساری ها در خیابان چهره شهر ناخوشایند کرده است و ساماندهی سمساری ها یکی دیگر از راهکار های برطرف ساختن این مشکل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه