اخبار داغ

سپر معاون اول برای رئیس؛

وقتى دستهای خالی رئیس جمهور معاون اول را برجسته مى کند/ ذوق زدگی اصلاح طلبان از صحنه گردانی جهانگیری در مناظره

وقتى دستهای خالی رئیس جمهور معاون اول را برجسته مى کند/ ذوق زدگی اصلاح طلبان از صحنه گردانی جهانگیری در مناظره
جهانگیرى مستقیماً نشان داد که رئیس جمهور کنونى حتى توان اداره و کنترل یک مناظره با دو رقیب را ندارد و این اطرافیان او هستند که همه کارها را انجام مى دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، بهار سیاسی کشور روز گذشته با آغاز مناظره ها، مانند تابستان ها داغ و گرم شد.درباره محتوا و حواشى این برنامه حجم زیادى از مطالب در فضاى مجازى منتشر شد، و هر جناح سیاسى با تحلیل خود روز گذشته را بررسی کرد.

نکته اى که کاملاً مشهود بود برترى جهانگیرى در دفاع از دولت و شخص آقاى روحانى است.همه جهانگیرى را به عنوان کمک و دست راست روحانى در انتخابات و حتی دولت مى شناسند و از آن جایى که عملاً برنامه اى هم براى تشکیل ستاد و فعالیت هاى معمول انتخاباتى ندارد او را جدى نمى گرفتند، اما در اولین مناظره وی نشان داد که در دفاع از عملکرد دولت اعتدال دست برتر را دارد.

جهانگیرى در دو فاز دفاع از دولت مطبوع خود و حمله  به قالیباف گوى سبقت را از رئیس خود ربود. على القائده دولتى که سر کار است باید به جاى نقد دیگران و ورود به حواشى جنجالى از عملکرد خود دفاع کند در صورتی که معاون اول رئیس جمهور در اولین جملات خود نشان داد که با دست پر برای حمله و انتقاد از دیگر رقبا به میدان آمده است.

جهانگیرى مستقیماً نشان داد که رئًیس جمهور کنونى حتى توان اداره و کنترل یک مناظره با عملاً دو رقیب را ندارد و این اطرافیان او هستند که همه کارها را انجام مى دهند و احتمالاً در چهار ساله اخیر هم اداره دولت با همین روند و الگو پیش رفته است.

از طرفى ذوق زدگى عجیب اصلاح طلبان نیز در جاى خود جالب است، تعابیرى چون "طوفان جهانگیرى"  و "زلزله جهانگیرى" بیشتر از اینکه تعریف از توانایى هاى آقاى معاون اول باشد، به نظر می رسد سرپوشى براى نقص ها و فرار از بحران روحانى است و نکته اصلى نه توان و قدرت جهانگیرى بلکه ضعف روحانى بود، و اگر از نظر آقایان اصلاح طلب در مناظره و تبلیغات جهانگیری بهتر از روحانی است بد نیست او را تا پایان انتخابات نگه دارند شاید گوی سبقت را از رئیس خود ربود و آنها را از این بحران خارج کرد.

دیروز روحانى نه در نقد دیگران که شیوه کلیدى خود است و نه در دفاع از خود موفق نبود و این مسئله به خوبى از دست هاى لرزان او در دقایقى از برنامه مشخص بود.

باید گفت که جهانگیرى على رغم صحنه گردانى دیروز همان طورى که بارها نیز گفته است، براى کمک و جبران کاستى هاى روحانى آمده و هیچ وقت گزینه اصلى نخواهد بود و اصلاح طلبان و طرفداران دولت بیش از اینکه از رفتار جهانگیرى ذوق زده باشند باید نگران بحران رئیس جمهور در دفاع از خود باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه