اخبار داغ

یاددشت/

جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم
در حال حاضر دو کاندیدا از طرف احزاب اصلاح طلب، کارگزاران و دولتی ها با نام آقایان روحانی و معاون اول آقای روحانی یعنی آقای جهانگیری در صحنه حضور دارند و از طرف جبهه مردمی انقلاب دو کاندیدا با نام آقایان سید ابراهیم رئیسی و آقای قالیباف حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، حسین فرج زاده از کارشناسان مسائل سیاسی، در یادداشتی به جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از زرین خبر، حسین فرج زاده از کارشناسان مسائل سیاسی، در یادداشتی به جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پرداخته است., زرین خبر,

در این یادداشت آمده است: « در حال حاضر دو کاندیدا از طرف احزاب اصلاح طلب، کارگزاران و دولتی ها  با نام آقایان روحانی و معاون اول آقای روحانی یعنی آقای جهانگیری در صحنه حضور دارند و از طرف جبهه مردمی انقلاب دو کاندیدا  با نام آقایان سید ابراهیم رئیسی و آقای قالیباف حضور دارند.

,

تفاوتی که در دو طرف وجود دارد این است که کاندیداهای احزاب اصلاح طلب و کارگزاران ، یکی کاندیدای اصلی و دیگری در اصطلاح سیاسی کاندیدای پوششی یا به عبارتی کمکی می باشد با این تعریف در این جریان آقای روحانی کاندیدای اصلی و آقای جهانگیری نقش کمکی را بازی می کند و همه از اول می دانند که آقای جهانگیری بعد از مناظرات و ایفای نقش  کمکی خود صددرصد به نفع آقای روحانی کنار خواهد کشید.

,

اما در طرف مقابل و در جبهه مردمی نیروهای انقلاب قضیه متفاوت می باشد،  بطوری که هر دو کاندیدای این جبهه یعنی آقایان سید ابراهیم رییسی و قالیباف  هر دو کاندیدای اصلی هستند و به کاندیدای اصلی و فرعی تقسیم نشده اند و از اول معلوم نیست که کدام یک به نفع آن دیگری کنار خواهد کشید و فقط در پایان مناظرات و با توجه به اینکه کدام کاندیدا از اقبال بیشتری در بین مردم داشته باشد آن کاندیدای کمتر مقبول به نفع کاندیدایی که در نظر سنجی ها بیشترین اقبال را دارد کنار خواهد کشید.

,

در جریان شناسی این جبهه فرضیه ی دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه اگر روند انتخابات به اذعان این جریان به شکلی باشد که رقابت اصلی بین قالیباف و سید رئیسی باشد آنگاه هردوی این کاندیداها خواهد ماند و رقابت خواهند کرد و در این صورت  است که به احتمال قوی انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.»

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه