اخبار داغ

وزیر سابق امنیت اسرائیل:

نداشتن قدرت کافی و تردید نتانیاهو، مانع حمله به ایران شد

نداشتن قدرت کافی و تردید نتانیاهو، مانع حمله به ایران شد
وزیر سابق امنیت اسرائیل در خصوص دلیل عقب نشینی اسرائیل از حمله به ایران گفت: مخالفت رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، ضرورتا مانع حمله نمی شود، زیرا تصمیم نهایی در دست مقامات سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"،  پایگاه "عرب 48" فلسطین نوشت: ایهود باراک وزیر سابق امنیت اسرائیل در مصاحبه با روزنامه "یدیعوت احرونوت" رژیم صهیونیستی گفت: من نقشه حمله به ایران را چیدم و توانستم بنیامین نتانیاهو را قانع کنم تا با ادعای مقابله با برنامه ای هسته ایران، به این کشور حمله کنیم. هدف از این حمله فشار بر آمریکایی ها برای تشدید تحریم ها و اجرای این حمله نظامی بود. من از نتانیاهو تندروتر بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،  ,

باراک در ادامه افزود: در آن زمان با جورج بوش که ریاست وی در سال 2009 تمام شد، حرف زدم. سپس با اوباما سخن گفتم و به آنها اعلام کردم، هنگامی که موضوع به امنیت اسرائیل مربوط می شود، ما هستیم که تصمیم گیری می کنیم و نه آنها. هر دو از نقشه ما خوششان نیامد اما به تصمیممان احترام گذاشتند. و با وجود مخالفتشان اعلام کردند، به تعهدات خود در قبال اسرائیل حتی در صورت حمله به ایران پایبند هستند.

,

وی همچنین تصریح کرد: در اسرائیل در صورت محقق شدن 3 چیز، با حمله نظامی موافقت می شود: توان نظامی، موافقت بین المللی و وجود ضرورت حمله فوری، زیرا در زمان دیگری نمی توان آن را انجام داد.

,

وزیر سابق امنیت اسرائیل در خصوص دلیل عقب نشینی اسرائیل از حمله به ایران گفت: مخالفت رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، ضرورتا مانع حمله نمی شود، زیرا تصمیم نهایی در دست مقامات سیاسی است. اما در سال 2010 که این موضوع مطرح شد، اشکنازی گفت: قدرت نظامی کافی ندارد. وقتی که رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بگوید قدرت نظامی کافی وجود ندارد، این موضوع دیگر تمام شده است و موافقت با این طرح راه به جایی نمی برد.

,

ایهود باراک در ادامه تاکید کرد: بینی گانتس رئیس جدید ستاد مشترک نیروهای مسلح که بعد از اشکنازی بر روی کار آمد، در سال 2011 گفت: این حمله اشتباه هست اما قدرت نظامی وجود دارد. پس هشت وزیر را جمع کردیم. اما دو وزیر یوفال شتاینتیس و موشیه یعالون با این حمله مخالفت کردند.

,

وی در خصوص نتانیاهو گفت: نتانیاهو تلاش زیادی برای قانع کردن آنها به خرج نداد. سال به سال نیز شک و تردیدم نسبت به اصرارش برای حمله به ایران بیشتر می شد. به او پیشنهاد دادم، در صورتی که راهی برای رسیدن به اتفاق نظر وجود ندارد مشکل فلسطین را دفع کند.

,

باراک در نهایت گفت: تنها بخاطر ایران از حزب کار که ریاست آن را بر عهده داشتم، جدا شدم. وقتی نتوانستم هم حزبی های خود را قانع کنم، جدا شدم. کارهای مهم تر از حزب وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه