اخبار داغ

تهدید وحدت در نقده با تحریف هویت این شهر

تهدید وحدت در نقده با تحریف هویت این شهر
به نظر می رسد استفاده ابزاری از “وحدت” و پوشش قرار دادن آن برای تغییر، تحریف و تحریک آستانه مردم نقده بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه و واقعت های موجود اقدامی هدفدار برای ضربه زدن به وحدت تفسیر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر،عصر روز گذشته در حالیکه مردم نقده همانند سایر مردم ایران در حال تماشای اولین مناظره انتخاباتی بودند تصویر نصب یک تابلوی غیرمعمول در روستای بالقچی نقده توجه مردم این شهر را به خود جلب کرد. دهیار روستای بالقچی با تحریف اسم خاص یکی از تفرجگاه های نقده بنام “یئددی گؤز” و نامیدن آن برای خرمنگاه! باعث شد مردم به سرعت از تب و تاب انتخابات خارج شوند و واکنش های زیادی در فضای مجازی به این اتفاق مشکوک نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از سولدوز خبر،عصر روز گذشته در حالیکه مردم نقده همانند سایر مردم ایران در حال تماشای اولین مناظره انتخاباتی بودند تصویر نصب یک تابلوی غیرمعمول در روستای بالقچی نقده توجه مردم این شهر را به خود جلب کرد. دهیار روستای بالقچی با تحریف اسم خاص یکی از تفرجگاه های نقده بنام “یئددی گؤز” و نامیدن آن برای خرمنگاه! باعث شد مردم به سرعت از تب و تاب انتخابات خارج شوند و واکنش های زیادی در فضای مجازی به این اتفاق مشکوک نشان دهند., سولدوز خبر,

در حالیکه واکنش ها به تحریف نام ئیددی گؤز از سوی مردم ادامه داشت و فرماندار و بخشدار مرکزی در مظنّ اتهام قرار داشتند، مرتضی فرامرزی فرماندار نقده در گفتگو با خبرنگار سولدوز خبر از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت به بخشدار مرکزی دستور داده تا این موضوع را بررسی و تابلوی نصب شده را پایین بیاورد.

,

با این حال در حالیکه واکنش ها نسبت به این اتفاق در فضای مجازی تندتر می شد بیانه ای به نام شورا و دهیار روستای بالقچی در تأیید این تحریف در فضای مجازی منتشر شد که نکات قابل تأملی در خود داشت.

,

علیرغم اظهار بی اطلاعی فرماندار و بخشدار مرکزی نقده از این اقدام، در متن این بیانیه که صحت آن مورد تردید است آمده که این اقدام با طی روال قانونی (یعنی تأیید آن سوی بخشدار) انجام شده است.

,

همچنین اشاره شده که این نامگذاری پس از مشورت با کدخدایان! اهالی روستا و امام جمعه انجام شده است.

,

 

,

هزینه کردن از ساحت مقدس امام جمعه برای توجیه کوته فکری و بی قانونی که منجر به ایجاد تنش و برهم زدن وحدت می شود نوعی فرار به جلو از سر استیصال و توپ را به میدان امام جمعه انداختن است در حالیکه همه مردم کرد و ترک میدانند ائمه جمعه وارد چنین معرکه هایی نمی شوند.

,

ذکر این نکته ضروری است که در هیچ کجای دنیا اسامی خاص ترجمه نمی شوند مثلا معادل نام London در فارسی همان لندن می شود اما در شهر نقده عده ای با ابزار قرار دادن وحدت اصرار تمام و کمالی دارند تا اسامی مکان های منطقه را تغییر دهند این در حالیست که همین عده در صورت استفاده از نام “خانا” برای پیرانشهر و “سویوق بولاغ” برای مهاباد امروزی بشدت برآشفته می شوند.

,

به نظر می رسد استفاده ابزاری از “وحدت” و پوشش قرار دادن آن برای تغییر و تحریف و تحریک آستانه مردم نقده بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه و واقعت های موجود اقدامی هدفدار برای ضربه زدن به وحدتی است که بارها ماموستا سرخابی امام جمعه اهل سنت نقده آن را الگویی برای سایر نقاط جهان برشمرده است.

,

در هر صورت با موضعگیری به موقع فرماندار نقده مبنی بر دستور جمع آوری تابلوی مذکور و برخورد با برهم زنندگان نظم و آرامش باید منتظر ماند و دید دلیل اصلی دهیار روستای بالقچی در تحریف نام یئددی گؤز و هزینه کردن از جایگاه امام جمعه چیست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه