اخبار داغ

عملکرد 4 ساله دولت تدبیر در آموزش و پرورش/

تأمین هزینه های مدارس از جیب مردم؛ اختلاس ۸ هزار میلیاردی توسط عده ای خاص

تأمین هزینه های مدارس از جیب مردم؛ اختلاس ۸ هزار میلیاردی توسط عده ای خاص
به راستی با اختلاس 8 هزار میلیاردی یا به قول برخی وام های کلان به عده ای خاص طی چهار سال، دولت چند مدرسه جدید می توانست بسازد یا بازسازی کند و هر سال دستش را جلوی خیرین و والدین دانش اموزان دراز نکند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین :با توجه به اتمام پایان سال تحصیلی بسیاری از والدین دانش آموزان از روند اداره مدارس دولتی و هیات امنایی استان گله مندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین :, اهوازنوین , اهوازنوین ,

تا انجا که برخی از مدارس با نصب بنرهایی در مدارس هزینه های مصرفی و جاری مدارس از دانش اموزان درخواست کمک به مدرسه دارند اما اگر از این موضوع استقبال نشود با عناوین دیگری تحت عنوان پارک ،سینما،بازدید از نمایشگاه مبالغی از خانواده ها دریافت می کنند.

,

یکی از والدین دانش اموز مدرسه پسرانه امام خمینی منطقه گلستان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز گله از روند مدارس اهواز گفته بود مدارس از زمانی که گرفتن کمک به مدرسه از سوی خانواده ها به اداره کل گزارش شده شیوه اخذ پول را عوض کرده اند و تحت هر عنوانی از دانش آموزان مان پول دریافت می کنند روزی با عنوان پارک و سینما روزی دیگر با عنوان جشن پایان تحصیلی و روزی دیگر بازدید از نمایشگاه .

,

وی افزود : مدیران مدرسه از نبود منابع مالی و کمبود بودجه مدارس از سوی آموزش و پرورش گله دارند و درصدد با هر عنوانی بودجه مدارس را از سوی خانواده ها دریافت کنند و در جدیدترین مورد قبض گاز ۵۰ میلیون تومانی را در مدرسه نصب کرده اند و گفته اند بهای چند ماه عدم پرداخت گاز است که مدرسه بودجه پرداخت آن را ندارد و از والدین درخواست کمک هزینه دارند آیا در مدارس ما گاز مصرف می شود در حالی که در زمستان خبری از بخاری در مدرسه فرزندم نبود؟

,

به نظر میرسد داستان گله والدین از روند کمک هزینه های زوری و تهدید آمیز با عنوان عدم پرداخت شهریه برابر عدم ورود به جلسه امتحان و دریافت کارنامه تمامی ندارد.

,

گویی اقدام مردم و خیرین در کمک به مدارس استان در سال های اخیر آموزش و پرورش را چنان بد عادت کرده که مدیران مدارس بیش از اینکه از  اداره آموزش و پرورش استان و دولت جهت بروزرسانی مدارس و رفع نیازهای مدارس توقع داشته باشند از دانش اموزان دارند.

,

این سخن تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه سال گذشته آورده خیرین بیشتر از منابع مالی و اعتباری ملی و استانی بوده و همچنین گله های والدین دانش اموزان از دریافت های غیرمتعارف مدارس از دانش آموزان گواه همین موضوع است.

,

همچنین رئیس جمهور طی سخنانی در ابتدای سال ۹۵ تا ۹۶ از گشایش برخی اعتبارات در دوران پسا برجام گفته بود که دولت در زمینه اموزش و پرورش و رفاه دانش اموزان و معلمان پس از برجام اقدماتی خوبی انجام داده است، آنهایی که می گویند آثار برجام را نمی بینیم باید بدانند بخش عمده ای از بودجه و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام تامین شده است.

,

وی همچنین مدرسه را بزرگترین منبع تولید سرمایه انسانی و پرورش نوجوانان و جانان کشور عنوان کرده است.

,

رئیس جمهور در حالی از رفاه دانش اموزان سخن می گوید که بسیاری از دانش اموزان خوزستانی همچنان در مدارس کانکسی و چادرها در مناطق محروم ساعتهای درسی خود را سپری می کنند و پس از گذشت ۴ سال اموزش و پرورش همچنان ساز نداری می زند.

,

آیا براستی در چهارسال گذشته بزرگترین منبع تولید سرمایه های انسانی نیاز به توجه دولت و تزریق بودجه اختصاصی جهت ساخت و نوسازی و رفع امکانات و تجهیزات نداشت ؟ آیا براستی اوضاع مدارس در پسا برجام بهبود یافت؟ ایا دانش اموزان نباید گوشه ای از دمیدن روح برجام در وزارت خانه ای که قرار است جوانان نسل اینده کشور را تعلیم و تربیت کند را مشاهده می کردند ؟ اما انچه که امروز دردناک تر از کمبود بودجه همیشگی آموزش و پرورش بود فقط جای خالی وعده های برجامی روحانی به اموزش و پرورش نبود بلکه سر در آوردن غده سرطانی به نام اختلاس ۸ هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان در سال اخر دولت بود .

,

به گزارش اهوازنوین : بسیاری از مردم تا مدتها پیش بر این باور بودند که کمک به مدرسه اقدامی خداپسندانه است اما از زمانی که همزمان با نواختن ساز نداری از سوی اموزش و پرورش و تامین هزینه های از جیب مردم تشت رسوایی ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان  آن هم صرف اقشار خاص افتاد نظر خیلی ها عوض شد. براستی با  اختلاس ۸  هزار میلیاردی یا به قول برخی وام های کلان به عده ای خاص طی چهارسال دوبت چند مدرسه جدید می توانست بسازد یا بازسازیکند وهرسال دستش را جلوی خیرین و والدین دانش اموزان دراز نکند؟

,

یقینا یکی از عمده ترین دلایلی که روحانی از مناظره تلویزیونی می ترسد از این قبیل تناقضات فریاد کمبود بودجه  از یک سو و سر در اوردن اختلاس های خرد و کلان در کابینه دولت از سوی دیگر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه