اخبار داغ

رئیس هیات نظارت انتخابات بهبهان:

فرایند تعیین صلاحیت داوطلبان شوراها فرایندی کاملا محرمانه است

فرایند تعیین صلاحیت داوطلبان شوراها فرایندی کاملا محرمانه است
هیچگونه معیار و ملاکی دال بر تاثیر گرایشات سیاسی برای رد و یا تایید کاندیداها در قانون وجود ندارد و لذا با افتخار اعلام میکنیم که هیچ تصمیمی بر اساس گرایش سیاسی اتخاذ ننموده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر بهبهان :حجت الاسلام والمسلمین محسن بخردی با صدور بیانیه ای جزئیات تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا را تشریح کرد و به برخی شایعات توسط عده ای پاسخ داد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر بهبهان :,


بیانیه به شرح ذیل است :


نکاتی در خصوص رد صلاحیتهای شورا

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمه الله

پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای شهر بهبهان و مشاهده عکس العمل تعداد زیادی از شهروندان عزیز به عنوان موافق و مخالف، لازم دیدیم در خصوص نتایج اعلام شده از سوی هیات نظارت شهرستان بهبهان نکاتی را به اطلاع شما برسانیم.

1. از همه برادران و خواهرانی که احساس مسئولیت کردند و با هدف گرم نمودن تنور انتخابات وارد این عرصه شدند، سپاسگذاریم. اما هیئت نظارت وظیفه دارد پس ازبررسی های هیئت محترم اجرائی براساس شرایط مندرج در مواد 25 تا 29 قانون انتخابات شوراها صلاحیت داوطلبان را بررسی ونتیجه را به هیات محترم اجرایی اعلام نماید.

2. هیچگونه معیار و ملاکی دال بر تاثیر گرایشات سیاسی برای رد و یا تایید کاندیداها در قانون وجود ندارد و لذا با افتخار اعلام میکنیم که هیچ تصمیمی بر اساس گرایش سیاسی اتخاذ ننموده ایم و دلیل روشن این قول وجود افراد وابسته به طیفهای گوناگون سیاسی هم در تاییدشدگان و هم رد شدگان میباشد.
اگر افراد معترضی که خود بر اساس گرایش سیاسی قضاوت میکنند اعتراضی به قانون دارند امری دیگراست که باید یادآوری کنم این قانون در دوره اصلاحات تدوین و تصویب شده است.

3. جالب است بدانید که گاه کاندیدی بخاطر رد صلاحیت ما را واگذار به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها میکند. در حالیکه آن سید گرفتاری که همین کاندید از او رشوه های میلیونی گرفته و اسناد آنرا ارائه داده نیز آن کاندید را به فاطمه زهرا سلام الله علیها واگذار میکرد. ما هم او را واگذار میکنیم.

یا عجیب اینکه فلان کاندید رد صلاحیت شده قسم لفظ جلاله میخورد بر دروغ بودن خلافش در حالیکه خود شاهد آن خلاف بوده ایم.
بعضی از اینها که قسم دروغ میخوردند باید کفاره بدهند.

4. اعضای هیات نظارت برای همه مسئولین شهرستان احترام قائل اند، اما خدای بزرگ، شاهد است که در تصمیم و رای متاثر از هیچ شخصیتی نبوده و تمام آرا براساس مستندات موجود در پرونده ها و تحقیقات پیرامون آنها بوده است.

5. ترکیبی راکه نماینده محترم شهرستان به عنوان هیئت نظارت برانتخابات شورا برگزیده است از طیفهای مختلف سیاسی (اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل) و قومیتهای گوناگون میباشند و تاکید داشتند که همه تصمیمات براساس مر قانون باشد و اگر خروجی آن رد صلاحیت برادرم باشد راضی هستم. این مشی قانون مدارانه از ایشان قابل تقدیر است.

6.از آنجا که ممکن است رد صلاحیت برخی کاندیداها ذهنیت و برداشتی را در شهروندان موجب گردد، نکاتی چند را یادآور میشویم.

الف. رد صلاحیت اشخاص فقط به این معنی است که فعلا ایشان بعضی شرایط مندرج در قانون برای تصدی این مسئولیت را ندارد و چه بسا در جای دیگر ایشان صلاحیت برای خدمت را داشته باشد.

ب. فرایند تعیین صلاحیت داوطلبان شوراها قانونا یک فرایند کاملا محرمانه است. یعنی پرونده افراد بطور محرمانه در هیات اجرایی بررسی شده وصلاحیت افراد تایید یا رد میشود سپس پرونده افراد تایید شده برای بررسی بیشتر به هیات نظارت ارسال میشود.
در هیات نظارت نیز بررسی پرونده ها بطور کاملا محرمانه انجام گرفته و نتایج بطور محرمانه به هیات محترم اجرایی تحویل میگردند تا محرمانه به افراد ابلاغ شود.
لذا اعضای هیئت نظارت با اطمینان اعلام مینمایند که هیچگونه اطلاعاتی مبنی بر رد یا تائید کاندیداها منتشر ننموده اند. بدلیل اینکه تا پرونده ها در اختیار ما بود هیچ خبری پخش نشد. هیات اجرایی نیز حتما به این مهم اهمیت داده اند. کسانیکه اقدام به انتشار نام افراد تائید نشده نموده اند و خدشه ای به آبروی اشخاص وارد نموده اند عملشان قابل پیگرد قانونی میباشد.

ج. کسی که ثبت نام کرده ولی در انتخابات شرکت نمیکند اعم از رد شده و انصرافی است. پس شرکت نکردن یک فرد ثبت نام شده در انتخابات دلیل بر رد او نیست. یعنی اگر محرمانه بودن فرایند فوق بطور کامل انجام شده فرد ثالثی خبردار نمیشد معلوم نبود صلاحیت چه کسی رد شده است و حرمتها محفوظ میماند.

د. کسانی که به عرصه انتخابات وارد میشوند حتما میدانند که باید از فیلترهای هیئت های اجرایی و نظارت بگذرند، لذا عاقلانه است چنانچه خلاف فاحشی از خود سراغ دارند (کما اینکه برخی افراد تلویحا پذیرفته اند) خودشان وارد این عرصه نشوند.

ه. رد و تایید صلاحیت داوطلبان امری قانونی است و اگر رد نمودن فردی هتک آبرویش باشد قانون اجازه چنین اقدامی را نمیداد.

7. از آنجا که احدی به غیر از معصومین صلوات الله علیهم خالی ازاشتباه نیست علیرغم تمام تلاشها و داشتن حساسیتهای لازم و باور این امر که به وظیفه درست عمل نموده ایم، اعلام میداریم چنانچه نقصی در کار بوده یا کسی از نتیجه تلاشمان اندوهگین شده است حلالیت میطلبیم.

8. تعدادی از شهروندان خواستار برخورد با کسانی شده اند که از موقعیت خود در شورا


سوء استفاده کرده در مسئولیت خود امانتدار خوبی نبوده اند. به اطلاع میرساند رسیدگی به این موضوع در حیطه  مسئولیت ما نبوده در صورت شاکی بودن مراجع دیگری کار رسیدگی به این درخواستها را به عهده دارند.

9. امید است مردم فهیم و آگاه شهرستان بهبهان در روز 29 اردیبهشت با حضور پای صندوقهای رای افرادی کاردان و توانمند را به شوری شهر بفرستند باشد که در سایه تلاش همه مسئولین شهرستان بهبهان را بصورت شهری آباد در آوریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محسن بخردی

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه