اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد/

وحدت تمام قد نیروهای انقلاب در مقابل کاندیداهای پوششی و اصلی جریان اعتدال و اصلاحات/ تحقق دقیق برنامه های جبهه مردمی تا امروز

وحدت تمام قد نیروهای انقلاب در مقابل کاندیداهای پوششی و اصلی جریان اعتدال و اصلاحات/ تحقق دقیق برنامه های جبهه مردمی تا امروز
در جریان ثبت نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را به کار بستند تا طرح جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را شکست خورده جلوه دهند اما آنچه با احراز صلاحیت حجت الاسلام رئیسی و محمد باقر قالیباف مسجل شده این است که تمام برنامه‌های جبهه مردمی طبق روالی که در جلسات شورای مرکزی آن تعیین شده پیش می‌رود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دی ماه سال 95 طی مراسمی و با حضور اعضای هیئت موسس که متشکل از 10 نفر از چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بود اعلام موجودیت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این جبهه برای رسیدن به کاندیدا نهایی جریان اصولگرایی و انقلابی دو مجمع با حضور نمایندگان مردم از سراسر کشور برگزار کرد که در مجمع اول از بین 21 کاندید حاضر 10 نفر و در مجمع دوم از میان 10 منتخب مجمع اول 5 نفر به عنوان کاندیداهای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدند.

,

تمکین همه کاندیداها به نظر نمایندگان مردم در هر دو مجمع ملی که از سوی جبهه مردمی برگزار شد از نکات قابل توجه و تحسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است، آنجا که حتی برخی مدعیان مانند محسن رضایی هم به نظر نمایندگان مردم تمکین کردند و پس از اینکه جزو برگزیدگان مجمع ملی جبهه مردمی نشدند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکردند.

,

پیام‌های جداگانه 5 نفر دوم، دومین مجمع ملی جبهه مردمی را می‌توان تبلور دموکراسی در این جریان دانست و البته که این از خودگذشتگی در جبهه مردمی به همین جا ختم نشد و مهرداد بذرپاش که جزو کاندیداهای جبهه مردمی برای حضور در انتخابات بود  با حضور در وزارت کشور اعلام کرد که در راستای حمایت از نیروهای مردمی و انقلابی از ادامه حضور در صحنه انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

,

از میان کاندیداهایی که از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در مجمع اول با 1813 رای و در مجمع دوم با ۲۱۴۷
 رای به عنوان نفر اول منتخبان جبهه مردمی انتخاب شده بود و محمد باقر قالیباف شهردار تهران از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شدند.

,
,

 

,

همه برنامه‌های جبهه مردمی تا اینجا به خوبی پیش رفته است

, همه برنامه‌های جبهه مردمی تا اینجا به خوبی پیش رفته است, همه برنامه‌های جبهه مردمی تا اینجا به خوبی پیش رفته است,

محمد صالح جوکار عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر شکست برنامه‌های این جبهه با حضور دو کاندیدا در صحنه انتخابات اظهار داشت: جبهه مردمی از ابتدا اعلام کرد که با ساز و کار از پایین به بالا یعنی از کف جامعه و از دل مردم انتخاب می کند و طی دو مجمع ملی که برگزار کرد، در ابتدا 10 نفر و پس از آن 5 نفر به عنوان کاندیداها انتخاب شدند.

,

وی افزود: در نهایت هم ‌دو نفر از کاندیداهای جبهه توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت و در صحنه انتخابات حاضر شدند.

,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: جبهه مردمی با سازوکاری که در نظر گرفته مراحل را پیش می‌برد و در نهایت با توجه به اقتضای زمان و شرایطی که وجود دارد برنامه خود را اعلام می‌کند.

,

جوکار ادامه داد: ما کاندیدا اصلی و فرعی نداریم و بحث ما شفاف است، اما ما در جبهه مقابل نامزدهای نیابتی را شاهد هستیم که این نامزدی نیابتی از لحظا قانون انتخابات هم درست نیست.

,

وی تصریح کرد: کسی نباید وارد انتخابات شود تا بخواهد شخص دیگری حمایت کند و به نظر من شورای نگهبان باید در این موضوع تجدید نظر کند، کسی که وارد صحنه انتخابات می‌شود باید خود و توانمندی‌هایی که دارد را به مردم عرضه کند نه اینکه از کاندیدا دیگری دفاع کند.

,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه کاندیداها نباید عملکرد دولت را برای مردم تشریح کنند و باید برنامه‌های خود را برای بهبود وضع موجود ارائه دهند عنوان کرد: مردم عملکرد دولت را طی چهار سال گذشته دیده‌اند و صداو سیما هم با توجه به اینکه از طرف دولت تحت فشار است و بودجه‌اش را دریافت نمی‌کند، دولت را در چند ماه اخیر خوب یاری کرده است.

,

جوکار گفت: اینکه امروز یک شخصی به عنوان کاندیدا نیابتی در انتخابات بخواهد از دولت حرف بزند کار درستی نیست و از لحاظ اخلاقی، سیاسی و قوانین هم جایگاهی ندارد، کسی اگر در انتخابات کاندیدا می‌شود باید برنامه‌هایی که برای بهبود کشور دارد را ارائه کند نه اینکه کند برای کمک به یک کاندیدا دیگری آمده است.

,

وی افزود: جبهه مردمی کاملا شفاف دو مجمع عمومی برگزار کرده، نمایندگان مردم در این دو مجمع کاندیدها را انتخاب کرده‌اند و نیتجه این دو مجمع هم امروز در صحنه انتخابات مشخص است و فرآیند جبهه به صورت شفاف با مردم درمیان گذاشته می‌شود.

,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در پایان گفت: همه برنامه‌های جبهه مردمی تا اینجا به خوبی پیش رفته و نمایندگان مردم در مجمع دوم به شورای مرکزی تفیذ اختیار کردند تا در خصوص کاندیدا نهایی تصمیم‌گیری کند و آنچه مسلم است این است که بحث اول و آخر جبهه مردمی نجات کشور از این بحرانی است که دولت ایجاد کرده و ما باید یک تغییر و تحول جدی در این زمینه داشته باشیم.

,

 

,

جبهه مردمی کاندیدا پوششی ندارد

, جبهه مردمی کاندیدا پوششی ندارد, جبهه مردمی کاندیدا پوششی ندارد,

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای به تشریح نظر خود در خصوص حضور دو نامزد از این جبهه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت در بخشی از از بیانیه جبهه مردمی آمده است:

,

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب به صراحت اعلام می دارد که این جبهه به هیچ وجه نامزد اصلی و فرعی و یا پوششی ندارد و آقایان رئیسی و قالیباف هر دو نامزد اصلی این جبهه هستند. این دو عزیز در کمال اخوت و بامجاهدت و جدیت در صحنه رقابت انتخاباتی حضور یافته و برای جذب آرای گرایش ها و سلیقه های مختلفی که درمیان طبقات مختلف اجتماعی وجود دارد، تلاش خواهند نمود."

,

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: "هر دو نامزد، قائل به وحدت به عنوان یک امر اهم برای مقابله با وضع موجود و نجات مردم و اقتصاد کشور هستند ."

,

 

,

طی این مدت و در جریان ثبت نام اشخاص برای انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را به کار بستند تا طرح جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را شکست خورده جلوه دهند اما آنچه با احراز صلاحیت حجت الاسلام رئیسی و محمد باقر قالیباف مسجل شده این است که تمام برنامه‌های جبهه مردمی طبق روالی که در جلسات شورای مرکزی آن تعیین شده پیش می‌رود و در نهایت تصمیم شورای مرکزی جبهه مردمی است که در صحنه انتخابات عملی می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه