اخبار داغ

کارآفرینی جوانان سیلوانایی با پرورش زنبود عسل

کارآفرینی جوانان سیلوانایی با پرورش زنبود عسل
با همت جمعی از جوانان در طبیعت سرسبز و بکر نوار مرزی سیلوانا و صومای برادوست ارومیه با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در زمینه پرورش زنبور عسل در راستای کار آفرینی، اشتغال و تولید گام های خوبی برداشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،با همت جمعی از جوانان در طبیعت سرسبز و بکر نوار مرزی سیلوانا و صومای برادوست ارومیه با استفاده  از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در زمینه  پرورش زنبور عسل در راستای کار آفرینی، اشتغال و تولید گام های خوبی برداشته شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

طبیعت بکر و دست نخورده ی سیلوانا و صومای برادوست ارومیه این روزها با همت و پشتکار عده ای از جوانان در نقاط صفر مرزی زمینه اشتغال و سود آوری اقتصاد  خانواده ی جمعی از اهالی را فراهم نموده است .

,

بخش های صومای برادوست و سیلوانا درست در نقاط صفر مرزی کشور عزیزمان ایران با کشورهای همسایه ی ترکیه و عراق واقع گردیده است .

,

متاسفانه با عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر ارومیه در طول سال های گذشته هنوز نتوانسته ایم شاهد ایجاد بازارچه های مرزی مشترک ، حضور سرمایه گذاران بزرگ  و یا استفاده از ظرفیت های مرزی در این مناطق بکر مرزی باشیم.

,

امنیت نوار مرزی شهر ارومیه در سایه ی تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و امنیتی امروزه حتی الگویی برای کشورهای همسایه ی نظیر ترکیه و عراق می باشد.

,

عده ای از جوانان در سیلوانای ارومیه با استفاده از طبیعت بی نظیر خدادای و ایده ی خلاقانه ی خود توانسته اند با سرمایه ی اندک پرورش زنبور عسل در خانه یا باغات خود را برنامه ریزی نمایند و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنیم.

,

در مصاحبه ی اختصاصی سیلوانانیوز با یکی از این جوانان در این زمینه گفت : برای پرورش زنبورعسل سرمایه زیادی لازم نیست این کار علاقه و پشتکار فراوانی لازم دارد.

,

برای پرورش زنبور عسل با خرید چند کندو با قیمت مناسب از مکانهای مطمئن باید کار را شروع کرد.

,

کسانی که همت و علاقه ی کار دارند باید زیر نظر جهاد کشاورزی بعد از یکسال  صبر و پشتکار و علاقه به یک تولید کننده محلی با برند خاص عسل خود و یا تکثیر کننده حرفه ای زنبور عسل تبدیل شوند.

,

همین جوانان نوار مرزی ارومیه کسانی هستند که با دو یا چند بچه کندو شروع کرده اند و هم اکنون از صادر کننده های عسل سیلوانا در کشور هستند.

,

در روستاها و طبیعت دست نخورده ی نوار مرزی ارومیه پر از ظرفیت ها ، پتانسیل ها و فرصتهای شغلی گوناگون، جوانان ما برای کارهای فصلی به شهر مهاجرت میکنند .

,

همان طور که مطلع هستید برای اشتغال فقط استخدامهای دولتی  یا ادارات نیستند در کنار آنها کارافرینانی هستند که با کمی همت، همکاری، تلاش وسرمایه نه تنها برای خود بلکه برای چندین نفر شغل ایجاد کرده اند.

,

در زمان حال برخی از مردم شهر نشین نیز به روستا و طبیعت روی آورده اند جای بسی امید هست که ما می توانیم با کمک و همکاری یکدیگر از نیروی جوان و با استعداد استفاده کنیم و با ایجاد شغل و تولید به چرخه اقتصادی کشور کمک کنیم.

,

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال ما نباید منتظر دولت های محترم باشیم بلکه باید در این مسیر کنار دولت باشیم و در آبادانی و پیشرفت خود ، خانه ،خانواده و کشور نقش اصلی را ایفا کنیم.

,

جوانان ایران عزیز اسلامی همیشه روحیه ، ایمان و پشتکار عالی دارند   اما در کنار این روحیه  و ایمان  باید مسئولین عزیز هم یار و پشتیبان باشند . سرمایه داران و سرمایه گزاران نیز در کنار جوانان باشند با حمایت و یاریست که فرصتهای شغلی ایجاد می شود و زمینه ی اشتغال مولد شکوفا فراهم می گردد .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه