اخبار داغ

بیکاری، ارثیه نحس دولت تدبیر و امید درگچساران؟!

بیکاری، ارثیه نحس دولت تدبیر و امید درگچساران؟!
پس از اخراج کارگران واحدهای مختلف صنعتی این ابر مخزن نفتی که جز به داشتن نفت محکومیت دیگری ندارد و ای‌کاش همین هم نبود تا شاید مسئولین بخواب رفته، دل‌خوش به شرکت نفت و لابی‌هایشان نبودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید ابوالفضل درخشان-از کجا و به کجا ببریم این درد نامه را بازهم صدای مانده در گلو، بازهم نفس‌هایی که با نگاه فرزندان به شمارش می‌افتد و باز عرق شرم بر جبین خسته کارگران و اینک تعطیلی، بیکاری، آشفتگی جوانان شهرم و بازهم گچساران مظلوم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب, ،, سید ابوالفضل درخشان, سید ابوالفضل درخشان, -از کجا و به کجا ببریم این درد نامه را بازهم صدای مانده در گلو، بازهم نفس‌هایی که با نگاه فرزندان به شمارش می‌افتد و باز عرق شرم بر جبین خسته کارگران و اینک تعطیلی، بیکاری، آشفتگی جوانان شهرم و بازهم گچساران مظلوم.,

 کارگرانی که با هزاران امید دل‌خوش به کاری هرچند موقتی بودند که برای خود شاید سقفی بسازند تا بتوانند دل‌خوشی کوچکی در تب‌وتاب زندگی ناآرام و پر از حسرتشان بکارند، ولی انگار دست زمانه و بی‌تدبیری حاصل از بی‌برنامگی اجازه رشد و نمو و بقا را از آن‌ها می‌گیرد.

,

 پس از اخراج کارگران واحدهای مختلف صنعتی این ابر مخزن نفتی که جز به داشتن نفت محکومیت دیگری ندارد و ای‌کاش همین هم نبود تا شاید مسئولین بخواب رفته، دل‌خوش به شرکت نفت و لابی‌هایشان  نبودند تا بلکه فکر چاره‌ای برای بیکاری عمده جوانان تحصیل‌کرده خود می‌نمودند.

, ،,

جناب نماینده، فرماندار و اهالی شهر مظلومم در این چندروزه بزرگ‌ترین پروژه ملی با پیشرفت ۷۰ درصدی تصمیم به تعطیلی و اخراج کلیه نیروهای خود نمود تا برگ زرین دیگری بر عجز و ناتوانی در کارها در این گوشه از خطه پر سرمایه رقم زند.

,

 از دو منظر بار دیگر بر قشر بی‌صدای کارگری ظلم شده است. اول اینکه نیروی کاری که در این چندساله باانگیزه کارکرده و با آموختن فن کار و کسب تجربه توانسته درحرکت چرخ صنعت نقش به سزایی داشته و اینک این سرمایه کاری در این فرایند در آینده هرز خواهد رفت و دوم اینکه با هزاران امید چشم به آینده داشته و سقفی برای خود و خانواده‌شان ساخته و با ترسیم آینده روشن افق بلندی پیش روی خود می‌دیدند اما امروز با تعطیلی این مجموعه در معاش اولیه خود نیز می‌مانند.

, .,

آیا واقعاً بازهم باید صدای کارگر در نطفه خفه گردد؟

,

آیا واقعاً کسی نیست که به درد و شرایط زندگی کارگری نگاهی کند؟

,

آیا نقش کارگر گچسارانی فقط رای دادن است و دیگر هیچ؟

,

کارگران اخراج شده حراست و کارگران کم اقبال بهنوش و امروز کارگران سیه‌روز چم شیر وحشی و شاید فردا پرنده بدشگون بیکاری بر بام مجموعه دیگر فرود آید و شاید دختری دیگر در روزهای گرم تابستان گلایه‌مند از سرمای استخوان سوز بیکاری پدر در فرودگاه جلوی یک مسئول را بگیرد…شاید.

, .,

سونامی تعطیلی ارج و آزمایش و داروگر و کارخانه … این ارثیه نحس به گچساران رسیده است و فریادرسی نیست.

,

شاید اگر کارگران امروز در وضعیتی قرار داشتند که به دید کارگری و به قولی فله‌ای دیده نمی‌شدند یا نماینده‌ای پرتوان و پیگیر داشتند چنین نمی‌شد.

,

کاش صدای کارگران سد چم شیر پشت سد بی‌کفایتی‌ها شنیده می‌شد.

,

کاش مسئولین بجای دعوت از وزرا برای کارهایی که گاها ارزش دعوت هم ندارند از آن‌ها دعوت می‌کردند تا وضع همشهریانشان را ببینند و جلوی این تعطیلی‌ها را می‌گرفتند و ای‌کاش به‌جای سلفی گرفتن‌ها، طغیان اشک و آه چم شیر ناآرام گرفته را می‌دیدند تا شاید نگرانی از سرریز شدن اشک دخترک چشم‌انتظار پدر گوشه‌ای از وجدان‌های غافل و خودنویس‌های مغرور را تکان می‌داد و جامعه کارگری و خانواده بزرگ کارگران را صبح سپیدی بود بر شب سیاه بی‌پایان.

,

در خاتمه امیدوارم که حداقل در عمل به فرامین مقام معظم رهبری که همه مسئولین خود را پیرو شعار سال((اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال))،با پیگیری همه مدیران و اندیشیدن تمهیدات لازم فعالیت پروژه ملی سد و نیروگاه چم شیر هرچه سریعتر آغاز گردد تا حداقل شعار سال برای یازده ماه باقیمانده،تحقق یابد.

, ،,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه