اخبار داغ

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد؛

افزایش ۱۵۱ درصدی صید ماهی کفال در مازندران

افزایش ۱۵۱ درصدی صید ماهی کفال در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه ماهی سفید و کفال دو گونه عمده ماهیان صید شده است، گفت: میزان صید ماهی کفال 998 تن بوده که نسبت به سال گذشته 151 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین‌علی رستمی در گفت‌وگویی با مشهدسر، اظهار کرد: حدود 4 هزار صیاد از 53 شرکت تعاونی پره مازندران موفق شدند 2 هزار و 353 تن انواع ماهیان استخوانی را صید و روانه بازار مصرف کنند که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه فصل صید دوره قبل، دو درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدسر,

وی با اشاره به اینکه ماهی سفید و کفال دو گونه عمده ماهیان صید شده است، افزود: میزان صید ماهی کفال 998 تن بوده که نسبت به سال گذشته 151 درصد افزایش و میزان صید گونه ماهی سفید یک‌هزار و 221  تن بوده که 31 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران سرانه صید امسال هر تعاونی صیادی را 44.5 تن اعلام و به اهمیت نقش و مشارکت تشکل‌های جامعه صیادی در بازسازی ذخایر آبزیان اشاره و از جامعه صیادی مازندران در راستای رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی از لحاظ زمان، مکان و نیز استاندارهای آلات و اداوات صیادی، قدردانی کرد.

رستمی در پایان گفت: بر اساس برنامه و به منظور بازسازی ذخایر آبزیان، شیلات مازندران تلاش دارد تا با همکاری تشکل‌ها و جامعه صیادی، در سال جاری 20 میلیون قطعه بچه ماهی کپور و نیز حدود 60 الی 70 میلیون قطعه بچه ماهی سفید را در صورت مهیا بودن شرایط تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریا رهاسازی کند.
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه