اخبار داغ

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بازتاب مناظره اول در شبکه های مجازی+تصاویر

بازتاب مناظره اول در شبکه های مجازی+تصاویر
با پایان اولین دور از مناظره های ۶ کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان نمونه ای از مردم ایران اسلامی و واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به اظهارات و سخنان نامزدها واکنش‌هایی نشان دادند که به بررسی بخشی از آنها می‌پردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، با پایان اولین دور از مناظره های ۶ کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان نومنه ای از مردم ایران اسلامی و واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به اظهارات و سخنان شش نامزد واکنش‌هایی نشان دادند که به بررسی بخشی از آنها می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

در میان شش کاندیدای این دوره از انتخابات، سخنان و موضع گیری های آقایان قالیباف، جهانگیری و روحانی در کانون توجهات بود، سخنان و مواضعی که حاشیه هایی را نیز به همراه داشت.

,

از ابتدای آغاز کار نام نویسی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهور گمانه زنی های فراوانی برای حضور یک یا دو کاندیدای پوششی یا اصطلاحا ضربه گیر برای روحانی مطرح بود، در میان گمانه زنی‌ها جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در صدر لیست قرار داشت و با اعلام نظر شورای نگهبان و تایید وی به عنوان یکی از کاندیداها گمانه زنی ها به واقعیت نزدیک شد.

,

با پخش اولین مناظره کاندیداها و دفاع جانانه جهانگیری از روحانی و دولت یازدهم در عین تناقض رقابت با روحانی و تلاش روحانی برای حفظ خونسردی و متانت نه تنها به فعالان سیاسی و اجتماعی بلکه عامه مردم هم ثابت کرد، جهانگیری تنها یک مهره ضربه گیر برای روحانیست.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

اما در این میان تلاش‌های جهانگیری برای متهم کردن دیگر کاندیداها بخصوص قالیباف و حامیان وی به بی قانونی و بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان، واکنش‌های متعددی را در پی داشت.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که این روزها به شدت به خاطر عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی خود در دوره قبل در مظان اتهام قرار داشت ضمن رد وعده‌های خود بازهم به صورت کاملا سر بسته وعده های جدید داد و بیش از آن که پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم و کاندیداها باشد در مقام دفاع از عملکرد ۴ ساله خود برآمد.

,

اقدامات و سخنانی که موجب شد برخی از کاربران شبکه های اجتماعی خالی بودن دست دولت از آمار و ارقام قابل قبول را در این مناظره برجسته کردند.

,

, ,

, ,

, ,

محمد باقر قالیباف، که در طول برنامه مناظره در نوک پیکان حمله جهانگیری و روحانی قرار داشت، اگر چه گاهی دچار تنش‌هایی شده و در زمین بازی روحانی_جهانگیری توپ می‌زد توانست با ادله کافی و سخنان مستند خود جهانگیری به عنوان بازیکن نوک حمله روحانی را به واکنش‌های مختلفی وادار کند که از دید کاربران فضاهای مجازی به دور نماند.

,

برخی از کاربران معتقدند قالیباف علاوه بر ارائه برنامه توانست با اشاره به واقعیت ۴ درصدی دولت، گامی اساسی در راستای نشان دادن عدم توانایی مسئولین دولت یازدهم  در اداره کشور بردارد.

,

, ,

, ,

, ,

سید ابراهیم رئیسی، که کار و کرامت را به عنوان شعار اصلی انتخاباتی خود برگزیده است، در مناظره های روز گذشته توانست ضمن بیان برنامه‌های خود به دور از سیاسی بازی و جناح بازی نشان دهد که به دنبال کار برای مردم و انقلاب است.

,

, ,

اقدام و منشی که عموما از طرف مردم مورد توجه و ستایش قرار گرفت.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

بسیاری از مردم و کاربران فضای مجازی رقابت اصلی این دوره از انتخابات را بین چهار گزینه رئیسی، قالیباف، روحانی و جهانگیری می‌دانند و دو کاندیدای دیگر یعنی آقای میرسلیم و هاشمی طبا را به نوعی خارج از گود میدانند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

مناظره سه ساعته کاندیداها با سخنان حاشیه‌ای متعددی همراه بود که عموما به دلیل ایجاد تنش و حمله‌های پی در پی جهانگیری به قالیباف بود، حاشیه هایی که واکنشهای متعدد مردم را نیز در پی داشت.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

با پایان اولین دوره مناظره‌های تلویزیونی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، حالا بازار اظهار نظرها و نظر سنجی‌ها از پیروز مناظره ها داغ شده و عده ای از کاربران با شرکت در نظر سنجی قالیباف را پیروز مناظره می‌دانند و این در حالیست که جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی و ضربه گیر روحانی در جایگاهی بالاتر از رئیس دولت یازدهم و کاندیدای اصلی جریان اصلاحات قرار گرفته است.

,

, ,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه