اخبار داغ

اختلاف 6+5 در شورای یاسوج تا مصاحبه های مرد حاشیه

شورای شهر دور چهارم یاسوج غرق در حاشیه ها /وقتی غول کش به دست شورای شهر یاسوج شکست خورد

شورای شهر دور چهارم یاسوج غرق در حاشیه ها /وقتی غول کش به دست شورای شهر یاسوج شکست خورد
شورای دور چهارم شهر یاسوج که که با اعضای جدیدی کار خود را آغاز کرده بود، نوید آن می داد که بتواند بر مشکلات غلبه کند اما به یکباره این شورا در اختلافات و حاشیه های که خود اعضا درست کرده بودند گیر افتاد و نتوانست آنچنان که باید و شاید خودی نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبرشورای دور چهارم شهر یاسوج در سال 92 با چهره های جدیدی اغاز به کار کرد و چهره های و سیاست مداران کهنه کار در این شورا جای خود را به جوانانی و حتی پیشکسوتانی دادند که برخی آینده روشن و بدون دغدغه را با شورای تخصصی برای شهر یاسوج که ملقب به پایتخت طبیعت بود پیش بینی می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر, بویرخبر, شورای دور چهارم شهر یاسوج در سال 92 با چهره های جدیدی اغاز به کار کرد و چهره های و سیاست مداران کهنه کار در این شورا جای خود را به جوانانی و حتی پیشکسوتانی دادند که برخی آینده روشن و بدون دغدغه را با شورای تخصصی برای شهر یاسوج که ملقب به پایتخت طبیعت بود پیش بینی می کردند.,

اما این شورا که نیروهای جوانی را به خود اختصاص داده بود به یکباره رنگ باخت و اختلافات و تشکیل گروه اقلیت و اکثریت 6+5 در این شورا پدید آمد و نشان داد که این شورا در گیر حاشیه های شده که شاید تمامی نخواهد داشت.

,

در ابتدای کار شورا؛ برخی از اعضا به دلیل اعتراض در انتخاب شهردار جدید در جلسه حضور پیدا نکردند و با توجه به اینکه خودشان  هم از انتخاب شهردار حمایت کردند اما بر این باور بودند که آنها در اقلیت قرار گرفته اند.

,

بعد از کش و قوس های فراوان، شهردار یاسوج برای اولین بار با رأی 11 عضو شورا به ساختمان بهشت شهرداری رفت و  محمدعلی جاوید اولین شهرداری بود توانست اعتماد آنها را بدست آورد.

,

, ,

اما شاید این موضوع اولین و تنهاترین حاشیه های شورای دور چهارم شهر یاسوج نبود، بعد از سرکار آمدن جاوید و اجرای سیاست ها و تفکرات جدید خود در شهرداری،  این تغییرات به مشام برخی از اعضای شورای شهر همچون ( س. ا) خوش نیامد و طرح سئوال از شوی شهر از جانب وی آغاز شد.

,

موضوعی که در نیمه های اول راه شورای جدید و شهدار جدید پایتخت طبیعت باعث اختلافات و دو دستگی بین اعضای شورا شد و مرد جنجالی این چهار سال شورای شهر یاسوج با طرح 30 سئوال از شهردار پایتخت طبیعت خواهان سئوال از وی بود که با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر و تهدید به استعفای شهردار این موضوع ملغی شد و شورا دوباره به جاوید برای اجرای کارها اعتماد کرد.

,

اما باز هم اختلاف نظرها در شورای شهر یاسوج به بالاترین حد خود رسید تا جایی که در انتخابات رئیس سال دوم شورای شهر یاسوج و انتخاب دوباره شیروان وظیفه شناس به عنوان رئیس در فرمانداری بویراحمد صدای مخالفت این اعضاء بلند شد و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان برخی از اعضاء با گلایه های خود خواهان لغو این انتخابات و انتخاب دوباره هیئت رئیسه شورا  در محل شورای شهر شدند و ادله خود را غیر قانونی بودن این انتخاب در فرمانداری قلمداد کردند.

,

بعد از کش و قوس و فراوان و لغو این انتخاب و رأی گیری دوباره آن در شورای شهر یاسوج، باز هم قرعه به وظیفه شناس رسید و مردم اصوالگرایی شورای دور چهارم برای دومین بار ریاست شورای شهر یاسوج شد.

,

اما اختلاف نظرها در شورا در سال سوم شاید کمی کمتر شد، طرح های پارک سازی، ایجاد پایگاه مسافرتی شهید قرنی، ایجاد کمربندی و ساخت پل پنجم بشار و اختلافات گروه اقلیت باعث شده بود که همیشه در این شورا اختلافات بیشتر از اتحاد ها بر سر زبانها بیفتد.

,

کارخانه ای که خبرساز شد

, کارخانه ای که خبرساز شد, کارخانه ای که خبرساز شد,

شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی که در شورای  چهارم شهر یاسوج بیشتر از همیشه حاشیه ساز بود خرید یک کارخانه سنگ شکن کوهی در منطقه دلی بجگ توسط شهرداری یاسوج بود، موضوعی که باعث اختلاف بین اعضای شورای شهر شد و برخی از این اعضاء  همدستی یکی از اعضای شورا برای خرید این کارخانه را دلیل اختلافات در شورا می دانستند.

,

گروه اقلیت با بیان اینکه شهرداری نیازی به کارخانه سنگ شکن ندارد و طبق قانون چنین چیزی برای شهرداری نیامده است خواهان لغو این قرار شدند و با مصاحبه های به قول خودشان افشاگرایانه باعث لغو خرید این کارخانه شدند و قدرت رسانه ای دلیلی بر لغو آن داستند که با ورود فرماندار بویراحمد به این موضوع موضوع خرید کارخانه شن و ماسه شهرداری همانند دیگر طرح ها هم لغو شد.

,

اما در این بین هر از گاهی مرد حاشیه ساز شورای شهر یاسوج با بیانه ها و مصاحبه های جنجالی خود خواهان استیضاح شهردار آن هم برای عمل نکردن به مُر قانون و توجه نکردن به خواسته های اعضای شورا بود که هر کدام از خواسته های وی در شورای به دلایلی رد می شد.

,

(س-ا) که نشان داده بود که تفکرات وی با تفکرات شهردار همخوانی ندارد و برای اینکه بیشتر  در شورای شهر به چشم بیایید هر چند ماهی با راه اندازی یک حاشیه به دنبال جو پراکنی جدید در شورا بود که با اخطار چند تن از اعضای شورا و حتی مصاحبه های تند آنان علیه هم دیگر این حاشیه در حال حاضر همچنین پا برجاست.

,

, ,

سکوت تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج

, سکوت تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج, سکوت تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج,

اما سکوت تنها بانوی شورای شهر یاسوج ، خانم(ز-ز) که با شعار حذف فاصله طبقاتی زنان پا به عرصه شورای شهر گذاشته بود و یکی از شعارهایش اجرای سیاست های و حقوق زنان در جامعه بود نتوانست دل طرفدارانش را به خود جلب کند.

,

 یکی از دلایل شکاف های طبقاتی در جامعه را بهاء ندادن به جامعه زنان می دانست ،اما خودش هم نتوانست در شورای دور چهارم گره کگشای این موضوع باشد، وی که هم و غم خود را برای احداث پارک بانوان ،پارکی که در حال حاضر هم بدون استفاده است گذاشت ، در اظهار نظری عجیب بودجه این پارک را از طریق رایزینی با آقای نماینده( تاجگردون) دانست که با واکنش برخی از اعضای شورای شهر یاسوج روبه رو شد.

,

علی اکبری تبار با بیان اینکه پیشنهاد احداث پارک بانوان از گذشته در قالب یک طرح از سوی همه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شده بود افزود: این طرح با پیگیری های شهردار یاسوج و رایزنی های به عمل آمده تصویب و امروز با حضور مسئولان ارشد استانی کلنگزنی شد.

,

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر این که اعتبارات این طرح از محل اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی شهرداری یاسوج تامین شده ابراز داشت: شورای اسلامی شهر یاسوج هرگز به دنبال جانب گیری از شخص یا گروه سیاسی خاصی نبوده و حل مشکلات مردمی و پاسخگویی به خواسته های به حق آن ها مهم ترین برنامه های این شورا است.

,

اکبری تبار اظهار داشت: از همکاران خود در شورای اسلامی شهر یاسوج انتظار داریم به جای تریبون شدن برای سیاسیون و کاندیدهای آینده مجلس به فکر پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آن ها باشند.

,

دامنه اختلافات در شورای چهارم بالا گرفت

, دامنه اختلافات در شورای چهارم بالا گرفت, دامنه اختلافات در شورای چهارم بالا گرفت,

شورای دور چهارم که نوید می رفت یک شورای کار کشته با نیروی های جوان باشد بیشتر همیشه در حاشیه بود و اختلاف نظرها بیشتر در آن هویدا بود به گونه ای که در در زمان انتخاب آخرین ریس شورای دور چهارم که با پیروزی اکبری به پایان رسید، امیری رئیس پیشین به یکباره تغییر مسیر داد و بابت انتخاب جاوید به عنوان شهردار یاسوج  از مردم معذرت خواهی کرد،موضوعی که نشان  دهنده شکافی عمیق بین اعضای شورا و شهرداری را نشان می داد.

,

این اختلافات در اخرین روزهای شورا به گونه پیش رفت که حتی سرافراز اردشیری در آخرین  مصاحبه جنجالی خود خبر از  تخلفات عمده شورا و شهرداری داد و خواهان ورود دستگاه های  نظارتی امنیتی به موضوع شد که با واکنش شدید برخی از اعضای شورا رو به بود و اعضای شورای بعد از انتصاب این سخنان به اعضای شورا از سوی اردشیری خواهان جوابگویی وی شدند.

,

همین موضوعات در شورای شهر یاسوج باعث شد که برخی از اعضای این شورا که وظیفه شناس، مفتح و اردشیری بودند در انتخابات دوره پنجم شرکت نکرده و از گردونه رقابت ها انصراف دهند.

,

اما باید عملکرد این شورا را به مردم سپرد و این سئوال را از مردم پرسید که آنها نسبت به عملکرد این شورای جوان چه نظری دارند و آیا از شورای دور چهارم که بیشتر آنها نیروهای جوانان و به قول معروف کار آموزده بودند راضی هستند یا نه، موضوعی  که باعث شد که بیش از 150 نفر برای انتخابات شورای شهر یاسوج که 7 نفر خواهند بود ثبت نام کنند  و انتخابات شورای شهر یاسوج را به انتخابات طایفه های سوق دهند.

,

با توجه به اینکه عمر شورای چهارم شهر یاسوج در حال به اتمام شدن است این پایگاه خبری در راستای وظیفه رسانه های خود نظر شهروندان در مورد این شورا را جویا شد که قسمتی از این اظهار نظرها را خوهیم خواند.

,

 تعدادی از رانندگان تاکسی شهرک امام حسین و زیر تل یاسوج که با ما به گفت و گو نشستند ابتدا از وضعیت کرایه ها و زیر ساخت های شهری گلایه و اعلام نارضایتی کردند و در ادامه گفتند:

,  تعدادی از رانندگان تاکسی شهرک امام حسین و زیر تل یاسوج که با ما به گفت و گو نشستند ابتدا از وضعیت کرایه ها و زیر ساخت های شهری گلایه و اعلام نارضایتی کردند و در ادامه گفتند:,

با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مشاهده می شود عملکرد شورای شهر و شهر داری یاسوج رضایت بخش است.

, با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مشاهده می شود عملکرد شورای شهر و شهر داری یاسوج رضایت بخش است.,

 آنها افزودند: اگر ما تنها در صنف خود بخواهیم قضاوت کنیم امروزه یک راننده تاکسی با میزان درآمدی که دارد حتی نمی تواند روغن ماشین خود را تعویض کند، حتی تعمیر کاران ماشین هم دیگر برای یک راننده تاکسی ماشین تعمیر نمی کنند چرا که ما مجبور هستیم ماشین خود را نسیه تعمیر کنیم.

,  آنها افزودند: اگر ما تنها در صنف خود بخواهیم قضاوت کنیم امروزه یک راننده تاکسی با میزان درآمدی که دارد حتی نمی تواند روغن ماشین خود را تعویض کند، حتی تعمیر کاران ماشین هم دیگر برای یک راننده تاکسی ماشین تعمیر نمی کنند چرا که ما مجبور هستیم ماشین خود را نسیه تعمیر کنیم.,

این قشر از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهر با توجه به تورمی که وجود دارد نرخ کرایه تاکسی ها و زیر ساخت ها را بالا ببرند مشکل ما هم حل می شود.

, این قشر از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهر با توجه به تورمی که وجود دارد نرخ کرایه تاکسی ها و زیر ساخت ها را بالا ببرند مشکل ما هم حل می شود.,

تاکسی داران شهر یاسوج افزودند: با اینکه در حوزه فضا سازی شهری و فرهنگی تا حدودی وارد شدند اما کار شاخصی از شورای شهر یاسوج دیده نشده و انتظار می رفت با وعده هایی که در سال 92 می دادند وضعیت شهر الان بهتر بود.

, تاکسی داران شهر یاسوج افزودند: با اینکه در حوزه فضا سازی شهری و فرهنگی تا حدودی وارد شدند اما کار شاخصی از شورای شهر یاسوج دیده نشده و انتظار می رفت با وعده هایی که در سال 92 می دادند وضعیت شهر الان بهتر بود.,

شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند

, شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند, شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند, شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند,

آنها گفتند: حتی در طول این چهار سال هیچ دردی از ترافیک شهر یاسوج و تقاطع های نامرتب آن را درمان نکردند آن وقت توقع دارند ما در انتخابات شرکت کنیم و به آنها رای دهیم،یا ما در انتخابات شرکت نمی کنیم یا هم شرکت کردیم به آنها رای نمی دهیم.

, آنها گفتند: حتی در طول این چهار سال هیچ دردی از ترافیک شهر یاسوج و تقاطع های نامرتب آن را درمان نکردند آن وقت توقع دارند ما در انتخابات شرکت کنیم و به آنها رای دهیم،یا ما در انتخابات شرکت نمی کنیم یا هم شرکت کردیم به آنها رای نمی دهیم.,
, ,
 
,
شورای شهر یاسوج حتی از حق کارگران هم دفاع نکردند
, شورای شهر یاسوج حتی از حق کارگران هم دفاع نکردند, شورای شهر یاسوج حتی از حق کارگران هم دفاع نکردند,

یکی از کارگران شهردای یاسوج که نخواست عکس و نامش فاش شود در گفت و گو با ما گفت:از عملکرد اعضای شورای شهر وقتی نه از حق کارگران دفاع می کنند و نه به نفع آنها کاری انجام میدهند چگونه راضی باشم.

,
, ,

وی افزود:چند ماه از حقوقمان را دریافت نکرده ایم و دوماه از بیمه ما کسر شده است، اما هر روز هم با یک مشکلی مواجه هستیم.

,

این رفتگر شهرداری بیان کرد:وقتی شورای شهری که باید حامی شهروند و حقوق شهروندی و از طرفی به فکرزیبا سازی و برنامه ریزی شهر باشد وارد مسائل حاشیه ای و منفعت طلبی می شود معلوم است که نمی تواند عملکرد درستی ارائه دهد.

,

اسفندیاری یکی از شهروندان یاسوجی که در صنف میوه فروشی مشغول به کار است در زمینه عملکرد شورای شهر یاسوج گفت: تا کنون برای یک کار شخصی به شورای شهر و شهرداری رجوع نکرده اما با این وجود و وضعیتی که در سطع شهر می بینم از عملکرد شورای شهر راضی هستم.

,
, ,
 
,

وی افزود:شورای شهر وظیفه شهر سازی و برنامه ریزی شهری را دارد و با تعیین شهردار و تعیین برنامه و راهبرد می تواند یک شهر را بسازد که امیدوارم شورای شهر جدید در این زمینه بهتر عمل کند.

,

سلیمانی یکی دیگر از شهروندان یاسوجی که پنج سال صاحب یک دهنه مغازه قصابی در بلوار شصت متری یاسوج است نظر خود را در مورد عملکرد شورای شهر یاسوج اینگونه اعلام کرد:به عنوان یک شهر وند و یک کاسب از عملکرد شورای شهر راضی نیستم.

,

وی عنوان کرد: وقتی من خودم باید جلو مغازه ام را زیر سازی کنم و هر روز هم خودم آن را نظافت کنم و عملا هیچ اقدامی از طرف شهرداری در این زمینه صورت نمی گیرد مشخص است که عملکرد خوبی از شهرداری و شورای شهر نمی بینیم.

,

 

,
, ,

این شهروند افزود: یک نگاه به زیر ساخت های خیابان های یاسوج بیندازید، این وضعیت فضا سازی و شهر سازی شهری که بهترین آب و هوا را در کشور دارد در خورشان یاسوج نیست. از طرفی گرفتن عوارض و غیره که توسط شهرداری صورت می گیرد هم خود دلیلی دیگر بر نارضایتی مردم است.

,

منحل کردن تیم شهرداری یاسوج و نارضایتی شهروندان

, منحل کردن تیم شهرداری یاسوج و نارضایتی شهروندان, منحل کردن تیم شهرداری یاسوج و نارضایتی شهروندان,

یکی از شهروندان یاسوجی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما به واضح چیزی از شورای دور چهارم شهر یاسوج ندیدیم و تنها چیزی که از این شورا ما را بسیار آزار داد منحل کردن تیم فوتبال شهرداری یاسوج توسط ان بود.

,

محمد دوستی با بیان اینکه جوانان این شهر با این تیم بزرگ شده بودند و به آن علاقه داشتند، بیان کرد: عملکرد مثبتی من از این شورا ندیدیم و فقط صدای اختلافات آنها بیشتر به گوش می رسید اما باید گفت: که منحل کردن تیم فوتبال شهرداری یاسوج برای همیشه در کارنامه این شورا به عنوان یک خبر بد خواهد ماند.

,

اختلاف شدید در شورای چهارم

, اختلاف شدید در شورای چهارم, اختلاف شدید در شورای چهارم,

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی اختلافات شدید در شورای شهر یاسوج را یکی از دلایل ناکارآمدی این شورا دانست و افزود: به عنوان یک شهروند باید بگویم جهش خوبی در برخی از موضوعات از جمله مبلمان شهری و پارکها به چشم می خورد و حتی پیاده رو سازی و روشنایی ها یک کار خوب از سوی شهرداری بود ، اما نباید این موضوع را به  نظر من به شورا ربط داد.

,

ایرج رستگاری تصریح کرد: تنها چیزی که من به عنوان یک شهروند از شورای شهر یاسوج در رسانه ها دیدم فقط اختلاف نظر و سهم خواهی بود که شاید همین موضوع باعث لنگ شدن برخی از  کارهای شهرداری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه