اخبار داغ

شهردار الوند عنوان کرد:

احیای هویت شهرها ، وظیفه ذاتی شهرداران است

احیای هویت شهرها ، وظیفه ذاتی شهرداران است
شهردار الوندبیان کرد:با اجرای سه طرح بازآفرینی شهری شهر الوند روح تازه ای در شهر الوند دمیده شده و اگر بتوان قدم های مطالعه شده ای در بحث بافت های فرسوده شهری برداشت تازه به وظایف اصلی ذاتی شهرداری ها باز می‌گردیم که احیای هویت شهرها می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری ندای البرز  لطفی شهردار الوند در نشست طرح های بازآفرینی شهر الوند که صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و هیئت داوران در شهر الوند برگزار شد ،اظهار داشت:دو طرح میدان گلها و بازار چه ایرانی، اسلامی شهر الوند موضوعات این مسابقه بوده که با استقبال خوبی مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ندای البر,

وی ادامه داد:میدان گلها در طرح بازآفرینی ۵هکتار بوده که برای شرکت در این مسابقه ٩٣طرح از سراسر کشور به شهرداری الوند ارسال شده که این طرحها توسط افراد شاخص وملی کشور مورد داوری قرار گرفته شد.
شهردار شهر الوند با اشاره به قضاوت و داوری هیات داوران طرح باز آفرینی شهر الوند یادآور شد:معاون وزیر راه و شهر سازی، دکتر ایزدی ،حامد مانی فر ،عیوض ذاکری،رضا سامه،نوید سعیدی رضوانی ،سید مهدی مجابی ،عباس وثیق نیا داوران این مسابقه بوده و محمد شریفی و محمدنادر محمدزاده داوران علی البدل این مسابقه بودند.
این مسوول ادامه داد:افرادی که برای هیات داوری طرح بازآفرینی شهر الوند انتخاب شده اند افرادی از با سابقه ترین داوران بوده که در طرح های ملی دیگر در سراسر کشور تجربه داوری داشته اند.
لطفی عنوان کرد:در طرح میدان گلها ۵طرح برگزیده به مرحله دوم راه پیدا کرده و در طرح بازارچه ایرانی اسلامی ۵٨طرح از سراسر کشور ارسال شده که مورد داوری هیئت داوران مسابقه قرار گرفت که ۵طرح آن به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کرد.
وی با اشاره به یادآوری اعلام طرح‌های برگزیده گفت: در تاریخ ۵ خرداد ماه سال جاری طرح های برگزیده در مسابقه اعلام شده و مراحل اجرایی شدن این طرح را دنبال خواهیم کرد.
شهردار شهر الوند افزود: طرح بازآفرینی شهری شهر الوند ضرورت نگاه به بافت فرسوده شهر بوده به این معنا که از بافت فرسوده شهر نباید غافل شد که این نگاه باعث ارائه سه طرح شده که دو طرف به صورت مسابقه ملی بوده و یک طرح در مسابقه استانی بوده که طرح خانه اربابی می باشد .
این مسئول اضافه کرد:با اجرای سه طرح بازآفرینی شهری شهر الوند روح تازه ای در شهر الوند دمیده شده و اگر بتوان قدم های مطالعه شده ای در بحث بافت های فرسوده شهری برداشت تازه به وظایف اصلی ذاتی شهرداری ها باز می‌گردیم که احیای هویت شهرها می باشد.
لطفی خاطرنشان کرد:نگاه بازآفرینی نگاهی بوده که می تواند در بحث های هویت شهری نقش اساسی و موثری داشته باشد.
انتهای پیام /

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه