اخبار داغ

دولتمردان خسته و تنبل و تشدید بحران بیکاری!

دولتمردان خسته و تنبل و تشدید بحران بیکاری!
متاسفانه باید گفت که وقتی نگاه برخی مسئولان و سیاسیون کشور این باشد که ما فقط توانایی تهیه و پخت آبگوش بزباش را داشته باشیم، همین می شود که این همه ظرفیت بالای علمی مورد استفاده قرار نمی گیرد و بخشی قابل توجهی از این نخبگان مجبور به مهاجرت به خارج از کشور می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت کریمه، اگر سراسر این کره خاکی را بگردیم ، شاید در کمتر کشوری بتوان این حجم عظیم از نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده را پیدا کرد که آمادگی ایجاد تحول و رشد اقتصادی چشمگیری را داشته باشند؛ به دور از هر شعاری باید گفت وجود بیش از 5 میلیون دانشجو و حدود صدهزار عضو هیئت علمی در کشور ما یک مزیت فوق العاده است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کریمه,

با این وجود باید تاسف خود از این بابت که همین چند روز پیش صندوق بین المللی پول اعلام کرد: ایران در چهار سال اخیر در زمینه اشتغال، 11 پله سقوط کرده است.

,

به راستی ترجمان چنین وضعی چیز جز خستگی و تنبلی برخی مسئولان و دولتمردان و کم کاری و کم توجهی آن ها برای ایجاد اشتغال پایدار است آن هم در شرایطی که باید به تقاضای منطقی 10 میلیون فارغ‌التحصیل و 30 میلیون جوان کارآمد و نیازمند به اشتغال پاسخ گفت.

,

البته کسی مدعی این نیست که همه این شغل ها را باید دولت ایجاد کند، اما دست کم می تواند زیرساخت ها و بسترهای اشتغالزایی را در کشور به نوعی فراهم کند که بخش های مردمی و تعاونی و خصوصی به میدان آمده و به عنوان کارآفرین فعالیت جدی خود را آغاز کنند.

,

از سویی متاسفانه باید گفت که وقتی نگاه برخی مسئولان و سیاسیون کشور این باشد که ما فقط توانایی تهیه و پخت آبگوش بزباش را داشته باشیم، همین می شود که این همه ظرفیت بالای علمی مورد استفاده قرار نمی گیرد و بخشی قابل توجهی از این نخبگان مجبور به مهاجرت به خارج از کشور می شوند.

,

از دیگر سو ، دولت به جای آن که نگاهش به خارج باشد، باید باور به توانمندی داخل داشته باشد؛ شاید برای چندمین بار باشد که مقام معظم رهبری به همین موضوع اشاره می کنند اما متاسفانه در درون دولت آن طور که باید و شاید پاسخی دریافت نمی شود.

,

معظم له در سخنان روز عید مبعث در جمع مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بار دیگر بر همین مساله تاکید کرده و حتی فراتر از آن فرمودند که "نامزدهای محترم انتخابات به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود."

,

البته در داخل نیز باید زمینه ها و بسترها فراهم شود و ارتباط با خارج نیز می بایست در راستای تقویت داخل و رفع کمبودها باشد و نه دل بستن به بیگانگانی که در خُلف وعده و عهدشکنی بسیاری از آن ها به خصوص از قماش کفار و سلطه گران جهانی شک و تردیدی وجود ندارد.

,

نکته پایانی هم این که نگاه و روحیه انقلابی اگر ممزوج شود با تفکر علمی بی گمان به یاری الهی و تفضلات حق تعالی، شاهد تحقق معجزه های بسیاری خواهیم بود. انشاالله

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه