اخبار داغ

به مناسبت هفته سلامت؛

طرح خطر‌سنجی سکته‌های قلبی و مغزی بالای ۳۰ سال در آبیک

طرح خطر‌سنجی سکته‌های قلبی و مغزی بالای ۳۰ سال در آبیک
به مناسبت هفته سلامت طرح خطرسنجی سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان‌ تمام افراد بالای 30 سال خانم و آقا از نظر خطر ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی در مراکز درمانی شهرستان آبیک خطرسنجی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگاه  آبیک، وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و همه افراد بالای ۳۰ سال می بایست آن را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه  آبیک،,

خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ در راستای طرح تحول سلامت از اسفند ماه سال گذشته در شهرستان آبیک آغاز شده و بر اساس این خطر سنجی مشخص می شود که فرد در ۱۰ سال آینده به چه میزان ممکن است دچار سکته قلبی و مغزی شود.

,

بر اساس آزمایشات صورت گرفته اقدامات لازم برای کاهش بروز سکته قلبی و مغزی در فرد با ارائه آموزش های لازم مبنی بر تغییر سبک زندگی و در صورت لزوم درمان انجام می شود.

,

افراد بالای ۳۰ سال به بالا(خانم‌ها و آقایان) می‌توانند با در دست داشتن دفترچه، کارت ملی و آزمایش قند خون و کلسترول یک ساله گذشته خود، به خانه‌های بهداشت روستاها و یا پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند.

,

با توجه به وضعیت آزمایش قند خون و کلسترول افراد بالای ۳۰ سال پاسخ طرح خطرسنجی براساس کارت‌های رنگی مشخص و در سامانه سیب ثبت می‌شود.

,

رنگ سبز کارت نشان دهنده سلامت فرد، رنگ زرد کمی با خطر درگیر است و سایر موارد که توسط متخصصان تشریح می‌شود.

,

در طرح خطرسنجی سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان‌ تمام افراد بالای ۳۰ سال خانم و آقا از نظر خطر ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی خطرسنجی می‌شوند؛ بانوان بالای ۳۰ سال از لحاظ سرطان‌های پستان و دهانه رحم و افراد بالای ۵۰ سال خانم و آقا از نظر سرطان روده بزرگ در این طرح مورد خطرسنجی قرار می‌گیرند.
افراد بالای ۳۰ سال در شهرستان آبیک می‌توانند با شرکت در طرح خطرسنجی سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان‌ها از خدمات سلامت بهره‌مند شده و از میزان وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

,
,

با اجرای طرح خطرسنجی سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان‌ها در شهرستان آبیک طبق درصد و آمارهای موجود در کشور چهار هزار و ۱۴۹ دیابتی، ۱۱ هزار و ۳۲۲ فرد مبتلا به فشارخون و ۱۰ هزار و ۵۸۶ فرد مبتلا به کلسترول بالا شناسایی می‌شوند.

,

گفتنی است؛ در شهرستان آبیک ۲۵ خانه بهداشتی در روستاها، دو مرکز خدمات جامع سلامت، یک پایگاه سلامت در شهر خاکعلی و چهار پایگاه شهری سلامت در شهر آبیک فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه