اخبار داغ

آغاز گل دهی درختان حرا و چندل در سیریک+تصاویر

آغاز گل دهی درختان حرا و چندل در سیریک+تصاویر
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سیریک از آغاز گل دهی درختان حرا و چندل در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عنایت الله شعبانی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آذینی اظهار کرد: فصل گل دهی درختان حرا و چندل در شهرستان سیریک از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود: شهرستان سیریک دارای 1500 هکتار جنگل های مانگرو است که حدود 800 هکتار آن بصورت طبیعی و خودرو و 700 هکتار آن بصورت دست کاشت  در خورها و تالاب ها نهالکاری شده است.

,

شعبانی ابراز کرد: گل های درختان حرا خوشه ای زرد رنگ با رایحه ای دل پذیر و گل های درختان چندل سبز شمشیری هستند که زیبایی های درختان مانگرو در تالاب بین المللی آذینی را دوچندان کرده است.

,

وی افزود: در انتهای فصل گل دهی بذر تولید شده بر روی پایه مادری رشد و نمو انجام می شود که منابع طبیعی در پایان تیرماه با کمک جوامع محلی و همیاران طبیعت اقدام به جمع آوری نو نهال ها می کند تا در مناطقی که  قابلیت کشت و تونگ هستند اقدام به کشت نهال با هدف کمک به احیا و توسعه جنگل های مانگرو شود.

,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک اضافه کرد: جنگل های حرا محل امنی  برای  تولید مثل انواع آبزیان ، پرندگان ، حشرات ، حفاظت از خاک است و گسترش جنگل های حرا به تنوع زیستی و حفاظت خاک و اکوسیستم منطقه تاثیر گذار است.

,

شعبانی تصریح کرد: تالاب بین المللی آذینی در جنوب شرقی تنگه هرمز واقع شده  و  این تالاب  جزو پهنه های تالابی است که به  عنوان دلتای رود گز و هیوی در فهرست سایت رامسر ثبت شده است..

,

وی اذعان کرد: تالاب بین المللی خور آذینی در 35 کیلومتری جنوب غربی شهر بندر سیریک به طول 40 کیلومتر و مساحت 15 هزار هکتار است.

,

این مسئول تاکید کرد: منطقه خور آذینی تنها رویشگاه چندل در ایران است  که به عنوان منطقه حفاظت شده محسوب می شود  که افتخاری شگرف برای شهرستان سیریک است.

,

شعبانی عنوان کرد: اروپایی ها به پاس خدمات ابوعلی سینا پزشک نامدار ایرانی که از درخت حرا دارو استخراج کرد این درخت را به نام اویسینا  مارینا می نامند.

,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک  اضافه کرد: جنگل های حرا بر روی خاکهای لجنی ناشی از رسوب خاکهای حاصل از فرسایش سواحل رشد می کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می شوند و این ویژگی راز شگفتی جنگل های اسطوره ای حراست.

,

انتهای پیام پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه