اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان به 1.73 اسب بخار در هکتار/ سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی 27 درصد است

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان به 1.73 اسب بخار در هکتار/ سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی 27 درصد است
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان به 1.73 اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا: مهدی قهرمانی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به اراضی کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: مساحت اراضی کشاورزی استان زنجان حدود 845 هزار هکتار بوده و این میزان در حدود 5 درصد از اراضی کشور را شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی اراضی زیر کشت استان زنجان را 530 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: 334 هزار هکتار از این میزان اراضی استان زنجان اراضی دیمی بوده 121 هزار هکتار آبی و 75 هزار هکتار نیز باغی است.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به سهم کشاورزی استان زنجان در بخش اشتغال نیز اشاره و ابراز کرد: سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان 31.6 درصد بوده است.

,

وی همچنین سهم بخش کشاورزی استان زنجان از تولید ناخالص داخلی را 27 درصد عنوان کرد.

,

قهرمانی با اشار به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان گفت: شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 1.73 اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به کنترل آفات در مزارع کشاورزی استان بیان کرد: آفت سن گندم 110 هزار هکتار٬ ملخ مراکشی 12 هزار هکتار و مگس زیتون سال گذشته در مزارع کشاورزی استان زنجان کنترل شده است.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید گندم در استان زنجان ابراز کرد: در سال گذشته در استان زنجان 405 هزار تن گندم تولید داشتیم که 352 هزار تن خرید تضمینی انجام شد.

,

وی افزود: دولت در سال گذشته 14 هزار 700 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پول پرداخت کرد که سهم استان زنجان از این میزان 448 میلیارد تومان سهم استان زنجان بود.

,

قهرمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ما در تولید محصولات استراتژیک کمی با مشکل مواجه شدیم افزود: در تولید دانه‌های روغنی که قرار بود یک هزار و 50 تن تولید کنیم و دو حدود 350 تن خرید تضمینی انجام شد.

,

وی با بیان اینکه ما در سال گذشته در بحث تولید دانه های روغنی مشکل داشتیم افزود: از اولویت جهاد کشاورزی خارج شده بود و با تاکید وزارت سال گذشته بیش از 600 هکتار دانه‌های روغنی کشت شده بود که به علت سرما زدگی به هدف مورد نظر در تولید این محصول دست نیافتیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه