اخبار داغ

پروژه‌های نیمه تمامی که در چرام خاک می خورند

پروژه های نیمه تمامی که در شهرستان چرام رنگ تدبیر و امید به خود ندیدند + تصاویر

پروژه های نیمه تمامی که در شهرستان چرام رنگ تدبیر و امید به خود ندیدند + تصاویر
استان کهگیلویه وبویراحمد طی سال‌های گذشته کلنگ طرح‌های مختلفی بر زمین زده شد که بسیاری از آنها به دلایل گوناگون و به ویژه به دلیل محدودیت‌های مالی بر زمین ماندند و برخی نیز به دلیل نبود مدیریت رها شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  چرام در استان کهگیلویه وبویراحمد، طی سال‌های گذشته کلنگ طرح‌های مختلفی بر زمین زده شد که بسیاری از آنها به دلایل گوناگون و به ویژه به دلیل محدودیت‌های مالی بر زمین مانده‌اند، و برخی نیز به دلیل نبود مدیریت رها شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چرام,

از مهمترین محورهای توسعه چرام باید اجرای پروژه‌های عمرانی نام برد که رابطه تنگاتنگی با رشد و ترقی جامعه و دستیابی به آسایش و رفاه بیشتر شهروندان دارد، عرصه‌ای که موفقیت در آن مستلزم برنامه‌ریزی اصولی، دقیق و نیز استفاده از تمام توان دولتی و بخش خصوصی است.

,

اما در این خبر نگاهی به  پروژه های نیمه تمام چرام خواهیم داشت که به شرح زیر است.

,

کتابخانه ای که در حد اسکلت باقی ماند

,

کتاب و کتابخوانی، هنوز در میان مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می دهد.

,

همانطوری که کتاب و روزنامه های مکتوب همچنان ویژگی و نفوذ خود را حفظ کرده اند، نمی توان گفت که به دلیل وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی از شمار خوانندگان کتاب و روزنامه کاسته شده است.

,

این یک تصور اشتباه است که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی نیاز کرده است.

,

اما شهرستان چرام با وجود داشتن نخبه های علمی و فرهنگی در زمینه های مختلف از داشتن کتابخانه ای مناسب رنج می برد.

,

جوانان چرامی در زمینه کتاب و کتابخوانی تمایل خود را نسبت به روی آوردن به این امر از دست داده اند.به گونه ای که با رفتن به کتابخانه عمومی این شهرستان بر این تمایل افزوده می شود.

,

عنعنع

, عنعنع,

کتابخانه عمومی چرام دارای اتاق کتابخوانی برادران و خواهران، مخزن کتاب و اتاق بسیار کوچک و نامناسب کودک می باشد که متاسفانه فاقد نمازخانه بوده و در این بین  اتاقی بسیار کوچک و حدودا4متری را نمازخانه تلقی می کنند.

,

بارها از مسئولان کشوری اعلام آمادگی آنها را در اجرای رویکرد دولت تدبیر و امید در زمینه بسترسازی فرهنگی سخنان زیادی شنیدیم امام حال و روز فرهنگ در برخی زمینه ها بهبود که نشده بدتر نیز شده است.

,

بخشی از بودجه پیشنهادی از سوی دولت به کتابخانه‌های مختلف در کشور اختصاص دارد. در این میان بودجه کتابخانه ملی که در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، امسال به میزان ۹۴ میلیارد و  ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، بنابراین تقریباً شاهد افزایش دو برابری رقم بودجه برای این سازمان هستیم.

, بخشی از بودجه پیشنهادی از سوی دولت,

باید به تمام مشکلات و ضعف هایی که در این زمینه بود ریشه ای نگاه کرده و برای از بین بردن آن ها تمام تلاش مسئولان شهرستانی و استانی را بکار گرفت.

,

وضعیت اسفبار ساکنین مسکن مهر چرام و بی توجهی مسئولین

,

پروژه مسکن مهر یکی از پروژه هایی است که فی نفسه کار بسیار خوب و پسندیده ای به شمار می رفت اما کم کاری های انجام گرفته در طول مراحل ساخت و ساز و خلف وعده برخی از دستگاهها و مسئولان ذیربط باعث شد تا مسکن مهر آنچنان که باید و شاید رضایتمندی هموطنان را فراهم نیاورد.

,

 مسکن مهر چرام نیز از آن دسته از طرح هایی است که علیرغم پیشرفت های فیزیکی که در طول چند سال گذشته داشته است اما همچنان با مشکلات متعددی روبرو است و روزانه ساکنین این منازل مسکونی با چالش های جدیدی مواجه می شوند.

,

با رسیدن به ورودی مسکن مهر چرام اولین نکته و در عین حال مشکلی که خودش را نشان می دهد بحث مسافت می باشد و اینکه چگونه مردم و ساکنین مسکن مهر روزانه بدون وجود حتی یک دستگاه تاکسی بین شهری و یا سرویس خود را به سطح شهر رسانده و کارهای روزانه شان را انجام می دهند؟

,

, ,

اما بشنوید سخن مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی چرام را که می گوید:با وجود اینکه بارها به شهرداری و فرمانداری مراجعه کردیم و باتوجه به نوشتن استشهاد و درخواست با امضای اکثر ساکنین مسکن مهر ، هیچ گونه پیگیری از سوی مسئولین انجام نگرفته. جالب اینجاست که بابت خدمات شهری و شهروندی از هرکدام از متقاضیان مسکن مهر مبلغ یک میلیون تومان از وام مسکن مان کسر کردند. خواهشا مسئولین امر جوابگو باشند. اگر نمی توانند یک میلیون تومان را به ما بدهند تا خودمان برای خدمات شهری اقدام کنیم.

,

جای یک نکته فراموش شدنی نیست که آسفالت های مسکن مهر چرام  به تازگی زیرسازی شده است.

,

حسن روحانی رئیس جمهور کشور در 17آذرماه سال92 در تشریح ویژگی‌های لایحه‌ی بودجه‌ی سال 93 در ارتباط با مسکن مهر گفت: متقاضیان مسکن مهر بدانند که دولت به تعهدات ایجاد شده توسط دولت قبل پایبند است.

,

روحانی همچنین تاکید کرد که دولت بلافاصله بعد از حل مسائل مالی مسکن مهر طرح‌های جایگزین فعال‌سازی بخش مسکن را به اجرا می‌گذارد .

,

 

,

دانشکده صنعت و معدن چرام از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور سابق به استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از تأمین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی آن در سال 1386 آغاز شد.

,

این دانشکده به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه یاسوج در زمینی به مساحت 15 هکتار و با زیربنای  6هزار متر مربع احداث شده و دارای 20 کلاس درس و 10 کارگاه و آزمایشگاه است و ظرفیت پذیرش 700 دانشجو را دارد.

,

استقرار دانشکده صنعت و معدن در شهر چرام می توانست زمینه جذب و رشد نیروی انسانی متعهد و تخصص مورد نیاز استان را تا حدودی فراهم کند و در کنار معدن این شهرستان به‌ ویژه معدن فسفات چرام، محور توسعه و تحوّل باشد و نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند.

,

با تمام کاستی‌ها و نواقص این دانشکده در سال 91 در سه رشته کارشناسی آمار، کاردانی عمران روستایی و مکانیک با 40 دانشجو افتتاح شد که این امر سبب به‌وجود آمدن شور و شعفی در جوانان و تحصیلکردگان شهرستان چرام شد.

,

 

,

در ابتدا وضعیت این دانشکده طوری بود که برخی از دانشجویان با دیدن محیط آن اصلا ثبت‌نام نکردند و تعدادی هم در برزخ  ماندن و رفتن کلافه شده‌اند.

,

 ریاست دانشکده صنعت و معدن چرام افزود:ما برای دانشجویان ساختمانی چهارطبقه تحت عنوان خوابگاه اجاره نموده ایم و همچنین تجهیزات گرمایشی را برایشان فراهم نموده ایم.

,

یبلاتنم

, یبلاتنم,

 

,

وی درخصوص اینترنت و فیبر نوری ساختمان دانشکده صنعت و معدن چرام تصریح کرد:فضای فیبر نوری به علت وجود مشکلاتی همچنان راکد است؛ همچنین طی نامه نگاری هایی که صورت گرفته،صدور مجوز های لازم در این رابطه بی جواب مانده است.

,

رییس جمهور گفت: می دانیم برای رونق در تولید در شرایط کنونی دولت باید به بخش خصوصی و تولید کنندگان کمک کند اما معتقدیم باید این کمک براساس اولویت های اساسی و ضروری تر انجام گیرد.
دکتر روحانی گفت: بخش ها و صنایعی که در شرایط سخت تحریم توانستند به تولید خود ادامه دهند و به رشد ارزش افزوده نیز کمک کنند، اگر امروز برای رشد تولید خود به کمک دولت نیاز دارند باید مورد حمایت قرار گیرند و در اولویت اول باشند.

, رییس جمهور,
,

تأمین فضاهای آموزشی در بخش دولتی از طریق بخشی از بودجه‌ای که هر ساله در اختیار  وزارت مربوطه قرار می‌گیرد، تامین می‌شود. اما این مقدار به‌ویژه در دو دهۀ اخیر نتوانسته است به گونه‌ای رضایت‌بخش و مطلوب نیازهای فضای آموزشی را برای دانش آموزان کشورمان و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام فراهم کند.

,

بر اساس این گزارش ،در شهر چرام و روستاهای اطراف چندین مدرسه نیمه تمام وجود دارد که سال ها از احداث آنها می گذرد و هم اکنون علیرغم نیاز شدید آموزش و پرورش چرام به این فضاها اما به علت همان معضل همیشگی کمبود اعتبار این پروژه ها نیمه تمام رها شده است.

,

احداث هنرستان شهید اکابری چرام در برزخ اعتبارات

,

اولین پروژه ،احداث هنرستان شهید اکابری چرام است که در سال ۱۳۸۷و از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور سابق به چرام می باشد که سالهاست به علت کمبود اعتبار رها شده است.

,

یفافاف

, یفافاف,

پروژه و مدرسه نیمه تمام دیگر در شهر چرام،ساختمان دبستان دخترانه کوثر می باشد که با توجه به وضعیت نامناسب مدرسه فعلی نیاز هست که این پروژه سریعتر به اتمام برسد .

,

فضای مثبت محیط آموزشی بر میزان کارآیی آموزگاران، میزان درگیرشدن والدین در امور مدرسه و نیز پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان موثر است.  مناسب بودن فضای مدرسه به پیشرفت در یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان کمک می‌کند. اگر مدرسه خانۀ دوم بچه‌ها محسوب شود، بنابراین، به اندازۀ خانۀ اول باید صمیمی، آزاد و امن باشد.

,

اما با توجه به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد علی الخصوص چرام در شاخص‌های توسعه در رده‌های پایین کشوری است، می‌طلبد که دولت و مسئولان بیش‌ از این برای توسعه و آبادانی این استان همت بگمارند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای را که در این استان وجود دارد به بالفعل تبدیل کنند.

,

 

,

به مرجع ترین کانال تلگرامی چرام بپیوندید:

,

https://telegram.me/akhbarchoram

, https://telegram.me/akhbarchoram,

 

,

گزارش:صادق شیخی

,

انتهای پیام/ح/200

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه