اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس:

ورزش در آب بر افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اتیسم اثرگذار است

ورزش در آب بر افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اتیسم اثرگذار است
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس و تیم روان شناسی برای اولین بار توانستند تمرینات ورزشی در آب ویژه سالمندان را در ایران و خاورمیانه ثبت و طرح خود را اجرایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ساحل؛ لیلا قربانی اظهار داشت: اتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی یا کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل,

وی افزود: در این افراد حرکات تکراری مانند دست زدن یا پریدن، پاسخ‌های غیر معمول به افراد دادن، دل بستگی به اشیاء و یا مقاومت در مقابل تغیر نیز دیده می‌شود که ممکن است در حواس پنجگانه حساسیت‌های غیر معمول دیده شود.

,

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس تصریح کرد: تأثیر تمرین و ورزش در آب بر افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اتیسم بسیار می‌باشد.

,

قربانی با اشاره به تأثیر تمرین‌های ویژه  ورزش در آب بر بیماران اظهار داشت: باعث بهبود عملکرد ادراکی حرکتی، کاهش استرس، افزایش تمرکز و بهبود عملکرد عصبی حس لامسه خواهد شد.

,

وی افزود: این ورزش برای سالمندان، کسانی که آلزایمر و اختلال ذهنی، اتیسم، پیش فعالی، کم توانی ذهنی دارند می‌تواند کمک شایانی به این افراد نماید.

,

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس اضافه کرد: فشار آب باعث آرامش کودک اتیسم می‌شود و دمای آب گرم نیز یک محیط یادگیری مطلوب را فراهم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه