اخبار داغ

روستائیان چرخ اقتصادمقاومتی را می چرخانند/ بانوی فراهانی و اشتغالزایی برای ۴۵ بانوی ایرانی + عکس

روستائیان چرخ اقتصادمقاومتی را می چرخانند/ بانوی فراهانی و اشتغالزایی برای ۴۵ بانوی ایرانی + عکس
لیلا بیگلری زن سرپرست خانواری که با راه اندازی کارگاه رویه دمپایی و کفش دوزی زمینه اشتغال بانوان روستای تبرته را نیز فراهم کرده و چرخه اقتصاد مقاومتی در این روستای کوچک به دست توانای این زن کلید خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در شرایطی که بسیاری از جوانان تحصیلکرده بیکارند و حاضر نیستند در زمینه شغلی، غیر از رشته تحصیلی خود فعالیت کنند، زنانی هستند که کمر همت بسته و در کنار خانه داری به اشتغال و کارآفرینی نیز مشغول‌اند و به امرار معاش خانواده کمک می‌‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

لیلا بیگلری از جمله زنانی است که در جدال نابرابر زندگی و زن سرپرست خانوار بودن، سقفی از اراده و سرسختی را برای فرزندانش می‌سازد.

,

او با وجود منابع مالی اندک توانسته با تلاش و همت مضاعف در روند توسعه اقتصاد نقش اساسی ایفا کند و در تحقق اقتصاد مقاومتی جامعه را به سمت تولید و اشتغال به پیش ببرد.

,

وی با عمل به مطالبه رهبری و تحقق اقتصادمقاومتی نه تنها منبع درآمدی برای خانواده ایجاد کرده بلکه با راه اندازی کارگاه «رویه دمپایی» و «کفش دوزی» زمینه اشتغال بانوان روستای تبرته را نیز فراهم آورده است و چرخه اقتصاد مقاومتی در این روستای کوچک به دستان توانمند این بانوی فراهانی کلید خورده است.

,

بیگلری در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر از آغاز فعالیت خود چنین گفت: حدود ۴ سال پیش با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از کمیته امداد، کار دوخت «رویه دمپایی» و «کفش» را در شهر قم شروع کردم و ۱۵ بانوی دیگر را در کنار خود به کارگیری کردم.

,

وی افزود: با دعوت دهیاری روستای تبرته از توابع فراهان، کار راه اندازی ایجاد کارگاه دوم در این روستا کلید خورد و با همکاری زنان روستایی حدود ۳۰ زن خانه دار در کارگاه تبرته مشغول به کار شدند.

,

, ,

بیگلری اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی، تعدادی از زنان روستایی با منابع پس‌اندازی خود چرخ مورد نیاز برای دوخت را خریداری و تعدادی از چرخ ها را هم کرایه کردیم.

,

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: این کارگاه روستایی نزدیک به ۳ ماه است که دایر شده که در دو ماه نخست اقدام به برگزاری دوره آموزشی کردیم که در نهایت درآمدزایی این کارگاه در این مدت پایین بوده است اما پس از اتمام دوره آموزشی، این کارگاه روزانه از ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان برای هر زن روستایی درآمدزایی داشته است.

,

وی ادامه داد: همکاری، دهیاری و زنان این روستا در راه‌اندازی کارگاه بی نظیر بوده است و همه دست به دست هم دادند و با اراده و همت پیگیر ایجاد این کارگاه در روستا شدند.

,

بیگلری گفت: زنان روستایی پس از دوره آموزشی، کار رویه دوزی را در خانه انجام می‌دهند که برای آنان ماهانه بین یک تا یک‌و نیم میلیون تومان درآمدزایی دارد که این امر هزینه‌های تولیدکننده را هم کاهش می دهد.

,

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: با همکاری تعدادی از زنان به دنبال راه اندازی خط تولید صندل هستیم، برای ایجاد کارخانه‌ای در فضای ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری، هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومان نیاز است البته با حدود ۸۰ میلیون تومان سرمایه اولیه هم می توان وارد این صنعت شد و کارگاهی کوچک راه اندازی کرد، از آنجایی که اکثر مشتریان چک حداقل سه ماهه و بیشتر می دهند، در نتیجه باید حقوق کارگران و اجاره حداقل برای سه ماه اول را داشت.

,

وی توضیح داد: ما در حال حاضر چند نمونه صندل برای جذب مشتری در بازار تولید کرده ایم و در صورتی که مورد استقبال قرار بگیرد، کار تولید را آغاز می کنیم و در این مسیر نیازمند حمایت‌های مسئولان هستیم.

,

بیگلری افزود: مشکل من امروز به عنوان یک بانوی کارآفرین، نداشتن سرمایه و عدم حمایت‌های دولتی است چراکه اعتقاد دارم اگر مسئولین و متولیان امر به بانوان و مردان به یک میزان بها دهند چرخه تولید داخلی خواهد چرخید و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه