اخبار داغ

سمینار آموزشی نقش مدیران زن استان در ارتقای سلامت اجتماعی در تبریز برگزار شد

سمینار آموزشی نقش مدیران زن استان در ارتقای سلامت اجتماعی در تبریز برگزار شد
سمینار آموزشی "نقش مدیران زن استان در ارتقای سلامت اجتماعی" با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش با حضورمدیران زن استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آنا خبر،سمینار آموزشی "نقش مدیران زن استان در ارتقای سلامت اجتماعی" با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش با حضورمدیران زن استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آنا خبر،,

رئیس کمیته تخصصی زنان و خانواده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، آگاه سازی  را یکی از مؤثرترین شیوه های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: عامل موثر در نهادینه سازی پیشگیری، آگاه سازی دانش آموزان توسط مربیان مدارس در زمینه آسیبهای اجتماعی به ویژه سوء مصرف مواد  می باشد.

,

اشراقی ضمن تاکید بر آموزش در تمام مقاطع تحصیلی گفت: در مدارس کشورهای توسعه یافته، پیشگیری از اعتیاد از همان دوران ابتدایی با شیوه های گوناگون آموزش داده می شود. بنابراین آموزش های داده شده نباید مقطعی بوده،  بلکه باید به صورت پیوسته و دائمی و متناسب با مقطع تحصیلی باشد.

,

وی در ادامه گفت : اهمیت و جایگاه مربیان و والدین در تربیت صحیح و آگاه سازی بچه ها بسیار مهم است و باید خود والدین نیز با حضور دراین گونه سمینارها  و کارگاه ها  آموزش ببینند.

,

در این سمینار اساتید  با تاکید بر حوزه فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر، مباحثی پیرامون کلیات و مفاهیم آشنایی با انواع مواد مخدر و اثرات روانی و جسمانی هر کدام، اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر، علل و عوامل موثر در اعتیاد، عوامل فردی، عوامل خانوادگی، عوامل محیطی و اجتماعی، عواقب و پیامدهای ناخوشایند فردی و اجتماعی سوء مصرف مواد مخدر در مدارس بحث نمودند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه