اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی پارسیان خبر داد:

برداشت کلزا از مزارع پارسیان آغاز شد/پیش بینی برداشت 12 تن دانه کلزا

برداشت کلزا از مزارع پارسیان آغاز شد/پیش بینی برداشت 12 تن دانه کلزا
رئیس جهاد کشاورزی پارسیان با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول کلزا در شهرستان گفت:پیش بینی می شود از 10 الی 12 تن دانه کلزا از مزارع برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛یعقوب دلدار رئیس جهاد کشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اظهار کرد:محصول کلزا به عنوان یک کشت استراتژیک و به دلیل اهمیت در موضوع تولید و خودکفایی روغن مورد نیاز کشور چند سالی است در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

دلدار گفت:در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وبرای نخستین بار درشهرستان،سطحی معادل 8 هکتار دانه روغنی کلزا،از رقم"هایولا 61" از نیمه آبانماه سال زراعی گذشته کاشته شده وبرداشت آن نسز از نیمه اول اردیبهشت سال جاری آغاز می شود.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی پارسیان محل تحویل کلزای برداشتی کشاورزان را مرکز خرید دایر شده در شهرستان ذکر و تصریح کرد:تعداد یک دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت کلزا در عملیات برداشت کلزای شهرستان مشارکت خواهد داشت وبعد از برداشت  وتحویل یه مرکز خرید دایر شده در شهرستان توسط جهاد کشاورزی به اداره غله استان حمل می گردد.

,

 

,

وی خرید تضمینی هر کیلو محصول کلزا را 2 هزار 783 تومان عنوان کرد وافزود:پیش بینی می شود از این 8 هکتار سطح زیر کشت کلزا،10 الی 12 تن دانه کلزا برداشت شود.

,

 

,

دلدار تصریح کرد:پیش بینی می شود در سال اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال،یکی از برنامه های اولویت دار جهادکشاورزی،توسعه کشت گیاهان روغنی از جمله کلزا  باشد که آن را به سطح زیر کشت 40 الی 50 هکتار افزایش دهیم.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی پارسیان خاطرنشان کرد:روستای حمیران از جمله نقاط شهرستان است که 100درصد کلزای شهرستان را تولید می کند واقدامات حمایتی از کشاورزان از جمله،بیمه رایگان کلزا،تأمین کمباین به هد برداشت،تسهیلات بانکی ونوار تیپ مورد نظر نیز در نظر گرفته شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه