اخبار داغ

دو دستگی و نشستی پرحاشیه در روزهای پایانی کار شورای چهارم همدان

دو دستگی و نشستی پرحاشیه در روزهای پایانی کار شورای چهارم همدان
جلسه مطبوعاتی شورای شهر همدان در حالی در بین خبرنگاران برگزار شد که شاهد دو دستگی و نشستی پرحاشیه در روزهای پایانی کار شورای چهارم این شهر بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ نشست خبری شورای اسلامی شهر همدان در سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا با صحبت‌های رضا میرزایی در خصوص تیتر کردن یکی از جلسات گذشته شورای شهر توسط خبرگزاری فارس با این عنوان که در ارائه برخی لیست‌ها به دنبال نوچه پروری هستیم از زبان آقای میرزایی زده‌شده بود آغاز شد  و رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص خطاب به خبرنگاران گفت که این تیتر برای بنده سبب برخی مشکلات شده و می‌تواند نگاه افکار عمومی را در خصوص کار شوراها زیرسوال ببرد البته آقای حسنی حلم نیز در دفاع از صحبت‌های رئیس شورای اسلامی همدان نیز گفت:  وقتی یک خبرنگار حرفی را می‌نویسد باید آنچه فهم کرده از مطلب با خود مطلب مغایرتی نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

, ,

 

,

البته این نشست پر از حاشیه‌های بسیاری بود به‌طوری‌که پس‌ازاینکه اعضای شهر در وقت تعیین‌شده هرکدام اقدامات خود را به سمع حضار رساندند قبل از شروع سؤالات خبرنگاران 7 نفر از اعضای شورای شهر در جایگاه خود ننشستند و جلسه را ترک کردند که البته یکی از خبرنگاران و یکی از اعضای شورا به این مسئله پرداختند و این موضوع را تصدیق کردند.

,

 

,

در ابتدای این نشست کامران گردان به خدماتی که در این چهار سال در کمیسیون خدمات شهری انجام داده‌اند پرداخت و اظهار کرد: در حوزه ترافیک سه اصل موردبررسی قرار گرفت و خوشبختانه در این مدت توانستیم با انجام اصلاحات هندسی در 100 نقطه حادثه‌خیز شهری موجب کاهش ترافیک در شهر شدیم.

,

وی افزود: در شورای چهارم 31 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل همدان اضافه و 40 دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده خریداری شد.

,

 

,

گردان با اشاره به اینکه در دوره چهارساله کار کمیسیون خدمات شهری از پسماند 250 هزار تن زباله به‌صورت کمپوست استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: با سیاست‌گذاری های کمیسیون خدمات شهری آبیاری فضاهای سبز همدان با احیای قنوات و آبیاری قطره‌ای از 9.2 درصد به 10.6 درصد رسیده است.

,

 

,

, ,

 

,

پس از این میرزایی از حقوق پرداختی به شوراها صحبت کرد و ادامه داد: اینجا به‌صورت شفاف گفته می‌شود که هر یک از اعضای شورای شهر ماهیانه دو میلیون و 700 هزار تومان دریافتی دارند و کسانی که از خودروهای شخصی خود برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند نیز ماهیانه 700 هزار تومان اضافه دریافتی دارند.

,

 

,

میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص عزل و نصب شهردار در شورای چهارم گفت: در ابتدا آقای یوسفیان به دلیل تجربه کار کافی در شهرداری به عنوان شهردار انتخاب شد اما پس از 8 ماه چون اعضای شورا عنلکرد وی را نپذیرفتند وی استعفا داد و آقای رسولی به عنوان شهردار همدان انتخاب شد در سال آخر از استاتداری نامه بازنشستگی وی داده شد و پس از بررسی و اینکه سه سال سوابقشان کم بود به خدمت خود ادامه دادند و چون قانونی کار انجام شد ما نیز پایبند به قانون عمل کردیم.

,

 

,

علی‌اکبر نظری نیز خطاب به حضار بابیان اینکه در شورای شهر چیزی با شخص و فرد خاصی تحقق‌نیافته و هر چه بوده و هست اجماع مجموعه است بیان کرد: بعضی از اعضای شورا  از اقدامات انجام‌شده مصادره به مطلوب می‌کنند درحالی‌که 15 نفر باهم کارکرده‌اند و کارها و اقدامات شورای چهارم محلی از اعراب برای یک فرد خاصی ندارد.

,

 

,

رحیمی فر عضو دیگر شورای شهر نیز بابیان اینکه در شهر پر از مشکلات مختلف است که شورا نتوانسته حل‌وفصل کند اضافه کرد: اگر پارلمان خوب و قوی در دوره پنجم در شورا شکل بگیرد باید گفت که خیلی از مشکلات شورا قابل‌حل است.

,

 

,

نقش تبریزی و خجسته نیز در ادامه هر یک به عملکردها و فلسفه تشکیل شوراها پرداختند و همچنین طبی مسرور رئیس کمیسیون فنی عمرانی و معماری شهرسازی به سیاست‌های این کمیسیون و ره‌آوردها و موفقیت‌های این کمیسیون اشاره کرد.

,

 

,

الیاسی عضو دیگر شورا بابیان اینکه انتظار بلوغ و رشد بیشتری از شورای شهر می‌رفت اشاره کرد و گفت: متأسفانه شورای چهارم در امر مطالبه گری خیلی از مصوبات نتوانست به‌خوبی عمل کند و ایجاد 3200 مصوبه در این دوره کار شورا نشان از ضعف کار ما دارد چراکه بیشتر وارد کارهای جزئی شده‌ایم و وظیفه اصلی خود را گاهی فراموش کرده‌ایم.

,

 

,

, ,

 

,

پرزاد نیز بابیان اینکه بنده با ایده‌های جدید وارد کار شورا شدم افزود: در اصل شورای چهارم شورای شهرداری بود درحالی‌که باید شورای شهرها با دید ملی و به دور از جناح‌های سیاسی‌کار می‌کردند که کم این‌گونه دیده شد.

,

 

,

پس از گزارش کار اعضای شورا خبرنگاران یکی‌یکی شروع به سؤال از اعضای شورا نمودند و از اینکه لااقل امروز که شوراست آسانسور شورای شهر را  تعمیر می‌کردید تا اینکه قرار بود شهرک سلامت در همدان ایجاد شود و.... سؤالاتی مطرح کردند به‌طوری‌که رئیس شورای شهر با دو سه تن از اعضای شورا مجادله لفظی و بحث و مشاجره راه انداختند.

,

 

,

در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص ایجاد شهرک سلامت پرزاد خطاب به رئیس شورا که باید شورا این کار را به سرانجام می‌رساند و میرزایی بابیان اینکه متولی این کار علوم پزشکی و استانداری همدان بوده چنددقیقه‌ای بحث و مشاجره بالا گرفت.

,

 

,

پس‌از این خبرنگار دیگری در خصوص اینکه شورا به خودش چه نمره‌ای در این دوره می‌دهد میرزایی پاسخ داد شورای شهر همدان در داخل کشور جزو بهترین‌هاست رحیمی فر پاسخ داد عملکرد ما عملکرد رضایتمندی نبوده است و میرزایی با عصبانیت گفت یعنی می‌گویید ما عملکردی نداشته‌ایم؟

,

 

,

, ,

 

,

موسوی نیز بحث ایستگاه قطار همدان را پیش کشید و گفت هم‌اکنون ایستگاه راه‌آهن همدان به روستای رباط رسیده است و بنا بر تصمیمات مسئولان قرار شده یک ایستگاه نیز به داخل شهر بیاید که ما پیشنهاد ایجاد ایستگاه را در فرودگاه جنب پارک ملل داده‌ایم اما زمزمه می‌شود جای دیگری یعنی میدان عاشورا مدنظر است اما این کار به ضرر شهر همدان است.

,

 

,

به هر ترتیب در این نشست از هر در سخنی گفته شد و برخی از اعضای شهر نیز بر عدم موفقیت خود در این دوره مستقیم و غیرمستقیم اشاره کردند.

,

 

,

گفتنی در پایان این جلسه نیز اعضای باقی‌مانده با اهدای لوح تقدیری از برخی خبرنگاران فعال تقدیر کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه