اخبار داغ

در روز شوراها؛

همایش شوراها با رنگ و بوی انتخاباتی در فراهان/پای مناظره‌ها هم به همایش بازشد+ عکس

همایش شوراها با رنگ و بوی انتخاباتی در فراهان/پای مناظره‌ها هم به همایش بازشد+ عکس
در همایش شوراها که به مناسبت این روز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فراهان برگرار شد، برخی از سخنرانان به دفاع از کارنامه عملکردی دولت یازدهم پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور نماینده تفرش، آشتیان و فراهان و مدیرکل دفتر امور روستایی در فراهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

در این همایش  محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: هیچ مسئول و مدیر دستگاه‌های اجرایی، حق تبلیغات به نفع یا علیه کاندیدایی را ندارد و چنانچه این مهم رعایت نشود تخلف است.

,

, ,

تهیه شناسنامه پتانسیل روستاها در راستای اشتغالزایی

, تهیه شناسنامه پتانسیل روستاها در راستای اشتغالزایی, تهیه شناسنامه پتانسیل روستاها در راستای اشتغالزایی,

وی  با اشاره به هفت اصل مهم در تشکیل شوراها افزود: فلسفه وجودی شوراهای شهر و روستا، پیگیری امور عمرانی مناطق توسط مردم است.

,

حسینی اظهار کرد: مهمترین دغدغه حال حاضر پیگیری اشتغالزایی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم است و شناسایی ظرفیتها و پتانسل روستاها در تحقق این امر بسیار اثرگذار است.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: به دنبال تهیه شناسنامه پتانسیل روستاها با کمک روستائیان و شورا و دهیاران روستاها هستیم تا با توجه به شرایط زمینه سرمایه‌گذاری در روستاها را برای اشتغالزایی تسهیل کنیم.

,

وی با بیان اینکه این همایش جنبه تبلیغاتی ندارد، گریزی به عملکرد دولت یازدهم زد و گفت: آنچه که مهم است وضعیت معیشت مردم است، خدمات دولت در سال ۹۶ و تصویب قوانینی در برنامه ششم توسعه قابل تقدیر است، افزایش مستمری نهادهای حمایتی، بخشودگی سود تسهیلات و نیز بیمه بازنشستگی کشاورزان که بزودی عملیاتی می شود از جمله اقدامات این دولت بوده است.

,

, ,

نقش اثرگذار شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال روستاها 

, نقش اثرگذار شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال روستاها , نقش اثرگذار شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال روستاها ,

در ادامه این همایش مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی گفت: شوراها نقش مهمی در سیاست‌گذاری خُرد و کلان کشور دارند و باید به نقش و جایگاه آن‌ها توجه شود.

,

وی افزود: شورا دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه مدیریت، عمران و توسعه شهر و روستا هستند و چهار دوره سابقه اجرایی شوراها نشان می‌دهد که این نهاد مردمی، نقش مهمی در رفع و حل مشکلات مردم دارد.

,

فائض پور اظهار کرد: تصویب ۱٫۵میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تاثیرگذار است و عزم جدی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سطح روستاهای کشور وجود دارد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی گفت: فعال کردن شرکت های تعاونی و تلاش برای فعالیت‌های اقتصادی در ایجاد اشتغال و تولید سهم بسزایی دارند.

,

وی افزود: دولت با ارایه تسهیلات برای فعال شدن تعاونی‌های روستایی به دنبال تحقق گفتمان رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

,

, ,

شورا یک اصل عقلی است

, شورا یک اصل عقلی است, شورا یک اصل عقلی است,

حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین گفت: شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

,

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز بر امر مشوره بسیار تاکید داشته‌اند، در تمدن اسلامی نقش مشورت بسیار پرنگ است، زیرا اگر انسان در کارها مشورت کند موفق است.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: شورا در اسلام بسیار حیاتی و مهم است، کاری که با مشورت صورت پذیرد در آن خیر و نیکویی است.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به اینکه مردم شوراها را انتخاب می کنند و به آنها فرصت می دهند که برایشان تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند، اظهار کرد: اعضای شوراها درصورتی می توانند در این امر موفق باشند که به قوانین اشراف کامل داشته باشند و از بیشترین تجربه درحوزه های مختلف اجرایی برخوردار باشند، همچنین از اختیاراتی که قانون اساسی به آنها داده است مطلع باشند.

,

وی اظهار کرد: نیازها نامحدود و توقعات زیاد است و مردم زمانی که شوراها را انتخاب می کنند از آنها توقعاتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

,

, ,

خیل عظیم بیکاری مربوط به سالهای ۸۴ تا ۹۲ است

, خیل عظیم بیکاری مربوط به سالهای ۸۴ تا ۹۲ است, خیل عظیم بیکاری مربوط به سالهای ۸۴ تا ۹۲ است,

در این همایش سید احمد سجادی، فرماندار فراهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاه به تاریخچه تشکیل شوراها گفت: شوراها مهمترین سازمان مردمی کشور و یکی از مهم ترین و مؤثرترین شیوه های تحقق نظام مردم سالار و انعکاس مشارکت فعال مردم در اداره امور، تشکیل شوراهای محلی است.

, یکی از مهم ترین و مؤثرترین شیوه های تحقق نظام مردم سالار و انعکاس مشارکت فعال مردم در اداره امور، تشکیل شوراهای محلی است. , یکی از مهم ترین و مؤثرترین شیوه های تحقق نظام مردم سالار و انعکاس مشارکت فعال مردم در اداره امور، تشکیل شوراهای محلی است. ,

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال افزود: شعار سال باید در روح جسم برنامه‌ها دمیده شود و محور اصلی در اجرای برنامه ها باشد.

,

سجادی هم در این همایش مشکلات بیماری و اشتغال را به سالهای ۸۴ تا ۹۲ مرتبط دانست و اظهار کرد: در این سالها میانگین بیکاری در کشور صفر بوده است و این خیل عظیم بیکاران به دلیل عدم توجه به اشتغال در این سالها بوده است.

,

فرماندار فراهان گفت: سالیانه باید ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود اما مغفول ماندن این مهم و تحریم های نفتی و واردات بی رویه و نبود سرمایه خارجی و داخلی به این موضوع دامن زد و روز به روز به خیل بیکاران افزوده شد.

,

وی با اشاره به مناظره انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در مناظره ها دقت کردید همه راهکار اشتغال و حل معضل بیکاری را در جیب دولت بیان کردند در حالی که راه اشتغال این نیست، راهکار اشتغال استفاده از سرمایه خُرد است.

,

وی گفت: برای اشتغالزایی در روستا اقدامی که صورت گرفته، سرمایه های خُرد را در شرکت تعاونی ها تجمیع کرده در تعامل با بانک های شهرستان، تسهیلاتی تا ۳ برابر مبلغ سپرده گذاری شده پرداخت می‌شود.

,

در این همایش تخلفات انتخاباتی توسط رئیس دادگستری فراهان بازگو شد و رئیس شورای بخش شهرستان گزارشی از مشکلات و معضلات شهرستان را بیان کردند و در پایان از تعدادی از شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه