اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم خبرداد:

برگزاری مراسم روز جانباز در شب ولادت علمدار کربلا/ احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس در گلزار علی ابن جعفر(ع)

برگزاری مراسم روز جانباز در شب ولادت علمدار کربلا/ احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس در گلزار علی ابن جعفر(ع)
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم از احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس در گلزار علی ابن جعفر(ع) خبرداد و گفت: مراسم روز جانباز برای تقدیر از جانبازان استان قم در یازدهم اردیبهشت ماه در مصلی قم برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ نگار،  سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت عباس(ع) به عنوان روز جانباز، اظهار داشت: جانبازان وارثان حقیقی جهاد و شهادت و یاوران نهضت امام خامنه‌ای هستند که با تن مجروح و سینه مملو از عشق ولایت در همه عرصه‌های سیاسی اجتماعی، اقتصادی و مذهبی قدم می‌گذارند تا بگویند ما زنده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: جانبازان همیشه ثابت کردند که پیروان واقعی ولایت هستند، آنان پس از دفاع مقدس نیز با حضور در صحنه نشان دادند همچنان بر عهد خود با امام خمینی (ره) و شهدا  استوار هستند.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم شمار جانبازان را در استان قم 11 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار بیش از 6 هزار جانباز زیر 25 درصد و حدود 4 هزار جانباز بالای 25 درصد هستند.

,

وی افزود: وجود خواهران جانباز و شهید در جامعه نشان از آن دارد که بانوان کشورمان بسیار آگاه و با بصیرت هستند و حتی در عرصه دفاع و جنگ نیز همگام با مردان ایثارگری می‌کنند، در استان قم 100 بانوی جانباز زندگی می‌کنند که شمار بالایی از آنان بر اثر حملات هوایی و موشکی رژیم بعث عراق به قم جانباز شدند.

,

سردار هاشمی  با تأکید بر اینکه جانبازان دوران دفاع مقدس آرزوی شهادت را در سر می‌پرورانند، بیان کرد: تا کنون 30 نفر از جانبازان قمی بر اثر جراحات ناشی از دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

,

وی ادامه داد: ما نمی توانیم قدر دان زحمات و کاری که آنها انجام داده اند باشیم به همین دلیل در پی تقدیر از جانبازان هستیم.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان در این هفته، خاطرنشان شد: مراسم روز جانباز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مصلای قدس از ساعت 17 تا 19 با حضور جانبازان، ایثارگران و خانواده آنها برگزار می‌شود.

,

وی  با بیان اینکه تکریم از ایثارگری های جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید به یک روز در طول سال ختم شود، بیان داشت: در این مراسم از هفت جانباز اعصاب و روان که بالای 70 درصد جانبازی دارند تجلیل خواهد شد.

,

سردار هاشمی عنوان داشت: 24 گلزار در بخش مرکزی، 26 گلزار در خلجستان، 13 گلزار در کهک، 6 گلزار در سلفچگان و دو گلزار در جعفرآباد قم وجود دارد که آرامگاه شهدای گلگون کفن کشورمان است.

,

وی از احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس و جانبازان مدافع حرم در گلزار علی ابن جعفر(ع) در قم خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 20 یادمان شهدای گمنام در استان قم میزبان 52 شهید گمنام هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه