اخبار داغ

روزهای حساس بازیگران طلا و سکه

روزهای حساس بازیگران طلا و سکه
اگر چه نوسان های رو به پایین اونس و دلار در بازارهای جهانی بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا را طی هفته اخیر با کاهش قیمت رو به رو کرد، اما کارشناسان معتقدند، خوش بینی ها نسبت به روند صعودی بهای اونس و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، روزهای حساسی را برای بازار طلا و سکه رقم خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته که اولین هفته اردیبهشت ماه محسوب می شد بهای سکه در بازار نقدی و آتی نوسان کمتری را نسبت به فروردین ماه تجربه کرد، اما به عقیده تحلیل گران این روند موقتی است و بازار سکه علاوه بر اونس و دلار تحت تاثیر واکنش های سیاسی داخلی قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طی فروردین ماه حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان سکه معادل ۱۵۰ هزار و ۷۲۴ قرارداد در بورس‌کالا خریداری شد که به‌نظر می‌رسد این رونق در اردیبهشت ماه نیز تکرار شود؛ چرا که از ابتدای امسال قیمت هر سکه بهار آزادی در بازار نقدی به‌طور مداوم در حال رشد بوده است و هیجانات بازار در ماه آتی معاملات را برای خریداران جذاب تر خواهد کرد.
,
 
,
از سویی در بازارهای بین المللی نیز با توجه به وضعیت اقتصادی جهان بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در هفته‌های آینده رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد و درصورت این رشد نرخ در بازارهای جهانی قیمت سکه بهارآزادی در بازارهای داخلی نیز روند مثبتی را تجربه می کند.
,
 
,
بازار در هفته گذشته
,
 
,
حجم و ارزش معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران، به ترتیب روی ارقام ۲۰ هزار و ۴۸۳ قرارداد و ارزش ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال قرار گرفت .
,
 
,
به این ترتیب طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۷هزار و ۵۳۷ قرارداد را به ارزش ۲هزار و ۴۲۵میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید یک هزار و ۹۳۴ قرارداد به ارزش ۲۵۹ میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل اردیبهشت سال جاری نیز با ثبت ۵۴۲ قرارداد به ارزش ۶۶ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل شهریور امسال با ۲۴۱ قرارداد به ارزش ۳۱ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر ۹۶ با ۲۲۹ قرارداد به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.
,
 
,
آخرین روز معاملاتی چگونه گذشت؟
,
 
,
بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  ۲هزار و ۶۵۹ قرارداد منعقد شده است.
,
 
,
براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان، افزایش ۰/۰۵درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رشد۰/۲ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۱۹ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۸ هزار تومان معامله و رشد ۰/۲۱ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۷ هزار تومان معامله شد و افزیش ۰/۱۳ درصدی را به ثبت رساند.
,
 
,
 
,
منبع: بورس کالای ایران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه