اخبار داغ

کارگران باشتی:

پول نان برای خانواده هایمان را هم نداریم

پول نان برای خانواده هایمان را هم نداریم
چند ماهه اخیر وضعیت کارگران باشتی بسیار ناراحت کننده بوده،زیرا دیگر در مزارع و کارهای دیگر از کارگر باشتی استفاده نمی کنند و به جای آن کارگران خارجی(افغانی)استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز، بیکاری یکی از معضلات بزرگ جامعه ما به شمار می رود و در این میان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که رتبه دوم بیکاری را گرفته نگران کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , باشت نیوز, باشت نیوز, بیکاری یکی از معضلات بزرگ جامعه ما به شمار می رود و در این میان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که رتبه دوم بیکاری را گرفته نگران کننده است.,

 

,

شهرستان باشت قطب مهم کشاورزی در استان می باشد که همواره کارگران زیادی در مزارع مشغول به کار می باشند تا بتوانند نان حلالی برای خانواده خود بدست بیاورند.

,

 

,

اما در چند ماهه اخیر وضع کار کردن کارگران باشتی بسیار ناراحت کننده بوده،زیرا دیگر در مزارع و کارهای دیگر از کارگر باشتی استفاده نمیکنند و به جای آن کارگران خارجی(افغانی)استفاده می کنند.

,

 

,

کارگران

, کارگران,

 

,

این مسئله مهم، صدای کارگران باشتی را در آورده که در این موقعیت بیکاری کشور که ما به زحمت نان برای خانواده هایمان به دست می آوردیم حالا دیگر به نان شب محتاج شده ایم و از ما برای کارها در شهرستان استفاده نمی کنند.

,

 

,

علی رحمت زاده یکی از کارگران باشتی به نمایندگی از دیگر کارگران در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت:این وضع بسیار ناراحت کننده و زجر اور است که ما پول نان برای خانواده هایمان را هم نداریم.

,

 

,

وی افزود:تعداد ۱۵۰کارگر در باشت و روستاهای اطراف وجود دارد اعضای خانواده هر کدام از این کارگران ۴ نفر می باشند که در کل نزدیک به ۶۰۰نفر در این میان به واسطه کارگری معیشت و زندگی آن ها می چرخد.

,

 

,

رحمت زاده اظهار کرد:نامه اعتراض خود را به امام جمعه محترم هم دادیم و ایشان هم قول همکاری دادند،بعضی از کارگران فرزند مریض دارند و زندگی آنها خیلی دشوار می گذرد،این مسئله مهم را باید هرچه زودتر حل کرد.

,

 

,

کارگران

, کارگران,

 

,

درددل های کارگران باشتی برای امام جمعه

, درددل های کارگران باشتی برای امام جمعه,

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت گفت؛تعدادی از کارگران شهرستان طوماری را نوشته و به دفتر ما تحویل دادند،خواسته و گلایه آنها این است که ما بیکاریم و زن و بچه های ما پول خرجی ندارند و از طرفی کارگران خارجی(افغانی)در باشت مشغول به کار هستند.

,

 

,

وی افزود:کارگران باشتی معتقد هستند این کارگران غیرقانونی وارد کشور شده و بر اساس قانون جرم حساب می شود که به آنها کار داده شود.

,

 

,

عبودی اظهار کرد:ضمن این که کارگران خودمان بیکار هستند و بیکاری یکی از معضلات مهم کشور در چند سال اخیر می باشد،این حق کارگران ما است که نونی برای زن و بچه های خود بدست بیاورند.

,

 

,

وی در ادامه افزود:ما هم درخواست داده ایم به نیروی انتظامی و دستگاه قضا که بتوانند این مسائل را پیگیری کنند و حق کارگران خودمان را عطا کنیم.

,

 

,

امیداست که مسئولان از خواب بهاری خود بیدار شده و مشکلات این کارگران که به نون شب محتاج هستند را زودتر حل نمایند.

,

گفتنی است این تومار به دست این پایگاه خبری رسیده و در صورت لزوم اسامی کسانی که به این کارگران افغانی کار داده اند را منتشر خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه