اخبار داغ

روز جهانی کارگری که تنها پایمال شدن حقوق کارگران را فریاد زد ؛

کشیدن بدهی 75 میلیارد تومانی هیئت مدیره معادن اسفندقه از حلقوم کارگران سهامدار/معادنی که 6 درصد کرومیت جهان را تامین می کند در آتش فریاد کارگرانش ذوب شد

کشیدن بدهی 75 میلیارد تومانی هیئت مدیره معادن اسفندقه از حلقوم کارگران سهامدار/معادنی که 6 درصد کرومیت جهان را تامین می کند در آتش فریاد کارگرانش ذوب شد
کارگران سهامدار گفتند:سال 71 از حقوق کارگری ما ماهیانه مبالغ زیادی به میزان 400 الی 500 هزار تومان کثر گردید تا این سهام را به دست آوردیم و اکنون به عنوان سهام دار شرکت معادن اسفندقه شناخته شده ایم لذا از زمانی هم که سهام دار شدیم هنوز اصل پول و سود پول سهام به ما تعلق نگرفته است و این معادن که 6 درصد کرومیت جهان را تامین می کنند با بی کفایتی مدیرانش 75 میلیارد تومان ضرر بالا آورده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ سهامدارن معادن اسفندقیه جیرفت دقایقی پیش در مقابل استانداری کرمان تجمع کردند، این سهامداران اکثریت کسانی بودند که کارگران این معدن بوده اند و در زمان فعالیتشان مبلغی پول به عنوان پرداخت سهام از حقوقشان کثر گردیده است، لذا اکنون 32 درصد از سهام این معادن به کارگران آن تعلق دارد اما از سال 71 تا کنون نه تنها  سودی به آنان پرداخت نشده است بلکه هیئت مدیره تازه تاسیس شده این معادن به کل این سهام ها را ملغی نموده است و ان را قبول ندارد ،  لذا این سهام داران خواستار جدا شدن سهامشان از کل سهام هیئت مدیره این معادن هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

تعدادی از سهامداران که خود از کارگران معدن هستند ابراز داشتند که بعد از 30 سال کار هنوز بازنشست نشده اند و از افردی که دو شغله محسوب می شوند برای کار در معدن انتخاب کرده اند لذا این امر موجبات اعتراض کارگران و سهامداران این معدن گردیده است .

,

, ,

احمدی نماینده سهامداران معادن اسفندقیه در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان گفت : یکی از برزگترین مشکلاتی که ما با آن سرو کار داریم سو مدیریت در شرکت معادن اسفندقه است لذا این مسئله تازگی ندارد و از  چندین سال قبل اغاز شده و سبب بدهکاری  میلیاردی این شرکت شده است ، تا کنون  هیچ گونه نهاد و ارگانی در این زمینه برای حسابرسی  اقدام نکرده است و از مدیرانی که تخلف کرده اند و باعث بدهکاری شرکت شدند  حساب کشی نکردند که این مسئله از مهمترین مطالبات ما است.

,

وی افزود : سال 71 از حقوق کارگری ما ماهیانه مبالغ زیادی به میزان  400 الی 500 هزار تومان  کثر گردید تا این سهام را به دست آوردیم و اکنون به عنوان سهام دار شرکت معادن اسفندقه شناخته شده ایم لذا  از زمانی هم که سهام دار شدیم هنوز اصل پول و سود پول سهام به ما تعلق نگرفته است.

,

احمدی اذعان کرد :در حال حاضر مسئولین مربوطه ما را بدهکار کرده اند و می گویند یا افزایش سهام دهید و یا کل سهامتان را از بین می بریم و کما اینکه در روزنامه ندای وحدت کرمان اطلاعیه ای را نیز زده اندکه متعلق به همین امروز است  ، این اطلاعیه را  همین امروز یعنی یازده اردیبهشت ماه زمانی که ما روانه اعتراض به سمت کرمان بودیم منتشر کرده اند .
وی به دیگر خواسته سهامداران اشاره کرد و گفت : 32 درصد از معادن اسفدقه مربوط و متعلق به ما کارگران است و مابقی سهام متعلق به شرکت و صندوقبازنشستگی است لذا ما درخواست داریم که این 32 درصد را جدا کرده و تحویل سهام داران دهند تا سهام داران بتوانند خود آن را اداره کنند  .

,
,

احمدی افزود:احمدی تاکید کرد : اکنون حق سهامداران در حال ضایع شدن است و تنها با حل دو موضوع این مشکل رفع می شود  ، مسئله اول اینکه حتما باید سوء مدیریت ها بر طرف شود و همه مدیرانی که خیانت کردند و باعث بدهکاری شرکت شده اند و  سبب بیکاری گردیدند لذا در چند سال اخیر  از طرف دولت مدیرانی که منصوب شدند بدهکاری های زیادی را ایجاد کردند و در حال حاضر به 75 میلیارد  تومان رسیده است این مسئله حتما باید حسابر رسی شود.

,

وی ادامه  داد : هیئت مدیره  32 درصد سهام ما را جدا کنند و میزان بدهی که ما به شرکت داشته باشیم در صورتی که واقعی باشد را قبول داریم ولی بدهی های مصنوعی که توسط این افراد به وجود آمده است را قبول نداریم.

,

 

,

, ,

 
این نماینده مدعی شد : مسئولین به ما می گویند که برای احقاق حقتان نماینده انتخاب کنید زمانی که  نماینده انتخاب می کنیم ، می گویند ؛که این نماینده محضری نیست و زمانی که نماینده را با مهر محضری معرفی می کنیم از ورود وی به جلسات شرکت جلوگیری می کنند و وقتی هم که خودمان می خواهیم ، در جلسه شرکت کنیم با ما برخورد می شود لذا خواستاریم که به این مسئله رسیدگی کنند ،  چنانچه به این مسئله رسیدگی نشود ما به بیت رهبری می رویم  و شکایت مسئولین را به آنجا خواهیم برد تا به مشکل ما رسیدگی شود.

,
,

 

,

, ,

احمدی تاکید کرد : مسئولین بخش ، شهر و شهرستان پاسخگو ی مطالبات ما نیستند ، همانطور که ساعاتی را مقابل استانداری کرمان ایستاده ایم اما کسی جوابگوی  ما نمی باشد،  امروز روز کارگر است و ادعا این است که این روز ظاهری و سمبلیک از حقوق کارگران دفاع می شود اما این چه دفاع کردنی است که ما را به داخل راه نمی دهند و می گویند یک نفر باید داخل مجموعه  استانداری برود و بیشتر از این تعداد را راه نمی دهند مگر ما مردم نیستیم و اینان خدمتگذار ما؟

,

وی افزود : اکنون هیئت مدیره این معدن ، صندوق فولاد و شرکت صنعتی ، معدنی امیر است لذا  این شرکت  در چند روز اخیر ادعا می کند که صندوق بازنشستگی  به آنان وکالت داده است که هر کار می دانیم انجام دهید و به صورت عامیانه یعنی ما همه کاره معادن  از طرف صندوق هستیم.

,

وی اذعان کرد : اکنون مسئولان 32 درصد از سهام ما را با حسابرسی جدا کنند لذا اگر مامسبب ضرر باشیم ،میزان بدهی که ما به شرکت داشته باشیم در صورتی که واقعی باشد را ما قبول داریم  ، ولی بدهی های مصنوعی که توسط این افراد به وجود آمده است را قبول نداریم .
احمدی ادامه داد : دغدغه حل کردن مشکلات از سوی مسئولین برای ما وجود ندارد ، این درحالی است که حضرت علی (ع) در بیرون می ایستادند و می گفتند اگر کسی کار و حاجتی داشت قرار نشود که درب منزل مرا بزند و در گرما در داخل کوچه می ایستادند و به مشکلات مردم رسیدگی می کردند ، اما مسئولین مربوطه در داخل ساختمان استانداری نشسته اند و ما را از طریق دوربین ها می بینند اما حاضر به پاسخگویی نیستند،  پس چه کسی باید جواب گوی ما باشد.
نماینده سهامداران اسفندقه  افزود : به سازمان بازرسی و استانداری هم  رفته ایم با توجه به اینکه مسئول اجرایی استان استاندار کرمان است  چرا که اینان نماینده دولت در استان هستند اما تنها بادوربین ما را چک می کنند و جوابی نمی دهند .

,
,
,

وی تصریح کرد : هئیت مدیره  فعلی که در اسفندقه چینش شده است ، افرادی هستند که با توجه به منافع خود در هئیت مدیره قرار گرفته اند نه تنها معدن کار نیستند بلکه  نسبت به مسائل معدنی هم اطلاعاتی ندارند و فقط به فکر منافع خودشان هستند و قصد دارند سهام داران را له کنند ، ما می خواهیم این مطالباتمان را به گوش مسئولین برسانیم چرا که هر چه در بخش و شهرستان جیرفت مراجعه کردیم انجا کسی پاسخگو نبود به کرمان آمدیم و در مقابل استانداری تجمع کردیم ،اما اینجا هم  کسی پاسخگو نیست.

,

, ,

یکی از جوانانی که به همراه پدر سهامدارش به کرمان برای اعتراض آمده بود گفت: من اکنون فوق لیسانس زمین شناسی هستم لذا چرا از منه جوان استفاده نکردند و از بازنشستگانی که در قانون استفاده از آنان منع شده است استفاده می کنند در حالی که معادن اسفندقه 6 درصد کرومیت جهان و 96 درصد کرومیت ایران  را تامین می کند اما برای جوانان این مرزو بوم اشتغال زایی ایجاد نکرده است .

,

یکی از کارگران نیز در پایان خاطر نشان کرد : اکنون نزدیک به 6 ماه است که حقوقی دریافت نکرده ام لذا باید خودم را در مقابل این مسئولین بی تفاوت آتش بدهم که غیر این کاری از من بر نمی آید اکنون در مقابل استانداری هستیم لذا هیچکس نیامد از ما بپرسد شما اینجا چیکار می کنید و چرا تجمع کرده اید ،  لذا بی تفاوتی مسئولین در امروز  به نظر نوبرانه روز جهانی کارگر است  .

,

 

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه