اخبار داغ

فرماندار تربت حیدریه:

عملکرد «دیپلماسی اقتصادی» دولت قابل دفاع نیست

عملکرد «دیپلماسی اقتصادی» دولت قابل دفاع نیست
فرماندار تربت حیدریه گفت: دولت در حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه به وظایف خود بنحو مطلوب عمل نکرده و می طلبد با دیپلماسی اقتصادی عملکرد بهتری از این وزارتخانه به سرانجام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، احمد علی موهبتی ظهر امروزدر نشست بررسی چالش ها و راهکارهای زعفران در تربت حیدریه، از ضعف مطالبه گری مسئولان و نمایندگان مجلس در شرق کشور به شدت گلایه کرد و افزود: برای معضل بوجود آمده دریاچه ارومیه میلیاردها ریال پول اختصاص می گیرد و همه برای رفع آن بسیج می شوند و این در حالی است که دشت های منطقه شرق کشور درشرایط بحرانی قرار گرفته و کسی به آن توجه نمی کند و این عدم مطالبه گری در آینده بحران جدی را بوجود خواهد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی ادامه داد: با وجود همه فعالیت ها و اقداماتی که در دولت انجام شده، اما در حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه به وظایف خود بنحو مطلوب عمل نکرده و می طلبد با دیپلماسی اقتصادی عملکرد بهتری از این وزارتخانه به سرانجام برسد.

,

فرماندار تربت حیدریه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و سیاست گذاری از سوی مسئولان، گفت: در شرایطی که زعفران بعنوان یک داروی گیاهی خاصیتی آرام بخش دارد اما در آمارها سهم هر ایرانی کمتر از یک گرم است و این مستلزم فرهنگ سازی برای اینگونه محصولات است.

,

موهبتی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست حداقل نیمی از امتیازاتی را که برای صنعت چای که کمتر از 10 درصد تولید زعفران را به خود اختصاص داده،  اعتبارات و برنامه ریزی های بهتر ارائه کنند، یعنی در حوزه کشاورزی محصولاتی که مزیت مناسب، مطلق و با کیفیت تری نسبت به سایر مناطق دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

,

فرماندار تربت حیدریه سند ملی عفران را غیر قابل قبول دانست و گفت: چگونه می شود در منطقه ای که بالغ بر 70 درصد زعفران جهان تولید می شود برای تدوین سند ملی این محصول هیچ نظر و پیشنهادی از کشاورزان و کارشناسان منطقه دریافت نشود، لذا این سند مورد قبول نیست زیرا باید آن را در انزار عمومی قرار دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: بنا نیست عملکرد دولت های گذشته را به نقد بنشینیم و کوچک جلوه دهیم زیرا به هر حال هر دولتی کارهای به نسبت خوبی در حوزه زعفران انجام داده و در دولت یازدهم نیز کارهای خوبی صورت گرفته منتهی تمام حرف ما آن است که این ها کافی نیست چون کشاورز ما راضی نیست.

,

انتهای پیام/

,

.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه