اخبار داغ

در ادامه شیوع تب کریمه کنگو در جنوب شرق؛

خطر بیخ گوش مردم سیستان و بلوچستان/ ابتلا 150 نفر به تب کشنده در پاکستان

خطر بیخ گوش مردم سیستان و بلوچستان/ ابتلا 150 نفر به تب کشنده در پاکستان
در روز های اخیر شیوع تب کریمه کنگو در ایالت بلوچستان پاکستان باعث ابتلا 150 تن در این کشور شده است لذا به دلیل همجواری این کشور با سیستان و بلوچستان شهروندان همچنان مراقب مصرف گوشت قرمز باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، 10 روز پیش بود که میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آماده باش نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر خبر داد و گفت: از 24 فروردین تا اول اردیبهشت 17 نفر در استان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
,
ابتلاء 17 نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان
, ابتلاء 17 نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان,
وی گفته بود که درصد زیادی از این افراد ، شاغلان کشتارگاه ها  و دامداران بودند که با رعایت موارد حفاظت بهداشتی شخصی مانند استفاده از چکمه و دستکش هنگام رسیدگی به دام از ابتلاء به این بیماری مصون می مانند.
,
سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیشترین میزان ابتلاء را در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان عنوان کرده و افزوده بود :یک چهارم از مبتلایان خانم های خانه دار و محصلان بوده اند که به دلیل مصرف جگر خام و یا قطعه قطعه کردن گوشت دام آلوده بدون استفاده از دستکش، مبتلا شده اند.
,
علی ای حال روزنامه های پاکستان خبر از ابتلا 150 تن از شهروندان ایالت بلوچستان این کشور خبر داده و عنوان کرده بودند که 11 تن از این بیماران جان باختند.
,
 
,
مرگ 11 تن براثر ابتلاء به تب کشنده در پاکستان
, مرگ 11 تن براثر ابتلاء به تب کشنده در پاکستان,
دکتر نصیر مدیر بیمارستان کویته پاکستان از مرگ یکی از شهروندان بر اثر این بیماری گفته بود که بیماری تب کنگو به اندازه‌ای شدید بود که روز سوم نتوانستیم از بیمار برای آزمایش خون بگیریم و با تمام تلاش‌ها وی جان سپرد.
,
 برخی روزنامه های پاکستان نیز از نجات جان 4 بیمار در این مدت خبر داده اند.
,
بیماری تب کنگو با سردرد شدید، تب، درد عضلانی و خونریزی زیر جلدی همراه است، اگر به سرعت تحت درمان‌های اختصاصی از طریق داروهای ضدویروسی قرار گیرد، در بیشتر موارد قابل درمان خواهد بود.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه