اخبار داغ

گفتگوی صمیمی با معلم نمونه باغملکی ؛

بهترین هدیه روز معلم تا تلخ ترین خاطره دوره تدریس که اشک همه را درآورد+ تصاویر

بهترین هدیه روز معلم تا تلخ ترین خاطره دوره تدریس که اشک همه را درآورد+ تصاویر
بهترین هدیه روز معلم که گرفتم خبر سلامتی یکی از دانش آموزانم که دچار تصادف شده بود و روز معلم به بهبودی کامل رسیده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز “معلمی شغل انبیاست” شاید هزاران بار این جمله را شنیده باشید. اما وقتی که دقیق می شویم می بینیم که رسالتی عظیم بر دوش این مهربانان دلسوز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باغملک نیوز,

 

,

سخن از معلمانی است که از دیروز تا به امروز همیشه پا به پای بچه ها در تمامی عرصه ها پیش رفته اند. همیشه سعی داشته اند که یک قدم از شاگردانشان پیشتر باشند تا با مسائل روز و معضلاتش بیشتر آشنا باشند.  معلمانی که بدون هیچ گونه چشم داشتی به نقاطی می روند که از هرگونه وسایل رفاهی محروم است و فقط برای آنها تحصیل دانش آموزان و محروم نماندن آنها از علم مهم است چه بسا که همین دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند. همین بهانه شد تا به سراغ یکی از معلمان نمونه باغملک برویم و گفتگوی صمیمی با وی داشته باشیم که خواندن ان خالی از لطف نیست .

,

 

,

– بیوگرافی کامل از خودتان بگویید؟

, – بیوگرافی کامل از خودتان بگویید؟,

*محمد کرد ۲۶ ساله و با ۵ سال سابقه تدریس آموزشی، آموزگار شاغل در روستای هپرو مدرسه شهید یزدانی بکانی هستم از محل زندگی که قلعه تل میباشد تا محل کار تقریبا ۴۵ دقیقه مسافت هرا طی می کنم تا به مدرسه برسم

,


– چه شد که معلمی را انتخاب کردید ؟

,
, – چه شد که معلمی را انتخاب کردید ؟,


*از کودکی عاشق معلمی بودم و دوست داشتم معلم شوم شاید هم بیشتر بخاطر اینکه برادرهام معلم بودند و از آنها الگو میگرفتم دوست داشتم این شغل را انتخاب کنم ولی در نگاه کلی به معلمی عشق می ورزیدم.

,
,

 

,

-معلم های الان دلسوز هستند یا قدیم؟

, -معلم های الان دلسوز هستند یا قدیم؟,

*معلم واقعی در هر زمان و مکان و در هر برهه ای از تاریخ با از خودگذشتگی و ایثار و دلسوزی تمام و کمال همه سعی و توان خود را برای پیشرفت دانش آموز انجام می داد و فکر نکنم بشود یک حایلی بین معلم قدیم و جدید از لحاظ میزان دلسوزی تعیین کرد.

,

 

,

-غیر از معلمی به چه کاری مشغول هستید؟

, -غیر از معلمی به چه کاری مشغول هستید؟,

*در حال حاضر غیر از معلمی به کار خاصی مشغول نیستم ولی هر از چندگاهی ترجمه کتاب و جزوات انگلیسی که هم جنبه سرگرمی و گذران اوقات و هم جنبه مادی دارد.

,

 

,

-دوست دارید چه آینده ای برای دانش آموزان تان رقم بخورد ؟

, -دوست دارید چه آینده ای برای دانش آموزان تان رقم بخورد ؟,

*آرزومندم دانش آموزم به آرزوهایش دست پیدا کند اگر چه آرزوهای دور و دراز،آرزوهایی که متضمن جایگاه او در جامعه و آینده شغلی،مالی،اجتماعی و ….باشد.

,

, , ,

– یک خاطره شیرین و تلخ از مدت تدریس خود بگویید؟

, – یک خاطره شیرین و تلخ از مدت تدریس خود بگویید؟,


*طی مدت این چند سال با ورق زدن سال های گذشته و متصور شدن احساس های پاک کودکانه و معصوم و خنده های تمامی دانش آموزانم،از ته دل یک حس خوشایندی در وجودم نهادینه می شود که این حس برای من ارزش بسیاری دارد. دوران تدریسم مملو از خاطرات شیرین می باشد ولی ماندگارترینش مربوط به سال اول تدریس در روز اول آموزشی می باشد هنگامی که با هزاران شوق و ذوق و امید و هم اینکه اندکی استرس برای تجربه کردن مدرسه و کلاس گام برمیداشتم،
،بعد از دقایقی پیاده روی در حالی که در اندیشه خود غرق بودم ناگهان صدایی هماهنگ شنیدم که زمزمه میکردند آقای کرد خوش آمدی و دانش آموزان پایه های مختلف با خنده های از ته دل به استقبال من آمدند و در آن لحظه من احساس میکردم کل دنیا در دستان من است و این خاطره دلچسب همیشه در ذهنم ماندگار میماند.

,
,
,

, , ,

*خاطره تلخی که در ذهن دارم مربوط میشود به دانش آموز بسیار زرنگ و خوش اخلاق و مودبی که در سه سال پیش داشته ام. این دانش آموز بسیار زیبا انشا می نوشت و من از خواندن دست نوشته های این دانش آموز دختر واقعا لذت میبردم .

,

یک روز موضوع انشا در رابطه با این بود که "" در آینده میخواهی چکاره بشوی؟؟""بود. انشای دانش آموز به طور مختصر: من میخواهم دکتر بشوم تا آنقدر پولدار بشوم که بتوانم به همه مادران روستا و دیگر مادران کمک کنم و آن ها را مجانی عمل کنم تا دیگر هیچ مادری بخاطر فقر مالی و نداشتن پول از دنیا نرود..در یک  لحظه سکوت بسیار عجیبی مملو از فریاد تمام کلاس رو فراگرفت. در حالی که صدای سرازیر شدن اشک های آن دانش آموز بر روی دفتر انشایش سراسر فضای گوشم را در خود می تنید، بغض سنگینی گلویم را گرفت و بدون اراده به سمت دانش آموز رفتم و او را در آغوش خود گرفتم که این تلخ ترین خاطره دوران تحصیلم بود.

,

, , ,

-اگر به قبل بازگردید باز هم معلمی را انتخاب می کنید؟

, -اگر به قبل بازگردید باز هم معلمی را انتخاب می کنید؟,


*صدبار برگردم عقب باز انتخابش میکنم

,
,

 

,

-بهترین هدیه روز معلم که گرفتید چه بود؟

, -بهترین هدیه روز معلم که گرفتید چه بود؟,


*بهترین هدیه روز معلم که گرفتم خبر سلامتی یکی از دانش آموزام که دچار تصادف شده بود و روز معلم به بهبودی کامل رسیده بود

,
,

 

,

-معلم یعنی؟
*معلمی یعنی عاشق بودن و ایجاد یک رابطه دوستانه و دوطرفه در جهت هدایت دانش آموزان و کمک کردن به آنها برای رسیدن به آرزوها

, -معلم یعنی؟,
,

 

,

-نگاه مردم و مسئولین به شغل معلمی چگونه است ؟

, -نگاه مردم و مسئولین به شغل معلمی چگونه است ؟,


*متاسفانه معلم طی این چند سال اخیر  جایگاهی را که باید داشته باشد را ندارد و ارزش و احترام خود را اندکی از دست داد  و علت اصلی این امر هم سخنان و فاش گویی های بیش از حد مسولین در رسانه ها و فضای مجازی ست که معلم را   به یک فرد صرفا حقوق بگیر و در همه زمان گله مند از وضعیت اقتصادی و مالی تبدیل کرد.

,
,

 

,

, , ,

-اهل مطالعه هستید ؟ چه کتاب هایی می خوانید؟

, -اهل مطالعه هستید ؟ چه کتاب هایی می خوانید؟,


*کتاب های مرتبط با شغلم مخصوصا روش تدریس ها و مدیریت کلاس و از این قبیل را ببشتر مطالعه میکنم و گهگاهی هم رمان و داستان مطالعه میکنم ولی اوقات فراغتم بیشتر با ورزش و موسیقی پر میشود علاقه زیادی از بچگی به موسیقی و نواختن سازهای سنتی داشتم.

,
, .,

 

,

-چه راهکاری برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان دارید ؟

, -چه راهکاری برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان دارید ؟,


*توجه به علاقه ها و نیازهای کودکانه و احساسات آنها و در یک جمله ایجاد رابطه دوستانه بهترین راه برای جرقه زدن استعداد و شکوفایی دانش آموزان است.

,
,

 

,

-در کنار معلم چه کسانی در تربیت دانش آموزان موثر هستند؟

, -در کنار معلم چه کسانی در تربیت دانش آموزان موثر هستند؟,


*در تربیت دانش آموز عوامل متعددی دخیل هستند ولی بیشتر از همه والدین،سیستم و مسئولان آموزش و پرورش تاثیر دارند

,
,

 

,

-حرف شما برای وزیر آموزش و پرورش چیست؟

, -حرف شما برای وزیر آموزش و پرورش چیست؟,

*توجه خاص و ویژه به آموزش و پرورش  ؛ نه صرفا به معلم و وضعیت اقتصادی بلکه به ساختار آموزش که نیاز به پی ریزی و مشکل یابی اساسی دارد.

,

 

,

-چه کنیم جوانان ما به سمت غرب گرایش پیدا نکنند ؟

, -چه کنیم جوانان ما به سمت غرب گرایش پیدا نکنند ؟,

* با آموزش های متفاوت و فرهنگ سازی از پایه یعنی دبستان و هم چنین و صادقانه برخورد کردن با آنها

,

 

,

-معلم عشایر چه حسی دارد ؟ دیدن محرومیت ها چه حسی به شما می دهد  ؟
*معلم عشایری بودن طبیعتا سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد ولی وقتی با دانش آموزان ساده و محروم روبرو می شوی انگیزه برای معلم به وجود می آورد

, -معلم عشایر چه حسی دارد ؟ دیدن محرومیت ها چه حسی به شما می دهد  ؟,
,

, , ,

-چه شد که معلم نمونه شدید؟ 
*شرکت فعال در اکثر برنامه های فرهنگی و آموزشی – کسب مقام اول  در الگوی برتر تدریس و همچنین انتخاب به عنوان معلم تلاشگر باعث به عنوان انتخاب معلم نمونه انتخاب شوم.

, -چه شد که معلم نمونه شدید؟  ,
,

 

,

-با شنیدن کلمات زیر اولین چیزی که به ذهن تان خطور می کند بگوئید؟

, -با شنیدن کلمات زیر اولین چیزی که به ذهن تان خطور می کند بگوئید؟,


نمره ۲۰: نهایت رضایت دانش آموز و لبخند او
تشویق:عامل محرک دانش آموز
زنگ تفریح:حس خوب
ترکه اناری:اشتباه محض
همکار:گوهر گرانبها

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه