اخبار داغ

پنجمین جشن بزرگداشت فردوسی در کرج برگزار می شود

پنجمین جشن بزرگداشت فردوسی در کرج برگزار می شود
پنجمین جشن بزرگداشت فردوسی عصر دوشنبه 18 اردیبهشت ماه ساعت 18 در سالن سیروس صابر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ پنجمین جشن بزرگداشت فردوسی عصر دوشنبه 18ذ اردیبهشت ماه ساعت 18 در سالن سیروس صابر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور انجمن شاهنامه خوانی استان البرز و هنرمندان و هنردوستان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

در این مراسم که با حضور شعرا، نویسندگان و اهالی شعر و ادب برگزار می‌شود؛ درباره زندگی فردوسی، آثار و اشعار این شاعر ایرانی و نقش شاهنامه در هویت ایرانی صحبت خواهد شد.هدف از برگزاری بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی  ارج نهادن به مقام این شاعر نامی کشور، استفاده از ظرفیت اساتید حوزه شعر کشور و ارتقاء سطح توانمندی شاعران استان است.

,

در این برنامه همچنین  اطلاعاتی درباره شخصیت و اشعار فردوسی شاعر پرآوازه ایران‌زمین و مطالبی درباره شعر و شاعری می‌پردازد و شاعران استان می‌توانند با آخرین دستاوردهای حوزه شعر کشور آشنا و چراغ راهی برای ادامه فعالیت آن‌ها باشد.حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی ، حماسه سرا و شاعر بزرگ ایرانی در سال 329 هجری قمری در روستایی در نزدیکی شهر توس به دنیا آمد . فردوسی شاهنامه را که یکی از بزرگترین نوشته‌های ادبیات کهن فارسی است در سال ۳۷۲ خورشیدی به پایان رساند.او با اثر شکوهمند خود، نقش جوان‏مردی، اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده، فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت.

,

فردوسی، از جمله معماران فرهنگ و ادب بخش بزرگی از جهان امروز است که با هموار ساختن رنجی سی‏ ساله بر خود، توانست اندیشه پویا و تصویری زیبا را در همگونی دین و فرهنگ ملی در قالب یادگاری هزار ساله، ولی همواره تازه و سودمند باقی گذارد. در ایران روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده‌است.

,

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی کرج، خیابان مطهری، نبش شاهد 2 ، سالن سیروس صابر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.

,

انتهای پیام/

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه