اخبار داغ

مصاحبه صمیمی با نفر اول مسابقه حفظ قرآن طلاب کشور؛

قرآن زندگی‌ام را روشن کرد

قرآن زندگی‌ام را روشن کرد
نفر اول مسابقه حفظ قرآن طلاب کشور گفت: قرآن برای تمام زندگی انسان برنامه دارد و می تواند راه سعادت هر انسانی را هموار سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پیام جغتای؛ صبح امروز حسین شجیعی حافظ برگزیده قرآن کریم اهل جغتای و دارنده مقام اول مسابقات حفظ طلاب کشور در گفت و گویی به سوالات خبرنگار پیام جغتای پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

,

-خبرنگار پیام جغتای: خودتان را به طور کامل برای مخاطبان ما معرفی کنید.

,

حسین شجیعی هستم فرزند حسن، اردیبهت سال ۷۹ در جغتای متولد شده ام، پدرم کارمند فنی و حرفه ای جغتای می باشد و در حال حاضر خانواده ام متشکل از پدر، مادر و ۴ برادر خواهر هستیم.

,

بعد از فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه دوره اول و گرفتن مدرک سیکل وارد حوزه علمیه سلیمانیه در شهر مشهد شدم و در حال حاضر در حال گذراندن سومین سال تحصیل خود در این حوزه علمیه هستم.

,

-از چه زمانی کار حفظ قرآن را شروع کردید؟

,

آغاز حفظ قرآن کریم برمی گردد به مهرماه سال۹۳

,

-چرا در این راه گام گذاشتید؟ مشوق اصلی شما چه فرد یا افرادی بودند؟

,

نزدیکی خانه محل سکونت به دارالقرآن شهر جغتای باعث شد تا با تشویق های دایی ام آقای فهیمی با قرآن آشنا شوم و بعد از آن حمایت های پدر و مادرم راه را برای ورود به این عرصه هموار کرد.

,

البته نباید از زحماتی که در این مسیر استاد عزیزم جناب حجت الاسلام محمد رجبی برای طی مراحل حرفه ای حفظ قران کریم متحمل شد را از قلم بیاندازم چرا که بهره مندی از حضور یک چهره بین المللی توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود.

,

-از فضای خانواده ات بگو! آیا این فضا در روند حفظ قرآن کریم تاثیری داشته است یا نه؟

,

باید به حق اعتراف کنم که اگر دغدغه های پدرم و اهمیت مادرم به تربیت فرزندان قرآنی نمی بود، شاید در این مسیر قرار نمی گرفتم و توفیق حفظ قرآن نصیبم نمی شد.

,

پدرم ترتیل خوان است، بردار کوچکتر از خودم قاری قرآن است و اذان هم می گوید و رتبه های خوب در سطح استان کسب کرده است خواهر کوچکتر از خودم هم که به تازگی کار حفظ قرآن را شروع کرده است و الان ۲ جزء را حفظ کرده است، برادر دیگرم هم که فقط ۳ سال دارد همیشه تلاوت های معروف را گوش می کند و با دقت خوبی تکرار میکند.

,

-از عناوینی که در مسابقات حفظ کسب کرده اید بگویید.

,

عناوین مختلفی را کسب کرده ام اما فکر میکنم بهترین آنها که سال گذشته خداوند توفیقش را نصیبم کرد رتبه اول مسابقه حفظ طلاب کشور باشد.

,

-از کدام یکی از آیات قرآن بیش از سایر آیات لذت برده ای؟

,

همه قرآن نور است و لذت مخصوص خودش را دارد اما برخی عبارات و آیات وجود دارند که به دل انسان می نشینند و همیشه ملکه ذهن حافظان و قاریان می شوند مثل آیه ۱۴ سوره مبارکه علق و یا آیه ۳۹ سوره عنکبوت.

,

-آیا زحمت حفظ تمام بخش های قرآن کریم یکسان است؟ و یا تفاوت دارند؟

,

البته که متفاوت است چرا که برخی عبارات نورانی قرآن کریم که دارای تکرار می باشند راحت و برخی آیات و سوره ها نظیر طلاق و یا بخش های از سوره مبارکه بقره واقعا مشکل می باشد و از همین رو منبع سوالات اکثر مسابقات حفظ هم از همین بخشها هستند.

,

-سخن آخر

,

از هم سن و سالان خودم می خواهم از فرصت جوانی خود برای تمسک به قرآن به نحو احسن بهره مند شوند و تاکید میکنم که قرآن برای تمام زندگی انسان برنامه دارد و می تواند راه سعادت هر انسانی را هموار سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه