اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

روحانی مردم را میترساند تا به او رای دهند!

روحانی مردم را میترساند تا به او رای دهند!
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: روحانی چند روز قبل در همدان رسما منتقدان خودش را جنگ طلب ها، آشوب گرها، طغیان گرها، دیکتاتورها و طرف مقابل را صلح کننده ها حتی با آمریکا می داند و در حال حاضر با مطرح کردن جنگ و صلح مردم را از مطالبه چهارسال دولت باز میدارد تا مردم دوباره از ترس جنگ به روحانی پناه بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  سایت خبری ثامن؛ با آغاز کار دولت یازدهم توجه به سیاست خارجی بسیار پررنگ مورد توجه قرار گرفت  و مذاکرات هسته ای محور این سیاست خارجی بود این مسئله در دولت یازدهم شکل افراطی نیز به خود گرفت تا جایی که همه مسائل داخل کشور از جمله آب، ازدواج،  گرد و خاک و همه مسائل به برجام گره زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

در این راستا نیز رسانه های حامی دولت  وظیفه اماده سازی و همراهی افکار عمومی را به عهده داشتند که انصافا هم عمل کردند و مردم نیز صحبت های دولتمردان را در خصوص برداشته ه شدن همه تحریم ها و گشایش های پسا برجامی را پذیرفته بودند.

,

با این فضا سازی ها دولتمردان تصور می کردند که برجام می تواند به عنوان کلید پیروزی در انتخابات 96 نیز باشد و مدام روی مسئله برجام مانور داده می شد تا اینکه کم کم بعد از اجرایی شد برجام هیچ گشایشی در معیشت مردم به وجود نیامد و این مسئله بارها از سوی خود دولتمردان نیز اعلام شد و بعد از گذشت نزدیک دوسال از برجام بسیاری از امیدها از برجام نا امید شد و روحانی دیگر نمی تواند از  برجام به عنوان عاملی برای پیروزی خود در انتخابات 96 استفاده کند و باید برای پیروزی  در انتخابات 96 کلید دیگری را انتخاب کند.

,

روحانی از دوگانگی تحریم و صلح در انتخابات 92 استفاده کرد

, روحانی از دوگانگی تحریم و صلح در انتخابات 92 استفاده کرد,

در این زمینه  حجت الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ثامن  اظهار داشت: همیشه حرکت های اجتماعی با یک بسترهایی به وجود می آید چه این زمینه ها کاذب باشد و چه صادق؛ زمانی روحانی وارد عرصه انتخابات شد(سال92) که در اثر رشد تکنولوژی هسته ای و نانو تکنولوژی و رشد در هوا و فضا دشمنان ایران به این نتیجه رسیدند که برای کنترل ایران فشار اقتصادی شدید وارد کنند.

, سایت خبری ثامن,

وی بیان داشت: این فشار اقتصادی تا اندازه ای  با برخی بی تدبیری های دولت قبل همراه شد که در آن زمان هم  مقام معظم رهبری از سال 89 مرتبا تذکر می دادند که ولنگاری اقتصادی نداشته باشید، مدیریت اقتصادی داشته باشید  و بحث تحریم را مدیریت کنید منتهی دولت قبل کمی سهل انگاری کرد، فشار و هجمه رسانه ای از یک طرف و جریان دگر اندیش با هجمه صددرصدی رسانه های داخلی و خارجی از یک طرف به کمک اینها آمدند و یک زمینه اجتماعی که حامل تحریم واقعی بود تبدیل کردند به یک اشتهای کاذب که باند همین افراد در بازار ارز فعال بودند و آرام آرام فضا را متشنج کردند و مردم را به سمت خرید بیش از اندازه کالا کرد. (از همین مسئله را اقای روحانی در مناظرات سوء استفاده کرد و گفت دیگر مردم ذخیره نمی کنند.)

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: آقار روحانی از دوگانگی تحریم و مقاومت در انتخابات 92 استفاده کرد و در تبلیغات انتخاباتی گفت منفعت اقتصادی با عقب نشینی به دست می آید و با مقاومت ،فرصت های اقتصادی از دست می رود، این زمینه کاملا فراهم شد و روحانی توانست نهایت استفاده را از این مسئله ببرد.

,

منتقدان دولت قبل سهل انگاری کردند

, منتقدان دولت قبل سهل انگاری کردند,

غفاری فر خاطر نشان کرد: در این زمینه یک سهل انگاری بزرگ هم منتقدان دولت قبلی که در صف اصولگراها بودند انجام دادند و  پیاده نظام روحانی شدند و به جای اینکه در مناظرات شش گانه توضیح دهند که این تحریم بخش بسیار اندکی است و سوء مدیریت عامل اصلی آن است، به نوعی تحریم و مقاومت  را در مقابل هم  قرار داده و بزرگ نمایی کردند.

,

وی بیان داشت: زمینه اجتماعی به این سمت رفت که اگر مردم بخواهند مقاومت را ادامه دهند منتهی به تحریم حداکثری می شود مردم هم وقتی کاندیداها و نظراتشان را نگاه می کردند چهار کاندیدای رقیب در صفی هستند که با سو مدیریت تحریم را تشدید بخشیدند  را میدیدند و روحانی هم در صفی است که سابقه مدیرتی ندارد اما حرف های قشنگی در مورد معیشت می زندو  عارف هم با او همراه است با همین روش  توانست با همان کلیدی که مطرح کرد رای را به دست بیاورد.

,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دقیقا دوماه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در 12 آبان سال 92فرمودند" من به آمریکا خوشبین نیستم؛فقط مسئله هسته ای نیست؛آنها با هسته ای کار ندارند؛می خواهند ما را گام به گام به عقب برانند؛ بعد موشک را بهانه می کنند؛ حمایت از مقاومت را بهانه می کنند. "

,

روحانی به غرب دلداده بود

, روحانی به غرب دلداده بود,

غفاری بیان داشت: اما روحانی در این زمان هم دلدادگی به غرب و هم دلدادگی به قدرت داشت، دلدادگی به قدرت را با کلید به دست آورد؛ مانده بود دلدادگی به غرب، غرب هم که به او نگاه ابزاری داشت دنبال حداکثری کردن منفعت اش بود، در نهایت دولت را تا پای امضای برجام برد و تا عملیاتی کردن برجام از سوی ایران برد و در نهایت موقع اجرای تعهدات خودش که شد این مسله را تا جایی ادامه داد که دولت آمریکا تغییر کند  واجرای برجام به دولت بعد موکل شود.

,

کارشناس مسلئل سیاسی افزود: غرب طوری رفتار و اعلام کرد که باید دولت بعدی را راضی کنید و اینجا بود که رهبر انقلاب فرمودند قرار نبود با جابجایی دولت  برجام تغییر کند، باید گفت آنها میخواستند دولت ایران عقب تر از این برود.

,

تناقض در حرف های روحانی باید به مردم گفته شود

, تناقض در حرف های روحانی باید به مردم گفته شود,

وی تاکید کرد: آقای روحانی همین چند روز پیش در یک سخنرانی گفت اگر آمریکا بدعهد نباشد، اگر آمریکا بتواند به عهدش وفادار باشد بخشی از تحریم هسته ای کنار می رود اینجا بود که  دوگانگی و صلح در ازای کالا و مقاومت در ازای تحریم از بین رفت  این مسئله که  عامل پیروزی در انتخابات 92 بود  وقتی از بین رفت ، روحانی برنامه جدید را اجرا کرد و تصمیم برای جلوگیری از جنگ و یا مقاومت و شروع جنگ را اعلام کرد.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: روحانی در حال حاضر به جای پاسخگویی در مورد عملکرد دولت یازدهم با دو حاشیه انتخابات را پیش می برد، حاشیه اول، هنوز بعد از چهار سال دولت قبل را متهم می کند که در این زمینه  پیشنهاد آقای رئیسی به مناظره آقای روحانی با آقای احمدی نژاد پیشنهاد عالمانه ای بود که مردم قضاوت کنند، حاشیه دوم مسئله جنگ و صلح را مطرح می کنند که در این زمینه روز گذشته رهبر انقلاب فرمودند که انتخابات را به سمت نا امنی می برند و اگر بخواهند این کار را انجام دهند از مردم سیلی خواهند خورد.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: روحانی چند روز قبل در همدان رسما منتقدان خودش را جنگ طلب ها، آشوب گرها، طغیان گرها، دیکتاتورها و طرف مقابل را صلح کننده ها حتی با آمریکا می داند و در حال حاضر با مطرح کردن جنگ و صلح مردم را از مطالبه چهارسال دولت باز میدارد  تا مردم دوباره از ترس جنگ به روحانی پناه بیاورند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اینجاست که نقش نخبگان و رسانه های مردمی در شفاف سازی مهم است و کافی است سخنان روحانی در سال اجرای برجام را با سخنان این روزهای وی را کنار هم قرار دهند و قضاوت را به مردم واگذار کنند، در سال اجرای برجام همه مسائل به گفته روحانی با برجام حل می شد و از روز اجرای برجام تحریم وجود ندارد این حرفها با صحبت های این روزهای روحانی تناقض دارد.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه