اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار خبر داد؛

آغاز برداشت محصول جو و کلزا در ۴۳۰۰ هکتار از اراضی رشتخوار

آغاز برداشت محصول جو و کلزا در ۴۳۰۰ هکتار از اراضی رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از آغاز برداشت محصول جو و کلزا در بیش از ۴۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۲۰۰ تن محصول جو و ۱۶۰ تن محصول کلزا امسال از مزارع این شهرستان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، محمد رضا عباس پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوارصبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کار برداشت محصول جو و کلزا در بیش از 4300 هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه محصول جو شهرستان رشتخوار از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار داشت: در سال زراعی جاری در شهرستان رشتخوار بیش از 4 هزار و 200 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت محصول جو قرار گرفته‌ است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در ادامه در رابطه با برداشت محصول کلزا نیز در مزارع این شهرستان گفت: برداشت محصول کلزا هم‌اکنون نیز در 135 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

,

 

,

وی با توجه به برداشت محصول جو به‌صورت مکانیزه از نظارت کارشناسان این نهاد خبر داد و یادآور شد: جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار با تشکیل گروه‌های ناظر بهداشت ( در دو بخش خصوصی و دولتی) نسبت به بازدید کمباین‌ها و ضدعفونی و صدور کارت معاینه فنی کمباین‌ها در طول برداشت این محصول اقدام خواهد کرد.

,

 

,

وی همچنین از خرید تضمینی محصولات جو و کلزا در این شهرستان  در 5 مرکز خرید خبر داد و افزود: خرید تضمینی جو و کلزا در دو شهر رشتخوار، جنگل، و 3 روستای باسفر، جنت‌آباد و احمدآباد آستانه انجام و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود، میزان برداشت محصول جو در شهرستان 22 هزار تن و برداشت کلزا نیز 160 تن باشد.

,

 

,

عباس پور کار خرید تضمینی محصول جو در این شهرستان را حدود 5 هزار تن و خرید تضمینی محصول کلزا  را 160 تن اعلام کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه