اخبار داغ

بخشدار طرقبه مطرح کرد:

جلوگیری از آرای کاروانی و سازماندهی شده در معابر ورودی طرقبه

جلوگیری از آرای کاروانی و سازماندهی شده در معابر ورودی طرقبه
بخشدار طرقبه گفت: با دستور دادستانی و نیروی انتظامی از رأی‌های کاروانی و سازماندهی شده در معابر ورودی شهر و ورودی بلوک اردمه جلوگیری به عمل می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی قره‌باغی بخشدار طرقبه در گفتگو با طـرقبه‌نیوز، اظهار کرد: از سی ام اسفندماه تا ششم فروردین ماه مراحل ثبت نام از نامزدها انجام شد که طی این ایام 183 نفر در بخش طرقبه ثبت نام داشته اند که در ایام قانونی هفت روزه صلاحیت ها بررسی و نتایج به هیئت نظارت ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طـرقبه‌نیوز,

 

,

وی افزود: بر اساس قانون در مواردی که هیئت اجرایی مظنون بوده از 4 منبع ناجا، اداره اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال استعلام گرفته شده و در نهایت کار ثبت نام و بررسی صلاحیت ها در 21 روستای بخش طرقبه صورت گرفت که در بخش طرقبه 8 نفر رد صلاحیت (1 زن- 7 مرد) و 4 نفر انصرافی داشته‌ایم که در جمع‌بندی صورت گرفته بیشترین علت رد صلاحیت‌ها، مشکل اعتیاد به مواد مخدر اعلام شده است.

,

 

,

بخشدار طرقبه با بیان اینکه در 20 روستای طرقبه هر کدام با 3 عضو شورای اسلامی و در یک روستای جاغرق نیاز به 5 عضو شورای اسلامی وجود دارد گفت: در حوزه اجرا قانون به هیئت اجرایی مجوز داده که از افرادی که مظنون هستیم استعلام گرفته شود و سپس به عنوان کمک کننده تصمیم و کار هیئت اجرایی بهره بگیریم لذا در تصمیم‌گیری هیئت اجرایی هیچگونه رویکرد به حزب سیاسی خاصی صورت نگرفته و تمام تصمیمات بر اساس مستندات قانونی بوده و افرادی که هر کدام از منابع چهارگانه عدم صلاحیت را اعلام کرده بود در جلسات بررسی و بر مدار قانونی قدم برداشته شده است.

,

 

,

قره‌باغی در پاسخ به این شایعه که برخی افراد علی رغم داشتن سابقه در منابع مورد نظر باز هم مورد تأیید قرار گرفته اند تصریح کرد: در بخش طرقبه بر مدار قانون بررسی  صلاحیت ها صورت گرفته و هر مورد را به صورت انفرادی و پرونده‌ای در جلسات طولانی هر 11 نفر به همراه اعضای هیئت نظارت بر اساس مستندات قانونی نظردهی کردند و حتی یک نفر نیز بدون مستندات رد صلاحیت نشده است.

,

 

,

وی با اعلام رصد فضای مجازی توسط ناظرین قانونی انتخابات اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف برگزاری انتخابات، 7 تیم هیئت بازرسی، هیئت نظارت ریاست جمهوری و نظارت شوراهای اسلامی، هیئت اجرایی، اعضای شعب و نماینده فرماندار مستقر هستند که نیروی انتظامی نبر در جریان انتخابات امر محافظت از صندوق و محل اخذ رأی را بر عهده دارند.

,

 

,

بخشدار طرقبه شور و نشاط تبلیغاتی در سطح شهر مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: در 38 شعبه اخذ رأی بخش طرقبه حدود 700 نفر از اقشار مختلف معتمد مردمی در امر اجرا و نظارت انتخابات مشغول هستند که از هفته گذشته اعضای شعب اخذ رأی بررسی و اسامی مسئولان شعب در سطح بخش نهایی شده است.

,

 

,

وی افزود: تبلیغات شوراهای اسلامی به مدت هفت روز ادامه دارد و 24 ساعت قبل از انتخابات بایستی خاتمه پیدا کند؛ نامزدهای طرقبه و شاندیز با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان دستورالعمل باید و نباید های تبلیغاتی ارائه و توجیه شده‌اند و در صورت نصب تبلیغات انتخاباتی در محل‌های غیرمجاز و تبلیغات خلاف قانون به نمایندگان کاندیدا و ستادها تذکر داده می‌شود.

,

 

,

قره‌باغی با بیان اینکه بازدیدها از نحوه تبلیغات کاندیداها صورت می‌گیرد و تا امروز مورد خاصی در طرقبه نبوده گفت:  دو مانور انتخاباتی تا پایان هفته جاری با حضور کاربران شعب اخذ رأی برگزار می‌شود و همچنین گفتنی است حدود 20 نفر برای پشتیبان صندوق‌های اخذ رأی در بخشداری و جلوگیری از اختلال در روند انتخابات آماده هستند.

,

 

,

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بر اساس قانون انتخابات شورای اسلامی ماده 25، در روستاها باید یک سال قبل از شروع اخذ رأی در آن روستا باید سکونت داشته باشند که تشخیص آن بر عهده معتمد و نماینده فرماندار خواهد بود تصریح کرد: با دستورات دادستانی و نیروی انتظامی از رأی‌های کاروانی و سازماندهی شده در معابر ورودی شهر و ورودی بلوک اردمه جلوگیری به عمل می‌آید.

,

 

,

بخشدار طرقبه در پایان اظهار کرد:  بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مواردی همچون امنیت، سلامت، مشارکت و قانون مداری در این حوزه‌ها مورد تأکید قرار گرفته و باید تمام جوانب و مراحل بر این اساس پیگیری شود چراکه علاوه بر انتخابات با نشاط و سالم، هدف مشارکت بالای مردم در انتخابات است تا اقتدار و ریشه‌های قوام کشور مستحکم‌تر شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه